Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 24 feb 2016 10:10

mohamed schreef:Tja, wie de bal kaatst kan hem terugverwachten en als je aardig tegen me doet ben ik dat ook tegen jou. En wat ik doe om te vasten? 40 dagen rondrijden in een dikke patser bak zodat ik weet wat ik de rest van het jaar mis. :P

Wat is er onaardig aan het feit dat ik je prober te wijzen op het feit dat jouw associatie tussen Pilsener en Duits bier niet geheel juist is?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2016 14:19

Niet iedereen kan even goed met kritiek omgaan ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 24 feb 2016 16:01

Jongens, jongens... Het is toch helemaal niet nodig jullie gevoelens uit te spreken?!
Zeg het met een vaasje :D

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 24 feb 2016 22:05

mohamed schreef:Tja, wie de bal kaatst kan hem terugverwachten en als je aardig tegen me doet ben ik dat ook tegen jou. En wat ik doe om te vasten? 40 dagen rondrijden in een dikke patser bak zodat ik weet wat ik de rest van het jaar mis. :P

StillAwake schreef:Wat is er onaardig aan het feit dat ik je prober te wijzen op het feit dat jouw associatie tussen Pilsener en Duits bier niet geheel juist is?

Zeggen dat mijn opmerking kant noch wal raakt en het is kaatsen geblazen. Knoop dat maar goed in je oren als je dat niet weer wilt. [-X

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 24 feb 2016 22:06

Marnix schreef:Niet iedereen kan even goed met kritiek omgaan ;)

Het is de toon die de muziek maakt.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 29 feb 2016 20:26

Afgelopen zaterdag heb ik twee speciaalbiertjes van de AH meegenomen.
Gisteren deze geprobeerd: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tripel_Karmeliet

Hij was eigenlijk iets te koud, had hem beter even buiten de koelkast kunnen laten dan had de smaak wat beter tot z'n recht gekomen denk ik. Andere keer nog eens proberen.

Deze staat nog op me te wachten voor later deze week:
http://www.vanhonsebrouck.be/nl/bieren/ ... ier-tripel

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 01 mar 2016 09:40

pindas83 schreef:Afgelopen zaterdag heb ik twee speciaalbiertjes van de AH meegenomen.
Gisteren deze geprobeerd: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tripel_Karmeliet

Hij was eigenlijk iets te koud, had hem beter even buiten de koelkast kunnen laten dan had de smaak wat beter tot z'n recht gekomen denk ik. Andere keer nog eens proberen.

Deze staat nog op me te wachten voor later deze week:
http://www.vanhonsebrouck.be/nl/bieren/ ... ier-tripel

Lekker allebei.
Ik heb de Gulden Draak 9000 bij Lidl gekocht. Geweldig!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 01 mar 2016 16:06

Zeker!

Donderdag Eisbock gedronken. Duits bier van 12%. Interessant. En een Troubadour Imperial Stout. Jum. En Nieuw-Zeelands bier, een lager, een porter en een IPA. Porter en IPA waren wel oke.

Afbeelding Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 07 mar 2016 18:38

Ziet er goed uit Marnix, die stout zou ik ook weleens willen proberen. Is dat ook in de supermarkt te krijgen of moet je daarvoor naar de slijter?

Van het weekend de kasteel tripel (11%) geproeft en die vond ik écht lekker! Hij was denk ik ook wat beter dan de karmeliet tripel die ik eerder die week dronk, maar die was dan ook echt heel erg koud en dan komen die smaken toch minder naar voren.

Had ook nog een Weihenstephaner hefe weissbier in de koelkast liggen en die was ook top! Ik denk toch nog lekkerder als de Erdinger hoewel ik, als ik blind moest proeven, toch moeite zou hebben de juiste eruit te pikken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 07 mar 2016 23:26

Nee is niet in de meeste supermarkten verkrijgbaar.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 09 mar 2016 16:52

pindas83 schreef:Ziet er goed uit Marnix, die stout zou ik ook weleens willen proberen. Is dat ook in de supermarkt te krijgen of moet je daarvoor naar de slijter?

Van het weekend de kasteel tripel (11%) geproeft en die vond ik écht lekker! Hij was denk ik ook wat beter dan de karmeliet tripel die ik eerder die week dronk, maar die was dan ook echt heel erg koud en dan komen die smaken toch minder naar voren.

Had ook nog een Weihenstephaner hefe weissbier in de koelkast liggen en die was ook top! Ik denk toch nog lekkerder als de Erdinger hoewel ik, als ik blind moest proeven, toch moeite zou hebben de juiste eruit te pikken.

Tripel NOOIT koud drinken...
Afgezien van pils komt dat geen enkel bier echt ten goede.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2016 15:26

Noet koelkast-koud nee. Ook niet op kamertemperatuur
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 11 mar 2016 18:01

Pils drink ik kouder dan speciaalbier maar ook niet te koud, al is het alleen al omdat ik kramp krijg van te koude drankjes. In Italië hebben ze de twijfelachtige gewoonte om rode wijn tijdens de hete zomer ijskoud te serveren. ](*,)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 13 mar 2016 17:25

mohamed schreef:Pils drink ik kouder dan speciaalbier maar ook niet te koud, al is het alleen al omdat ik kramp krijg van te koude drankjes. In Italië hebben ze de twijfelachtige gewoonte om rode wijn tijdens de hete zomer ijskoud te serveren. ](*,)


Koude rode wijn is niet te haggelen inderdaad, raar volk die Italianen..

Gisteren een paar IPA 's gekregen van
flyingdogbrewery, ben nu een 'raging *censuur*' (vrouwelijk engels hondje) aan het drinken. Dat klinkt niet sympathiek, maar is wel lekker! Volgende keer de 'snake dog'.

Had nooit van deze brouwerij gehoord, zo te zien is het Amerikaans. Zijn er nog meer Amerikaanse bieren aan te bevelen?

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 13 mar 2016 17:36

Ik zelf heb te weinig kennis van Amerikaanse bieren om er een aan te bevelen, maar ik zit wel eens op Beeradvocate.com en daar komen er velen goed uit de reviews. Hoe partijdig die site is kan je je afvragen en ook blijft smaak twisten, maar je vindt er genoeg Amerikaanse bieren.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten