Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 10 okt 2013 16:36

coby schreef:Ik drink altijd ranja uit Jupiler glazen, heb allang gemerkt dat er bij mij dan geen rem op zit, dus biertjes koop ik niet. Op een feest kan het me niet schelen. Raar, want een paar jaar terug lustte ik het niet eens, wijn ook niet, zelfs Sangria vond ik te zuur.

Als ik fris drink zoals overdag dan is dat ook ranja, eigenlijk nooit cola en sinas hoewel ik een koud glaasje op zijn tijd wel lust. Vroeger kreeg ik altijd sinas waar ik wat suiker bij deed om de prik eruit te krijgen.

Het voordeel van pils zoals Jupiler en Warsteiner is dat je lekker door kan blijven drinken zolang de voorraad strekt, maar meestal strekt die voorraad niet zo lang. :lol:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 11 okt 2013 07:54

EenVasteBurcht schreef:Wij zijn daar een keer helemaal speciaal voor naar Westvleteren gereden. Ongelooflijk bier ! Als je het niet kunt krijgen is een Sint Bernard echter ook prima, is volgens een verglijkbaar recept gebrouwen. Wellicht verkrijgbaar in de bierspeciaalzaak? Hier in Leiden hebben we een Bierwinkel, bijvoorbeeld.

Afbeelding


Dank voor de tip!
Ik ga Bernardus vanavond proberen!
Westvleteren is een bier wat alleen aan de abdij te krijgen is, het exporteren naar Nederland zul je dus zelf moeten doen. Bierspeciaalzaken of biercafé's mogen het dus ook niet verhandelen (Trappistenbier mag geen winstoogmerk hebben).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 11 okt 2013 07:57

Ik ben een keer een paar dagen in het gastenkwartier van de abdij van Postel geweest (ik heb het bier in een eerdere post al genoemd).
's Avonds in het barretje van het gastenkwartier door een monnik voorgesteld aan de biercultuur van het klooster.

Aanrader!

Alleen erg jammer dat het in Nederland ook vrijwel niet verkrijgbaar is...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 11 okt 2013 11:18

Ik ben niet zo'n enorme bierdrinker. Ik drink veel vaker wijn.
Maar kort geleden heb ik eens Leffe blond en bruin geprobeerd. Bruin vond ik niet zo veel aan, maar die blonde vond ik wel lekker. Er zit alleen wel redelijk veel alcohol in, dat belgische bier.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 jul 2013 11:33
Locatie: Leiden

Re: Bier topic

Berichtdoor EenVasteBurcht » 11 okt 2013 13:34

Ik heb nu ook leffe blond in mijn koelkast staan. Heerlijk !

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 11 okt 2013 23:18

Leffe blond drink ik ook wel eens, erg lekker maar zoveel alcohol zit daar toch niet in?
StillAwake schreef:Ik ben een keer een paar dagen in het gastenkwartier van de abdij van Postel geweest (ik heb het bier in een eerdere post al genoemd).
's Avonds in het barretje van het gastenkwartier door een monnik voorgesteld aan de biercultuur van het klooster.

Aanrader!

Alleen erg jammer dat het in Nederland ook vrijwel niet verkrijgbaar is...

Lijkt me een leuke en zeer smakelijke ervaring.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 11 okt 2013 23:21

Boekenlezer schreef:Ik ben niet zo'n enorme bierdrinker. Ik drink veel vaker wijn.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, want ik lust ook wel een wijntje. Vooral bij een Italiaanse maaltijd vind ik een dito wijn niet te versmaden. Te denken aan een Toscaanse chianti, wat slechte wijn schijn te zijn volgens de Fransen.

Bambi

Re: Bier topic

Berichtdoor Bambi » 11 okt 2013 23:57

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 21:06, 3 keer totaal gewijzigd.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2013 19:51

En toen werd het stil, niet persoonlijk opvatten hoor! :mrgreen:

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2013 23:35

Vanavond zit ik aan de Oetinger en ik moet zeggen dat ik het een zeer smakelijke pils vind! Dit bier kost slechts 6,99 euro per krat en doet niet onder voor Warsteiner.

Afbeelding
Ik neem er nog maar een!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 13 okt 2013 08:21

Boekenlezer schreef:Ik ben niet zo'n enorme bierdrinker. Ik drink veel vaker wijn.
Maar kort geleden heb ik eens Leffe blond en bruin geprobeerd. Bruin vond ik niet zo veel aan, maar die blonde vond ik wel lekker. Er zit alleen wel redelijk veel alcohol in, dat belgische bier.


Blond valt wel mee toch? 6-7 procent meestal. Probeer een keer la Chouffe, dat kan je dan ook wel waarderen denk ik. Of La Trappe Isid'Or, hebben ze allebei in de meeste supermarkten wel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: Bier topic

Berichtdoor Jozo » 13 okt 2013 09:41

Een chouffe gaat er altijd wel in.

Laatst een westvleteren gehad. Die had een collega speciaal voor me meegenomen! :D
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 13 okt 2013 21:59

Vanavond maar weer eens aan de Oetinger, het einde van het krat is in zicht!

Bambi

Re: Bier topic

Berichtdoor Bambi » 16 okt 2013 23:08

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 jul 2013 11:33
Locatie: Leiden

Re: Bier topic

Berichtdoor EenVasteBurcht » 17 okt 2013 00:25

Vanavond had ik ook een oetinger, inderdaad helemaal niks mis mee ! Helaas is er bij mij in de buurt geen lidl...

Maandag had ik op café een Watou, heerlijk straf blond biertje. En daarna nog een Orval, heerlijk.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten