Wijntopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2014 19:20

De laatste uit het rijtje van de wijnen van Lindeman's die ik heb staan heb ik aangebroken, de Bin 50 Shiraz. Maar die smaakt prima. Ik heb er geen kritiek op. Ook nog geen problemen met houdbaarheid gemerkt. (Het is inmiddels de derde dag.) Morgen is het laatste kwart uit de fles aan de beurt.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 11 mar 2014 13:44

Bij Adobe zul je aan software denken, maar ik heb een wijnfles waar die naam op staat. Omdat die naam er zo dominant op staat, zou je gaan denken dat dat het merk van de wijn is, maar dat is niet zo. Het merk is: Emiliana. Ik begrijp dat Adobe biologische wijnen betreft.
Hij was eind januari in de aanbieding bij de AH. Ik heb toen de Cabernet Sauvignon gekocht.
De smaak? Tja, niks op aan te merken. Het was in het begin even wennen, en kwam wat saai op me over. Maar een tweede keer is dat al een stuk beter. Voor mij niet een wijn die me heel erg opvalt of zo. Gewoon een wijn die op zich wel oké is.
Hij komt uit Chili.
Met 13,5% alcohol is het overigens wel een redelijk stevige wijn, die je wel goed voelt als je er een glas van op hebt. Dat effect had ik het sterkste op de eerste en de laatste dag van het drinken.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 12 mar 2014 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 11 mar 2014 13:56

Ik was bij iemand en die vroeg of ik een roseetje lustte.
Nou ja, wat een vraag.
Heerlijk!
Hij smaakte heerlijk, zomers licht, dus ik vroeg heel brutaal naar het etiket.
Ik ben meteen een fles gaan kopen.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Wijntopic

Berichtdoor Evelien » 11 mar 2014 19:33

Hier van de week een lekkere fles wijn open gemaakt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 18 mar 2014 19:58

Deze week consumeer ik weer eens een Undurraga Cabernet-Sauvignon. Daar heb ik het wel eens eerder over gehad. Ik vond dat altijd wel een goede wijn.
Vandaag was het echter net, alsof ik niet vreemds merkte. Alsof deze wijn op de derde dag niet helemaal goed meer is. Er lijkt vanaf vandaag een smaak in te zitten, precies die smaak die de AH witte droge huiswijn zo vies maakt. Deze fles heb ik al een aantal weken in huis. Is dat misschien de boosdoener? Met de Cabernet-Sauvignon van Lindeman's had ik ook al zo'n ervaring, al ging het dan niet over dat rare smaakje wat ik nu noem. Misschien dat de Cabernet-Sauvignon er gevoelig voor is, en dat je die beter kan kopen vlak voor het moment dat je hem wilt gaan consumeren? Want toen had ik dit soort dingen niet.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wijntopic

Berichtdoor Marnix » 19 mar 2014 10:12

In principe moet dat niet kunnen, als de fles dicht is is een mindere wijn maanden houdbaar en betere wijn jaren. Als het de derde dag was dat hij open was lijkt het me logischer dat de wijn op de een of andere manier nogal snel reageert op zuurstof die er bij eerste keer openen bij is gekomen. Daar is niet zoveel aan te doen behalve de fles sneller leegdrinken.... en je hebt van die doppen waarmee je de fles weer vacuüm kan zuigen, dan blijft de wijn langer lekker. Wel een kleine investering (je hebt ze voor 10 euro of zo) waard. Mijn ervaring is dat een fles wijn 3-4 dagen lekker blijft na opening... en met zo'n vacuüm-dop 7-8 dagen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 21 apr 2014 13:59

Gisteren opende ik de fles Undurraga Merlot, die ik heb staan. Mijn eerste indruk is, dat dit een heerlijke merlot-wijn is. Absoluut de beste merlot die ik tot nu toe geproefd heb.
Vandaag vond ik hem ook lekker. Maar gisteren vond ik hem het lekkerst. Of hij het beste smaakt als hij nog vers is, of dat het zit in de verrassing van de eerste keer? Dat weet ik niet precies. Ik ben geneigd te denken dat het het eerste is.
Het alcoholpercentage is 13,5%.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 21 apr 2014 14:03

Ben jij alleen van de rode wijn B.L.?
De rosé van dit merk is niet te nassen. Heel zwaar.
AH heeft een paar interessante nieuwe rosé's in de collectie opgenomen.
o.a. deze

Afbeelding

biologisch

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Wijntopic

Berichtdoor mealybug » 21 apr 2014 14:05

schelpje3 schreef:Ben jij alleen van de rode wijn B.L.?
De rosé van dit merk is niet te nassen. Heel zwaar.
AH heeft een paar interessante nieuwe rosé's in de collectie opgenomen.
o.a. deze

Afbeelding

biologisch

Nassen is eten.Wijn drink je.
Beetje ordinair ook, maar goed, Rotterdam .... :wink:

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Wijntopic

Berichtdoor Ruth2 » 21 apr 2014 14:17

8)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 21 apr 2014 14:27

mealybug schreef:Nassen is eten.Wijn drink je.
Beetje ordinair ook, maar goed, Rotterdam .... :wink:

Jij kunt beter ook eens een goede fles wijn aanbreken, ipv die eeuwige azijnfles.
Zou je erg van opknappen!

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Wijntopic

Berichtdoor mealybug » 21 apr 2014 15:28

schelpje3 schreef:Jij kunt beter ook eens een goede fles wijn aanbreken, ipv die eeuwige azijnfles.
Zou je erg van opknappen!

Ga jij dan op taalles ? :wink:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 21 apr 2014 18:06

Als je zelfs kans ziet het wijntopic te vergriepen, ben je heel goed bezig MB d:)b
Zinvol ook, op 2e paasdag.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wijntopic

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2014 18:25

Zaterdag een doos La Palma Cabernet Sauvignon 2012 gehaald, das wel mijn favoriete huiswijn, ook geregeld in de aanbieding voor een euro of 4 per fles. Sowieso is Chili mijn favoriete wijnland. Constante goede kwaliteit, niet altijd ontzettend spannend maar wel altijd heel lekker.

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 21 apr 2014 18:31

Maar jij ben ook van de rode Marnix?


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten