Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huisdieren

Berichtdoor MissF » 10 nov 2016 09:13

cornelia77 schreef:Leuk Missf! Ik hoop wel dat je je gerealiseerd hebt, dat een pup een hoop energie en tijd kost. Het eerste jaar is echt heel intensief. En ik heb ergens begrepen dat je ook best veel werkt? Hoe doe je dat?


Klopt, ik werk er nu nog 4, en mijn man 6. Maar vanaf januari werk ik nog maar 1 hele dag (maar ik werk dan thuis en voor mezelf, dus dat is ideaal met pup, de kinderen zijn dan naar de opvang), en mijn man probeert ook wat minder te gaan werken, waardoor we tijd zat hebben gelukkig. Anders was ik er niet aan begonnen, sowieso al heel vaak de pup naar buiten doen, dat zou niet kunnen als we beiden altijd weg zijn.
We krijgen bijna dagelijks filmpjes en foto's van ons hondje, zo leuk! Ze groeien echt snel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huisdieren

Berichtdoor Chaya » 11 nov 2016 09:31

MissF schreef:Klopt, ik werk er nu nog 4, en mijn man 6. Maar vanaf januari werk ik nog maar 1 hele dag (maar ik werk dan thuis en voor mezelf, dus dat is ideaal met pup, de kinderen zijn dan naar de opvang), en mijn man probeert ook wat minder te gaan werken, waardoor we tijd zat hebben gelukkig. Anders was ik er niet aan begonnen, sowieso al heel vaak de pup naar buiten doen, dat zou niet kunnen als we beiden altijd weg zijn.
We krijgen bijna dagelijks filmpjes en foto's van ons hondje, zo leuk! Ze groeien echt snel.

Leuk om naar uit te kijken MissF. Hebben jullie al een naam bedacht?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Huisdieren

Berichtdoor elburger » 13 nov 2016 16:01

Wij hebben geen huisdieren, want ik hou niet van honden en mijn vrouw haat katten.
Zij vertrouwd geen kat.
Tot een half jaar geleden was de kat van de buren 3 huizen verder wel mijn grootste vriend en altijd bij ons thuis - niet in huis - .
Maar ik mis hem.
Voor enige jaren terug heb ik wel kanaries en een putter gehad, maar daar ben ik mee gestopt omdat mijn vrouw een stofallergie bleek te hebben.
Maar ik heb er vrede mee
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Optimatus » 16 nov 2016 12:58

In augustus is onze prachtige Flatcoated Retriever op hoge leeftijd ingeslapen (11 jaar is oeroud voor zo'n soort hond). Sinds september spurt er een jonge kater uit het asiel hier door het huis. Horas is bijna een half jaar oud. De beide dames poes (Gertrudis, 12, en Zazou, 7) vinden het allemaal maar zo zo, maar het gaat wel beter.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Walters88
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2016 11:13

Re: Huisdieren

Berichtdoor Walters88 » 01 dec 2016 14:16

Ik ben opgegroeid met katten en zou mezelf eerder als 'kattenmens' dan als 'hondenmens' beschrijven, maar eigenlijk ben ik in het algemeen een groot dierenliefhebber. Sinds ik op mezelf woon heb ik geen huisdieren meer gehad, omdat ik het erg druk heb met werk en het dier daardoor niet de aandacht kan geven die het verdient. Toch hoop ik in de toekomst weer één of meerdere dieren in huis te hebben, want ik vind dat zulk gezelschap wel echt iets toevoegt. Een dier kan veel warmte geven :)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huisdieren

Berichtdoor Chaya » 01 dec 2016 15:33

Walters88 schreef:Ik ben opgegroeid met katten en zou mezelf eerder als 'kattenmens' dan als 'hondenmens' beschrijven, maar eigenlijk ben ik in het algemeen een groot dierenliefhebber.

Grappig he? Alhoewel veel mensen een kat en een hond hebben, beschrijven ze zich vaak als een katten- of hondenmens.
Ik heb ook meer met katten, alhoewel ik wel een paar honden heb gehad.
Zou het uitmaken of je het van huis uit meekrijgt? Wij hadden vroeger thuis altijd meerdere dieren, een hond, vissen, een vogeltje, een konijntje.
Maar nooit katten, ik heb meteen een katje gekocht toen ik op mezelf ging wonen. Zo leuk.
Walters88 schreef:want ik vind dat zulk gezelschap wel echt iets toevoegt. Een dier kan veel warmte geven

Dat vind ik ook. En ze bieden troost. Een geliefd huisdier te moeten verliezen, is echt groot verdriet.
Optimatus schreef: Sinds september spurt er een jonge kater uit het asiel hier door het huis. Horas is bijna een half jaar oud. De beide dames poes (Gertrudis, 12, en Zazou, 7) vinden het allemaal maar zo zo, maar het gaat wel beter.

Onze oudste kater ging juist meteen heel goed met kitten. Ze gaat vaak bij hem liggen en dan gaat hij haar wassen, zo schattig. Ik heb het idee dat zij hem "jong" houdt, want hij speelt nog met het laserlichtje en rent met haar achter een balletje.
Ik heb matatabi stokjes gekocht. Die had ik al wel eens, maar toen werkte het helemaal niet. Ik bleek het verkeerd gedaan te hebben.
Je moet een stokje geven en kijken of poes erop reageert, niet iedere kat reageert erop (net als op valeriaan en catnipkruid)
Ik heb er eentje bij, die het stokje meteen in zijn pootjes grijpt en er kopjes aan geeft. Dan gaat hij ermee spelen en opeens laat hij het dan liggen en kijkt er niet meer naar om. Dat is het moment dat je het stokje terug in het zakje moet doen. Niet te vaak geven, dan blijft het nieuw.
http://www.eko4petz.nl/a-28458246/katte ... escription
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Optimatus » 01 dec 2016 19:45

Tussen Horas en Gertrudis gaat het al beter, Zazou voelt zich nog te goed voor de kater.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Optimatus » 26 jan 2018 11:45

We zijn wel gestopt met nestjes, toen bleek dat de moederpoes een hartafwijking had, die echter vooral voor katers fataal kan zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten