Wijntopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Wijntopic

Berichtdoor schelpje3 » 25 jun 2014 12:02

Een wijnkenner vertelde me dat wijn uit verre landen, zoals Zuid Amerika en Australië, altijd in bulk verscheept wordt en pas hier gebotteld.
Wijn uit Europese landen wordt wel in de wijngaard gebotteld.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 25 jun 2014 16:22

Boekenlezer schreef:Het is ook een wijn die ik nogal goed voel als ik een glas op heb, heb ik gemerkt.

En dat vind ik uiteindelijk toch een iets te groot nadeel van die Cecchi Chianti Classico. Na slechts twee slokken uit het glas voel ik de invloed van de drank al behoorlijk duidelijk. En na het hele glas kan ik wel even plat gaan. Sorry, maar dat vind ik eigenlijk geen wijn drinken meer, maar doet me nogal sterk denken aan wodka drinken. Dan heb ik het over een drank van 40%.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 25 jun 2014 20:32

Ik had een chianti die bedorven was! Nog nooit eerder meegemaakt, de wijn rook naar spiritus.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Wijntopic

Berichtdoor Marnix » 03 jul 2014 11:45

Vorige week een witte wijn uit de achterhoek (Toldijk) gedronken. Die was verrassend lekker!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 04 okt 2014 21:06

Afgelopen week heb ik weer wijn gedronken, omdat de Italiaanse pasta's aan de beurt waren. En daar hoort nu eenmaal wijn bij.
De wijnen van Welmoed waren kort geleden bij de AH in de aanbieding, dus daar heb ik wat van meegenomen. Afgelopen week heb ik daarvan de Cabernet Sauvignon gedronken, en die beviel me wel goed. Smaakt anders dan een Franse rode wijn, of een Italiaanse. Maar wel anders op een prettige manier.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Wijntopic

Berichtdoor mealybug » 04 okt 2014 21:40

Boekenlezer schreef:Afgelopen week heb ik weer wijn gedronken, omdat de Italiaanse pasta's aan de beurt waren. En daar hoort nu eenmaal wijn bij.
De wijnen van Welmoed waren kort geleden bij de AH in de aanbieding, dus daar heb ik wat van meegenomen. Afgelopen week heb ik daarvan de Cabernet Sauvignon gedronken, en die beviel me wel goed. Smaakt anders dan een Franse rode wijn, of een Italiaanse. Maar wel anders op een prettige manier.

Afbeelding

Da's hier niet zo ver vandaan
Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 15 okt 2014 17:50

Deze week is er een fles Welmoed Merlot doorheen gegaan bij mij. Was in het begin voor mij even wennen, maar uiteindelijk vind ik hem heel lekker. Alleen wel een beetje stevig met 13,5% alcohol. Als ik een glas op heb, voel ik dat wel goed.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 15 okt 2014 18:00

mealybug schreef:Da's hier niet zo ver vandaan

Iets met Stellenbosch, heb ik begrepen. Dichtbij Kaapstad.

(Wikipedia, Google Maps)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 12 nov 2014 18:46

En deze week was de Welmoed Shiraz aan de beurt. Ik vind dit een lekkere wijn, zonder meer. Qua smaak vind ik het eigenlijk een Franse wijn. Het alcoholpercentage is 14%.

Afbeelding

En daarmee is het voorraadje wijn, dat ik ruim een maand geleden gekocht had, weer op.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Re: Wijntopic

Berichtdoor mohamed » 13 nov 2014 01:19

Ik drink weinig wijn nog, krijg het zuurbranden. Bij de maaltijd soms nog wel, dan heb ik er minder last van.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 23 dec 2014 16:31

:roll: Zo te zien wordt er hier sowieso weinig wijn gedronken. Er wordt hier weinig gepost.
Voor mijn moeder is bier des duivels en valt het met wijn opmerkelijk genoeg wel mee. Is dat hier andersom?

Deze week heb ik een wijn van Bodega Norton bij de maaltijd, en wel uit de Colección Varietales de Cabernet Sauvignon. Vooral bij de Franse aardappelgratin - een recept dat ik ontleen aan een pakje van Knorr wat ze tegenwoordig niet meer verkopen - vind ik deze wijn perfect passen! Heerlijk. Maar ja, dan ga je er wat teugen van nemen, al etende, en dan ga je hem wel voelen! Volgens de fles zit er 14% alcohol in, volgens de website 13,5%.

Die wijnen van Norton heb ik vaker gezien. Eens was ik in de Dr. Anton Philipszaal in Den Haag, en daar werden ze ook geschonken na een concert.
Deze wijn komt uit Argentinië.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Wijntopic

Berichtdoor Katlheen » 23 dec 2014 20:41

Ah, nu zie ik pas het wijntopic. Heb net een uurtje geleden een doosje wijn in ontvangst genomen:
Peter Flemming Estates, Merlot 2012. Nog niet opengetrokken, dus nog geen mening over de smaak. Schijnt in bulk hier naartoe te komen, om hier te worden gebotteld.

Vorige week trouwens ook een doosje van deze in ontvangst genomen: https://www.wijnvoordeel.nl/Italie/Cont ... :4044.html

En die is wel erg lekker!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 24 dec 2014 20:08

Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Wijntopic

Berichtdoor Boekenlezer » 14 apr 2015 14:14

Tijd geleden alweer dat hier voor het laatst wat geplaatst is. In de tussentijd heb ik van Bodega Norton nog twee wijnen gedronken, waarover ik hier niets geplaatst heb. Ik heb het dan over de Merlot en de Malbec. Ze waren geloof ik wel oké.

Deze week drink ik er een, die ik in de bak met 35%-kortingen zag liggen bij de AH. Een Cecchi Chianti Riserva 2012. Dat zou deze webpagina moeten betreffen, maar bij mij ziet het etiket er anders uit. Niet zo'n plaatje van een wijnboerderij erop.
Aan de smaak moest ik even wennen bij de eerste slok. Ik vond het... tja, hoe omschrijf je dat? Beetje droog, zuur, zoiets? Maar zoals altijd, het went wel, en dan is 'ie wel oké.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Wijntopic

Berichtdoor StillAwake » 14 apr 2015 15:38

Boekenlezer schreef:Tijd geleden alweer dat hier voor het laatst wat geplaatst is. In de tussentijd heb ik van Bodega Norton nog twee wijnen gedronken, waarover ik hier niets geplaatst heb. Ik heb het dan over de Merlot en de Malbec. Ze waren geloof ik wel oké.

Deze week drink ik er een, die ik in de bak met 35%-kortingen zag liggen bij de AH. Een Cecchi Chianti Riserva 2012. Dat zou deze webpagina moeten betreffen, maar bij mij ziet het etiket er anders uit. Niet zo'n plaatje van een wijnboerderij erop.
Aan de smaak moest ik even wennen bij de eerste slok. Ik vond het... tja, hoe omschrijf je dat? Beetje droog, zuur, zoiets? Maar zoals altijd, het went wel, en dan is 'ie wel oké.

Je dacht: er is weer iets in het biertopic en het whiskytopic geplaatst, de wijnliefhebbers kunnen niet achterblijven ;-)
Zelf ben ik géén wijndrinker (hoewel ik een heel droge rode wijn en een port wél kan waarderen, maar toch een vraag.
Als ik nu voor een diner een lichte rode, een zware rode, een zoete witte en een droge witte wil hebben tegen een mooie prijs, waar moet ik dan aan denken?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten