Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

kinpruik

Re: Huisdieren

Berichtdoor kinpruik » 17 feb 2016 19:53

JohannesHermanus schreef:Dat is niet wat ik lees in zijn betoog. Een hond 3 dagen geen eten geven, staat wat mij betreft niet gelijk aan uithongeren. Persoonlijk zal ik deze methodiek niet op elke hond loslaten, maar ik ken honden waar dit geen probleem bij hoeft te zijn.


Het is pure dierenmishandeling om je hond geen eten te geven voor 3 dagen.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 17 feb 2016 20:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Me hondje. (sorry voor de grootte, krijg em niet kleiner) Een hondje met wenkbrauwtjes^^

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 18 feb 2016 10:06

Leuk!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 18 feb 2016 10:14

Absoluut, ik heb er een geweldige hond aan. Hij kan goed met andere honden overweg, ihb met honden die zelf dan weer slecht met andere honden overweg kunnen. Op de een of andere manier weet hij dit in goede banen te leiden. Ik krijg vaak van andere baasjes te horen dat ze het wel apart vinden dat dit het geval is, omdat hun eigen hond met bijna geen andere hond goed overweg kan en er vaak ruzie van komt. Moet ik er wel bij vermelden dat de tendens hier in het dorp er eentje is van: de hond lekker laten domineren en laten vechten. Dat vinden ze wel mooi hier. Echter als het menens wordt, is mijn hondje geen makkelijke! Gelukkig luistert hij goed en stopt hij op commando met vechten, mocht het daar al van komen, want ik verbied het in de meeste gevallen.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Huisdieren

Berichtdoor mona » 18 feb 2016 13:31

JohannesHermanus schreef: Een hond 3 dagen geen eten geven, staat wat mij betreft niet gelijk aan uithongeren.

Wat voor nut heeft het om een hond 3 dagen geen eten te geven?
Heeft dat een doel?
En zo ja, welk?

Ik weet nog steeds niet hoe ik een foto moet plaatsen, anders had onze honden er even opgezet.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 18 feb 2016 13:40

mona schreef:Wat voor nut heeft het om een hond 3 dagen geen eten te geven?
Heeft dat een doel?
En zo ja, welk?


Hem breken en bepaald gedrag afdwingen.

Ik weet nog steeds niet hoe ik een foto moet plaatsen, anders had onze honden er even opgezet.


Eerst uploaden naar http://www.imgur.com, tegenwoordig dé standaardsite voor dit soort zaken, en dan de link hier plakken tussen [img*] en [/img*] tags. Zonder * uiteraard.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 18 feb 2016 17:25

Johan100 schreef:Ik geloof best dat je goed met je hond om gaat, alleen je legt het er allemaal wat dikker bovenop hierzo en niet iedereen snapt dat, daar moet je ook rekening mee houden;)


Sjors schreef vervolgens op mijn reactie: overdrijven is een humoristische stijlfiguur enz. zie stukje terug.

Chaya schreef: Sjors is inmiddels weg, maar ik ben het er mee oneens. Waarom zou je het er dikker bovenop leggen hierzo en niet iedereen dit snappen?


Ik had de indruk dat hij even wat aan het overdrijven was en dat klopte dus blijkbaar, gezien zijn reactie, maar gezien de voorgaande reacties had niet iedereen dat in de gaten, maar waarom iemand dat doet moet je niet aan mij vragen, ik ga niet voor een ander spreken. Maar toen hij dat vervolgens bevestigde was de kous af volgens mij op dat moment.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 18 feb 2016 17:40

Mooie hond JohannesHermanus.

Dit is ook een mooi beestje.
Afbeelding
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 18 feb 2016 18:08

Johan100 schreef:Mooie hond JohannesHermanus.

Danke Johan.

Johan100 schreef:Dit is ook een mooi beestje.

Inderdaad, is dat uw hond? Het lijkt me een Akita of een Husky, Shiba of Finse spits wellicht?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 18 feb 2016 23:48

JohannesHermanus schreef:
Inderdaad, is dat uw hond? Het lijkt me een Akita of een Husky, Shiba of Finse spits wellicht?


Nee ik heb geen hond, maar het lijkt me wel leuk. Ik denk dat het een Shiba is, ze zijn alle vier wel mooi trouwens.
Volgens mij is zo'n shiba wat kleiner dan die anderen.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 19 feb 2016 09:54

Johan100 schreef:Nee ik heb geen hond, maar het lijkt me wel leuk. Ik denk dat het een Shiba is, ze zijn alle vier wel mooi trouwens.Volgens mij is zo'n shiba wat kleiner dan die anderen.

Shiba's, dat zijn geen hondjes om mee te beginnen. Ze zijn behoorlijk intelligent en eigenzinnig en ze zijn niet vies van een potje knokken. Het is een kleine versie van de Akita laat maar zeggen. Ze hebben duidelijk leiderschap nodig en behoren consequent benaderd te worden (overigens behoort elke hond als zodanig benaderd te worden, echter deze hond is minder vergevingsgezind als er fouten in worden gemaakt). Ik meende al wel dat het ging om een Keesachtige. Het lijkt mij ook een mooie hond om te hebben. Je hebt er een "grote" kleine hond aan en dat scheelt weer in de kosten voor de voeding.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 19 feb 2016 11:40

mona schreef:Wat voor nut heeft het om een hond 3 dagen geen eten te geven?
Heeft dat een doel?
En zo ja, welk?


Mortlach schreef:Hem breken en bepaald gedrag afdwingen.

Correct. Dit kan een prima methode zijn, met name bij zeer eigenwijze honden met een grote drang om de baas te willen zijn. Ook zou ik erop letten of de hond slim genoeg is om deze benadering te begrijpen. In mijn optiek is er niks van de hond zelf, alles is van de baas. Doet een hond hier moeilijk over, dan zijn er legio benaderingen om hem op andere gedachtes te brengen. Echter, er bestaan nu eenmaal honden waar het er met een stok nog niet bij uit te slaan is. Ter voorkoming van deze stok, zou men de hond dan op deze manier kunnen breken en dwingen tot ander gedrag. Let wel dat dit niet de vorm van uithongeren gaat aannemen. Zorg dus ten allen tijde voor voldoende water en blijf bezig met de link leggen tussen vreten en gewenst gedrag. Persoonlijk zou ik er dan ook voor kiezen om de ketting kort te houden in meerdere opzichten: hond aangelijnd tijdens wandelen (kort lijntje), ruimte verkleinen waarin hij zijn eigen gang kan gaan (ook op eigen erf aan de ketting dus), elk initiatief om zelf een einde te maken aan deze consequenties afstraffen, kortom; de teugels aantrekken. Pure conditionering waarbij het accent even wordt gelegd op de bestraffer (ja, ook een draai om de oren kan uitstekend werken bij een hond). En weer laten vieren als het gewenste gedrag zich weer voordoet; bekrachtigen van gewenst gedrag.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Huisdieren

Berichtdoor mona » 19 feb 2016 12:01

JohannesHermanus schreef:Correct. Dit kan een prima methode zijn, met name bij zeer eigenwijze honden met een grote drang om de baas te willen zijn. Ook zou ik erop letten of de hond slim genoeg is om deze benadering te begrijpen. In mijn optiek is er niks van de hond zelf, alles is van de baas.

Wat een onzin, sorry dat ik het zeg. Een hond kan zijn natuur en instinct niet verloochenen. En hoewel ik er mee eens ben dat een dier onderworpen is aan de mens, vind ik het langdurig onthouden van voedsel geen leermethode, maar mishandeling. Een hond mag je trainen, de ene persoon doet dit intensiever dan de ander. Maar eten is voor een dier een levensbehoefte die je hem nooit mag onthouden.

JohannesHermanus schreef:Ook zou ik erop letten of de hond slim genoeg is om deze benadering te begrijpen.

Natuurlijk begrijpt een hond dat niet. Hij heeft honger en wil eten.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 19 feb 2016 12:22

Dan begint u het beste niet aan bovenstaande methodiek. Als men niet geloofd in een bepaalde benadering, dan kan men er beter niet aan beginnen want dat werkt door op de hond en zal welke poging dan ook gedoemd zijn tot mislukken.

Met klem wil ik nog eens benadrukken dat dit niet een methodiek is om gelijk mee te beginnen. Pas als elke andere mogelijkheid uitgeput is, dan zou dit een optie kunnen zijn. Mits het inderdaad niet de vorm van uithongeren gaat aannemen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 20 feb 2016 18:06

JohannesHermanus schreef:
Shiba's, dat zijn geen hondjes om mee te beginnen. Ze zijn behoorlijk intelligent en eigenzinnig en ze zijn niet vies van een potje knokken. Het is een kleine versie van de Akita laat maar zeggen. Ze hebben duidelijk leiderschap nodig en behoren consequent benaderd te worden (overigens behoort elke hond als zodanig benaderd te worden, echter deze hond is minder vergevingsgezind als er fouten in worden gemaakt). Ik meende al wel dat het ging om een Keesachtige. Het lijkt mij ook een mooie hond om te hebben. Je hebt er een "grote" kleine hond aan en dat scheelt weer in de kosten voor de voeding.

Juist goed denk ik om mee te beginnen!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten