Gitaartopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Gitaartopic

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 14:50

Ik zou gaan voor een 2e hands western gitaar, bijvoorbeeld een Cort die ik zelf ook heb, dan koop je altijd meer gitaar voor je geld.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Gitaartopic

Berichtdoor StillAwake » 01 apr 2014 15:01

mohamed schreef:Ik zou gaan voor een 2e hands western gitaar, bijvoorbeeld een Cort die ik zelf ook heb, dan koop je altijd meer gitaar voor je geld.

Nadeel is alleen dat de stalen snaren een stukje eeltvorming vereisen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Gitaartopic

Berichtdoor Rozijn » 01 apr 2014 15:53

Tip van Bryan Adams: play till your fingers bleed. (zoiets was het toch?)

mohamed

Re: Gitaartopic

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 15:54

mohamed schreef:Ik zou gaan voor een 2e hands western gitaar, bijvoorbeeld een Cort die ik zelf ook heb, dan koop je altijd meer gitaar voor je geld.

StillAwake schreef:Nadeel is alleen dat de stalen snaren een stukje eeltvorming vereisen...

Ja maar dat vereist een klassieke gitaar eveneens, door de pijn moet je toch als beginner. Dan ook meteen maar goed! :)

mohamed

Re: Gitaartopic

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 15:55

Rozijn schreef:Tip van Bryan Adams: play till your fingers bleed. (zoiets was het toch?)

That's right en vergeet de kramp ook niet! Die linkerhand zal je wel voelen als je rechts bent. :)

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Gitaartopic

Berichtdoor Rozijn » 01 apr 2014 20:28

Als je de gitaar altijd (nu ja, bijna altijd) mee wilt nemen, zou ik een niet te dure westerngitaar kiezen. De klank is wellicht iets minder, maar (zo werd mij verteld toen ik mijn gitaar uitzocht), ze kunnen dan vaak iets beter tegen kou en vochtigheid.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Gitaartopic

Berichtdoor Memmem » 01 apr 2014 21:12

Is deze gitaar voor deze prijs wat?
Wij gaan de gitaar vooral voor het begeleiden van liedjes gebruiken, denk ik.
Om iets uit te proberen bij een muziekhandel moet ik zo 20 minuten rijden, kan wel maar is wat lastiger. Ik zal op marktplaats eens rondkijken naar een cort gitaar en evt een western. Zoonlief heeft trouwens een simpele klasieke.

mohamed

Re: Gitaartopic

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2014 22:04

Ik zou nooit een nieuwe gitaar kopen als beginner, want je koopt een instapmodel en dat is nagenoeg altijd brandhout. Het merk Stagg ken ik, dat is op zich een prima merk. Wat akoestische gitaar betreft zou ik liever voor een Western gaan, bijvoorbeeld deze Cort waar 110 euro voor gevraagd wordt.

Afbeelding

Waarschijnlijk heb je hem als je 90 euro biedt en dan ben je de gelukkige bezitter van dezelfde gitaar als ik waar ik zeer blij mee ben. Ik heb een aantal hele dure gitaren bespeeld en ben sindsdien alleen maar meer van mijn budget Cort gaan houden.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Gitaartopic

Berichtdoor StillAwake » 02 apr 2014 07:35

Memmem schreef:Is deze gitaar voor deze prijs wat?
Wij gaan de gitaar vooral voor het begeleiden van liedjes gebruiken, denk ik.
Om iets uit te proberen bij een muziekhandel moet ik zo 20 minuten rijden, kan wel maar is wat lastiger. Ik zal op marktplaats eens rondkijken naar een cort gitaar en evt een western. Zoonlief heeft trouwens een simpele klasieke.

Ziet er op zich uit als een mooie gitaar, maar je krijgt er een stemapparaat bij.
Aangezien helemaal niks gratis is, en je voor een setje snaren en een stemapparaat al gouw een tientje of twee kwijt bent blijft het een goedkoop instrument.
Aan de andere kant is een nylonsnarige gitaar van deze prijs niet echt héél goedkoop te noemen.
Maar weet je al of je voor nylon snaren en een brede hals gaat of voor stalen snaren en een smallere rondere hals gaat?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Gitaartopic

Berichtdoor StillAwake » 02 apr 2014 07:37

mohamed schreef:Ik zou nooit een nieuwe gitaar kopen als beginner, want je koopt een instapmodel en dat is nagenoeg altijd brandhout. Het merk Stagg ken ik, dat is op zich een prima merk. Wat akoestische gitaar betreft zou ik liever voor een Western gaan, bijvoorbeeld deze Cort waar 110 euro voor gevraagd wordt.

Afbeelding

Waarschijnlijk heb je hem als je 90 euro biedt en dan ben je de gelukkige bezitter van dezelfde gitaar als ik waar ik zeer blij mee ben. Ik heb een aantal hele dure gitaren bespeeld en ben sindsdien alleen maar meer van mijn budget Cort gaan houden.

Op zich ben ik het met je eens, maar de keuze tussen nylon snaren en stalen snaren zou ik voor een beginner altijd beslissen in het voordeel van de nylon snaren.
Natuurlijk speelt een staalsnarige fijner, de techniek leer je (in mijn optiek) gemakkelijker op een nylonsnarige.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Gitaartopic

Berichtdoor StillAwake » 02 apr 2014 07:44

Deze gitaar zou ik, mocht ik in Arnhem zijn (gesteld dat hij klinkt zoals ik verwacht dat hij doet) denk ik wel kopen.
Gesteld dat ik de economische middelen daartoe zou hebben en dat iemand me eindelijk van mijn dubbele lasten afhelpt door mijn huis te kopen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Gitaartopic

Berichtdoor mohamed » 02 apr 2014 10:16

mohamed schreef:Ik zou nooit een nieuwe gitaar kopen als beginner, want je koopt een instapmodel en dat is nagenoeg altijd brandhout. Het merk Stagg ken ik, dat is op zich een prima merk. Wat akoestische gitaar betreft zou ik liever voor een Western gaan, bijvoorbeeld deze Cort waar 110 euro voor gevraagd wordt.

Afbeelding

Waarschijnlijk heb je hem als je 90 euro biedt en dan ben je de gelukkige bezitter van dezelfde gitaar als ik waar ik zeer blij mee ben. Ik heb een aantal hele dure gitaren bespeeld en ben sindsdien alleen maar meer van mijn budget Cort gaan houden.

StillAwake schreef:Op zich ben ik het met je eens, maar de keuze tussen nylon snaren en stalen snaren zou ik voor een beginner altijd beslissen in het voordeel van de nylon snaren.
Natuurlijk speelt een staalsnarige fijner, de techniek leer je (in mijn optiek) gemakkelijker op een nylonsnarige.

Ik ben ook begonnen op nylon snaren maar na een week heb ik mijn gitaar ingeruild voor een Western. Nooit spijt van gehad, maar misschien leert het op een klassieke wel gemakkelijker. Het begin vond ik enorm zwaar qua leerproces. De gitaar voelde erg onhandig om te bespelen en je ziet haast niet wat je doet. Het heeft me wat zweetdruppels gekost!

mohamed

Re: Gitaartopic

Berichtdoor mohamed » 02 apr 2014 10:22

StillAwake schreef:Deze gitaar zou ik, mocht ik in Arnhem zijn (gesteld dat hij klinkt zoals ik verwacht dat hij doet) denk ik wel kopen.
Gesteld dat ik de economische middelen daartoe zou hebben en dat iemand me eindelijk van mijn dubbele lasten afhelpt door mijn huis te kopen...

Dat is een vervelende situatie, ik hoop dat je snel een koper vindt.

Wel een mooie gitaar, maar ik heb liever een Western of ooit nog eens een zigeuner gitaar.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Gitaartopic

Berichtdoor StillAwake » 02 apr 2014 10:55

StillAwake schreef:Deze gitaar zou ik, mocht ik in Arnhem zijn (gesteld dat hij klinkt zoals ik verwacht dat hij doet) denk ik wel kopen.
Gesteld dat ik de economische middelen daartoe zou hebben en dat iemand me eindelijk van mijn dubbele lasten afhelpt door mijn huis te kopen...

mohamed schreef:Dat is een vervelende situatie, ik hoop dat je snel een koper vindt.

Wel een mooie gitaar, maar ik heb liever een Western of ooit nog eens een zigeuner gitaar.

Ik zou zeggen: doe een bod!
Maar komende zaterdag is het open huizen dag, en we bidden dat het nu toch een keer raak mag zijn (niet spottend bedoeld).
Ikzelf ben op dit moment bezig met de restauratie van een Gibson SG Dubbelhals (6-snarig en 12-snarig). Was bedoeld als gitaar voor mijzelf, maar denk nu dat ik hem verkoop na restauratie...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Gitaartopic

Berichtdoor mohamed » 02 apr 2014 11:13

Ik wil niet verhuizen en heb geen geld om een bod te doen. ;)

Knap dat je gitaren kan maken, mijn Epiphone SG was laatst kapot maar die heeft een maat voor me moeten maken. Ik durf daar niet aan te komen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten