Een "briljant" nieuw televisieprogramma.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Een "briljant" nieuw televisieprogramma.

Berichtdoor StillAwake » 09 okt 2013 09:58

Ik las zojuist op nu.nl dat RTL4 een nieuw programma heeft gekocht.
Net nu ik dacht dat het na Big Brother en het voorlopige dieptepunt "boer zoekt vrouw" niet gekker kon krijgen we "Married At First Sight. "

In de show koppelt team van deskundigen vrijgezellen, die met elkaar trouwen en daarna (minimaal) een maand moeten samenleven. Er is vooraf geen kennismaking (hoe dat dan met ondertrouw zit is me een raadsel...).
Nadat eerst uitvoerig met familie en vrienden is gesproken, is deelname aan het programma een feit.

Vervolgens bekijkt het team van experts (een psycholoog, een antropoloog, een seksuoloog en een dominee) bij alle aanmeldingen welke combinaties de meeste kans van slagen hebben. Zij doen dit door middel van tests, gesprekken en huisbezoek.

Daarna breekt voor (alleen) deze kandidaten de grote dag aan, gevolgd door de serieuze relatie die ze graag willen. Dit alles wordt op een documentaire-achtige wijze met de camera gevolgd.

Ik vraag me nu toch echt af of ik gek aan het worden ben. Wat voor figuren schrijven zich in, en wat voor dominee leent zich ervoor om in dit programma huwelijken in te zegenen?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Jvslooten

Re: Een "briljant" nieuw televisieprogramma.

Berichtdoor Jvslooten » 09 okt 2013 10:09

Rebekka sloeg haar ogen op en zag Izak ...Toen bracht Izak haar in de tent van zijn moeder Sara. En hij nam Rebekka en zij werd hem tot vrouw en hij had haar lief.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Een "briljant" nieuw televisieprogramma.

Berichtdoor Mortlach » 09 okt 2013 12:05

StillAwake schreef: (hoe dat dan met ondertrouw zit is me een raadsel...).


In bepaalde staten in Amerika doen ze niet aan ondertrouw. Daar kun je wanneer je wilt trouwen. Denk aan al die lui die een dagje naar Las Vegas gaan en getrouwd terugkomen. Ik neem aan dat het om Amerikaanse kandidaten gaat?

Ik vraag me nu toch echt af of ik gek aan het worden ben. Wat voor figuren schrijven zich in, en wat voor dominee leent zich ervoor om in dit programma huwelijken in te zegenen?


Mensen die graag met hun kop op tv willen. Maar goed, ik heb geen RTL, ik heb niet eens televisie, dus ik zal er verder niet wakker van liggen :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: Een "briljant" nieuw televisieprogramma.

Berichtdoor jaapo » 12 okt 2013 23:13

De commerciële omroep maakt programma's met het doel, dat veel mensen kijken, waardoor ze veel advertenties kunnen verkopen en dus veel geld verdienen. De tv heeft een knop, dus wat is het probleem? Als niemand kijkt, verdwijnt het programma binnen de kortste keren. Misschien willen ze er toch een serieus tintje aan geven, vandaar (ook) die dominee. Zeker een Amerikaanse dominee is hiervoor wel te vinden, maar een Nederlandse dominee ook wel, al zal het dan geen refo-predikant zijn.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Antropoloog
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2013 10:19

Re: Een "briljant" nieuw televisieprogramma.

Berichtdoor Antropoloog » 21 okt 2013 12:33

Zo'n programma heeft (uiteraard) een commerciële insteek en je zou je vraagtekens erbij kunnen zetten of het goed is om je voor zoiets te lenen.

Maar feit blijft dat het in andere tijden en plaatsen niet eens heel vreemd is (wat in de eerste reactie op de openingspost ook naar voren kom


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten