Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 20 feb 2016 18:10

Johan100 schreef:Juist goed denk ik om mee te beginnen!

Zelf weten! Mocht u eraan beginnen en het loopt mis, belt u mij dan even voordat u richting het asiel gaat?

Waarom denkt u dat het juist een goede hond is om mee te beginnen?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 20 feb 2016 18:22

mona schreef:
Ik weet nog steeds niet hoe ik een foto moet plaatsen, anders had onze honden er even opgezet.

Inmiddels wel? Ben benieuwd :)

Je moet je foto ergens online zetten dus, mijnfotalbum.nl bijvoorbeeld.
Als je dat niet wilt kan je je soort hond intoetsen in de zoekmachine, vervolgens op afbeeldingen klikken. Dan op een afbeelding klikken met je rechtermuisknop, vervolgens '' adres van afbeelding kopiëren '' aanklikken met linkermuisknop.
Plaats het adres wat je gekopieerd hebt tussen [img ] en [/img ] hier bij je bericht.

Deze zie je bovenaan staan als je een bericht typt boven je berichtenveld, hetzelfde als met een quote maken.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 20 feb 2016 18:31

JohannesHermanus schreef:
Zelf weten! Mocht u eraan beginnen en het loopt mis, belt u mij dan even voordat u richting het asiel gaat?


Is goed :D Johannes onze hondentrimmer! Heb je veel ervaring?

Waarom denkt u dat het juist een goede hond is om mee te beginnen?


Ik begin vaak eerst met het moeilijkere, aard van het beestje denk ik.
Nee, maar het zit er voorlopig toch niet in denk ik. Als ik er al aan begin, laat ik me eerst even goed informeren.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 20 feb 2016 18:40

Johan100 schreef:Is goed :D Johannes onze hondentrimmer! Heb je veel ervaring?

Ja, ik ben heel rigoureus wat dat betreft. Wat nou kapper? Tondeuze gaat prima! Geintjuh, ik heb geen ervaring met trimmen van honden, maar dat lijkt me van secundair belang, te leren en indien nodig uit te besteden.

Johan100 schreef:Ik begin vaak eerst met het moeilijkere, aard van het beestje denk ik.
Nee, maar het zit er voorlopig toch niet in denk ik. Als ik er al aan begin, laat ik me eerst even goed informeren.

Dat kan hoor, maar gaat dat ook vaak goed? Dat maakt u de uitzondering op de regel en daar kan men beter niet van uitgaan.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 20 feb 2016 18:50

JohannesHermanus schreef:
Ja, ik ben heel rigoureus wat dat betreft. Wat nou kapper? Tondeuze gaat prima! Geintjuh, ik heb geen ervaring met trimmen van honden, maar dat lijkt me van secundair belang, te leren en indien nodig uit te besteden.


Hondentemmer bedoelde ik eigenlijk!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 20 feb 2016 18:56

Johan100 schreef:Hondentemmer bedoelde ik eigenlijk!

Ik kan goed met honden overweg. Dat wil niet zeggen dat ik met elke hond overweg kan. Van huis uit ben ik, zolang ik me kan herinneren, met honden opgegroeid van klein (mini schnauzer, poedel bv.) tot groot (deense dog, bouvier). De mijne heb ik met goed resultaat weten te temmen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 20 feb 2016 23:46

JohannesHermanus schreef:
Dat kan hoor, maar gaat dat ook vaak goed? Dat maakt u de uitzondering op de regel en daar kan men beter niet van uitgaan.


Ik neem mijn woorden terug bij nader inzien. Als ik ga klussen doe ik vaak eerst het zichtwerk, zodat ik lekker op kan schieten en de kleine dingetjes doe ik vaak op het laatst als het al af komt..
Maar wat honden betreft ga ik niet eerst een teckel nemen om vervolgens na twee jaar D.V een shiba te nemen. Hou op zich wel van een uitdaging.
http://www.nipponinu.nl/shibagedragopvoeding
Karakter
De Shiba is een waakse, zelfverzekerde, intelligente hond, trouw naar de baas, maar met een onafhankelijke en dominante aard. Ze zijn attent, hen ontgaat niets, en de jachtdrift is vaak nog sterk aanwezig. Ze zijn over het algemeen vriendelijk naar mensen, maar kunnen gereserveerd zijn. Het is een hond met een trotse uitstraling en een eigen gebruiksaanwijzing enz..
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 21 feb 2016 00:07

Johan100 schreef:Maar wat honden betreft ga ik niet eerst een teckel nemen om vervolgens na twee jaar D.V een shiba te nemen. Hou op zich wel van een uitdaging.

Ook een teckel is niet echt een hond om mee te beginnen Johan. Formaat zegt niets in hondenland. De enige regel die geld nav formaat is: hoe groter de hond hoe groter de potentiële schade. Teckels zijn zeer slimme en eigenwijze hondjes die hun baas bijzonder goed kunnen lezen dmv oogcontact. Dit maakt ze echt uniek in mijn ogen. Ook kunnen het felle enkelbijters zijn als ze zelf de baas worden.

Johan100 schreef:De Shiba is een waakse, zelfverzekerde, intelligente hond, trouw naar de baas, maar met een onafhankelijke en dominante aard. Ze zijn attent, hen ontgaat niets, en de jachtdrift is vaak nog sterk aanwezig. Ze zijn over het algemeen vriendelijk naar mensen, maar kunnen gereserveerd zijn. Het is een hond met een trotse uitstraling en een eigen gebruiksaanwijzing enz..

Ik hoop dat u geen kleine kinderen meer heeft. Als u van aard een baas bent, dan zou het best goed kunnen gaan. Maar deze hondjes hebben een duidelijke roedelleider nodig, zo niet dan worden ze u de baas... En geloof me; het kunnen zeer fanatieke vechtersbaasjes zijn die niet terugdeinzen voor een grotere hond. Ze zijn er voor gefokt in Japan... Ook geen poezen bij nemen, want die pakt ie hoogstwaarschijnlijk (evenals de teckel die u als startershond aanmerkt). Ze zien eruit als een knuffelbeertje, maar dat zijn ze echt niet.

U houdt wel van een uitdaging, maar ik hou niet van honden in een asiel, vandaar mijn bedenkingen bij deze hond als startershond en daarom ook dat ik de moeilijkheden benadruk. Mocht u het desalniettemin toch zien zitten, dan zult u er, mits u de baas blijft, voor lange tijd een mooie hond aan hebben. Ze halen met gemak de 15 als er goed voor gezorgd wordt.

Gebruikersavatar
Autoliefhebber
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 dec 2015 01:03

Re: Huisdieren

Berichtdoor Autoliefhebber » 21 feb 2016 00:34

Mortlach schreef:Rottweiler begint aardig groot te worden. De zenuwpees links is al uitgegroeid.


Afbeelding

Prachtige beesten Mortlach, leuk om te zien! :D
Volgens mij ben jij een goede baas voor ze. :wink:

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 21 feb 2016 00:44

Autoliefhebber schreef:
Prachtige beesten Mortlach, leuk om te zien! :D
Volgens mij ben jij een goede baas voor ze. :wink:

Wat zien jullie toch? Ik zie niets, geen hond.
Op zich weet ik dat allemaal wel, maar bedankt voor je advies JohannesHermanus.
Je leest iets te letterlijk in dit geval, je kan ook lezen i.p.v. teckel een andere hond die makkelijk is.
Maar het is maar zoals eerder aangegeven een gedachte, het zal er niet van komen denk ik.
Goede zondag.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 21 feb 2016 00:56

Doch Hij antwoordde en zeide: Het is niet betamelijk het brood der kinderen te nemen, en den hondekens voor te werpen. En zij zeide: Ja, Heere! doch de hondekens eten ook van de brokjes die er vallen van de tafel van hun heren.
(Mat.15:26-27)

Ook een goede zondag!

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 21 feb 2016 12:28

Johan100 schreef:Op zich weet ik dat allemaal wel, maar bedankt voor je advies JohannesHermanus.
Je leest iets te letterlijk in dit geval, je kan ook lezen i.p.v. teckel een andere hond die makkelijk is.
Maar het is maar zoals eerder aangegeven een gedachte, het zal er niet van komen denk ik.

U wil graag een hond met een uitdaging? Ga eens kijken in het asiel, neem er gerust de tijd voor en ga eens wandelen met enkele honden. Bekijk hoe ze zich gedragen aan de ketting (of lijn zoals u wil), kijk hoe ze reageren op u en of er een klik is. Er zitten er zoveel in het asiel die een goed baasje kunnen gebruiken. Of wat dacht u van een Boxer? Dat is echt lachen met die beesten. Grote clowns, goede waakhonden (ze blaffen zelden, maar als ze blaffen dan is er ook wat aan de hand) en zeer kindvriendelijk. Bijzonder speels, tot op late leeftijd en heel eigenwijs. Wel naar een gerenommeerde fokker gaan, want anders kunt u veel bezoekjes aan de dierenarts verwachten.

Als het ff kan, dan wordt mijn volgende hond een boerboel (je betaalt je wel scheel aan vreten voor die beesten) of een pronkrug (mooie excentrieke hond). Onverschrokken beesten met een groot hart. Ze hebben echter wel ruimte nodig en daar ontbreekt het aan, het beste hou je die honden ook in een roedel. Een roedeltje pronkruggen... ik denk dat daar weinig tegen opgewassen is, die beesten zijn echt bijzonder goed in samenwerken tijdens de jacht op of verdediging tegen indringers. Dat moet ook wel als je leeuwen op het oog hebt! Ach ja, slapen zonder dromen is ook maar een zwarte toestand denk ik dan maar.

Kiek um gaaaaaan! Negentig kilo op uw donder!

https://www.youtube.com/watch?v=iJLhAHUinhg

Lekker ravotten met elkaar:

https://www.youtube.com/watch?v=4spI1ma ... TjCY-bzLYw

Prachtige hond:

https://www.youtube.com/watch?v=AOQ_J-Awcj4
https://www.youtube.com/watch?v=HSFMEXIuMXg

De mijne heb ik ook naast de auto gehad, die was nog net iets sneller en topte em af op 51 km/u, menig brommertje die niet veilig was hier int dorp :D . Mooi man, als de haas een foutje maakt... En die schuldbewuste houding van de dief :) typisch gedrag!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 08 apr 2016 22:15

Eén van mijn vogels ontsnapt :( nu is het koppeltje gescheiden :?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huisdieren

Berichtdoor Chaya » 09 apr 2016 13:10

Johan100 schreef:Eén van mijn vogels ontsnapt :( nu is het koppeltje gescheiden :?

Ach wat sneu. Hoe kan dat, stond de deur of het raam open?
Hier loopt poes met een "kraagje" om, wegens een vervelend uitziende open wond. :?
Ze is net amish, het staat best schattig. Beter dan de hardplastic dieronvriendelijke kap van de d.a.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 09 apr 2016 16:21

Johan100 schreef:Eén van mijn vogels ontsnapt :( nu is het koppeltje gescheiden :?

Gaat het om een tortelduif? Voor het vierde jaar op rij heb ik een duif met een kwetsuur aan huis getroffen. Hij/zij liep wat rond te stuntelen aan de zijkant van het huis. Nu is Spike zijn hok kwijt, voorlopig.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten