Hoe moet het toch met de zorg voor ouderen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Hoe moet het toch met de zorg voor ouderen?

Berichtdoor mealybug » 03 mar 2014 10:46

schelpje3 schreef:Wel eens gehoord van eigen bijdrage dames?
Toen mijn moeder jaren geleden werd opgenomen in het zorgcentrum, moest ze haar AOW inleveren en hield slechts een zakgeldje over!

Als haar liefhebbende kids haar in huis hadden genomen , had ze niets in hoeven leveren .
Wie moet die verpleegsters anders betalen?
Als je in een beetje christelijke gemeente kerkt, zou je geen problemen moeten hebben.
In hand .2 lees je hoe de gelovigen alles deelden met elkaar!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Hoe moet het toch met de zorg voor ouderen?

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2014 10:47

Moet je wel kinderen hebben!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Hoe moet het toch met de zorg voor ouderen?

Berichtdoor ajl » 03 mar 2014 10:47

schelpje3 schreef:En moet je man het huis ook maar op gaan eten dan?


Als er een overwaarde is, heb ik daar geen moeite mee. Alleen met de huidige crisis ( waar de mensen door getroffen zijn die net alles aan het opbouwen zijn) zit dat er waarschijnlijk niet zo in. Het is de vraag of die überhaupt een overwaarde krijgen van hun huis.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Hoe moet het toch met de zorg voor ouderen?

Berichtdoor mealybug » 03 mar 2014 11:31

schelpje3 schreef:Moet je wel kinderen hebben!


Die had je moeder toch?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Hoe moet het toch met de zorg voor ouderen?

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2014 12:15

Weer lekker roepen vanaf de zijlijn he, zelf op duizenden kilometers van je ouders!
Ik heb mijn ouders verzorgd, tot het einde!
Want wie meent zich er af te kunnen maken door je moeder of vader in een tehuis te stoppen, heeft het mis!
Ik ging er nog steeds dagelijks voor enkele uren heen.
Nou jij nog!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Hoe moet het toch met de zorg voor ouderen?

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2014 12:59

ajl schreef:Zo zijn er ook genoeg mensen die een uitkering hebben, een sociale huurwoning en allerlei toeslagen, terwijl wij ( mijn man en ik en ook velen anderen) ons de benen uit het lijf rennen om alles rond te breien met werk en gezin. Helaas is dat onderscheid er. Daarom mag er van mij wel kritisch gekeken worden naar allelei voorzieningen en uitgaven. Het kan in de toekomst gewoon niet meer opgebracht worden door de werkende groep. Die groep is veel kleiner dan de groep die geen inkomen genereert.

Dat rennen hebben wij ook moeten doen en doen dat nog steeds, voorzover mogelijk. Mijn man verdiende altijd net iets te veel voor toeslagen, maar daar klagen wij niet over.
Wie kan, moet gewoon werken, punt.
Het gaat echter over een kwetsbare groep, die de goede jaren hebben meegemaakt en niemand die toen tegen hen zei: denk erom dat je later geld moet overhouden om een plaatsje in de verzorging te kopen.
Mijn moeder kreeg 2 uurtjes h.h. hulp in de 2 weken. Toen ik er een uur bijvroeg, weet je wat de coordinator bedisselde? De extra hulp bestond uit strijken! Alles, alles werd gestreken, tot en met de vaatdoeken toe! Toen ik daarover klaagde, kreeg ik een arrogante grote mond terug.
Ik heb zelf dat uurtje teruggedraaid, want ik vond het zo'n grote onzin, temeer daar moeder daar 9 euro eigen bijdrage over moest betalen!
Dat door een dergelijk beleid eens flink de stofkam wordt gehaald, ben ik alleen maar blij mee. Ik heb het geprobeerd, door meerdere malen het spreekuur te bezoeken en gevraagd: kan dat niet anders, dit is geld weggooien mensen! Maar men ging gewoon door.
Ik kan boeken schrijven over allerlei instanties. Verdien ik er ook nog iets aan :mrgreen:

Maar het slaat weer door, nu wordt aan bange oudjes verteld dat ze hun kamertje uit moeten. En je kent het spreekwoord: oude bomen moet je niet verplanten.
Als je jonger bent, ben je nog wel flexibel, maar niet als je lichamelijk zwak bent.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Hoe moet het toch met de zorg voor ouderen?

Berichtdoor mealybug » 04 mar 2014 09:05

schelpje3 schreef:Weer lekker roepen vanaf de zijlijn he, zelf op duizenden kilometers van je ouders!
Ik heb mijn ouders verzorgd, tot het einde!
Want wie meent zich er af te kunnen maken door je moeder of vader in een tehuis te stoppen, heeft het mis!
Ik ging er nog steeds dagelijks voor enkele uren heen.
Nou jij nog!


Ik ben beide ouders al lang kwijt , beiden overigens zeer versneld door enorme medische missers.
En alweer weet jij precies wat anderen moeten doen, he?

Tobbe
Mineur
Mineur
Berichten: 185
Lid geworden op: 23 feb 2005 09:39
Locatie: Nederland

Re: Hoe moet het toch met de zorg voor ouderen?

Berichtdoor Tobbe » 05 mar 2014 15:03

mealybug schreef:Ik ben beide ouders al lang kwijt , beiden overigens zeer versneld door enorme medische missers.
En alweer weet jij precies wat anderen moeten doen, he?


Heel even offtopic @ mealybug en schelpje3:
Waarom zitten jullie in elk topic zo vreselijk op elkaar te zeuren? Doe dat asjeblieft via pb, en vermoei/ vervuil / verveel de rest er niet mee!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Hoe moet het toch met de zorg voor ouderen?

Berichtdoor schelpje3 » 08 apr 2014 10:07

Gisteren viel hoogbejaarde buurman, net een paar dagen uit het ziekenhuis waar hij behandeld was voor kanker, midden op straat.
Hij had een zakje huisvuil weggebracht in de verzamelcontainer, want hij weigert een kliko te gebruiken. Gelukkig kwam er net een sterke man aanfietsen, zodat we hem samen op de stoep konden laten zitten, met zijn rug tegen een lantaarnpaal.
Plaid onder hem geschoven en 1 1 2 gebeld. Hij bloedde hevig uit een hoofdwond.
Ambulance kwam verrassend snel.
Ik heb de zoon van de buurman gebeld, maar die weigerde om te komen. "Pa is zo eigenwijs, hij zoekt het maar uit". :?
Maar ik dacht, buurman is voorlopig veilig en verzorgd.
Wat schetst mijn verbazing. Zie ik vanmorgen buurman alweer, in pyjama, in zijn keukentje rondscharrelen. Hoofdwond dichtgeplakt.
Nee, ik hoef niets voor hem te doen, het gaat wel weer, zei hij.
Maar je moet over de rommel heenspringen met een polsstok, de knollen zitten in zijn sokken, och och, je weet niet waar je moet beginnen bij zo'n man.
Maar hij laat het niet toe.
Hoe kunnen ze zo'n man nu naar huis laten gaan?
En de houding van die zoon :?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten