Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 09 apr 2018 15:46

Weizen past goed bij het mooie weer inderdaad, StillAwake. Ik ben meer van de heldere bieren maar ik tegen een Weizen zeg ik zeker geen neen. :0~

@ Marnix, Krombacher vind ik een erg lekkere pils. Als ik de naam al hoor krijg ik meteen dorst. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2018 22:05

Ja smaakt prima, hoewel mijn voorkeur bij speciaalbier ligt ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Bier topic

Berichtdoor Katlheen » 10 apr 2018 06:37

Met het mooiere weer op komst: La Chouffe Soleil
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 11 apr 2018 10:33

Katlheen schreef:Met het mooiere weer op komst: La Chouffe Soleil

Jaren geleden bij La Chouffe geweest.
Een verhaal over kabouters aan staan horen, en sindsdien ben ik helemaal klaar met hun bieren.
Misschien jammer, maar als ik rondgeleid wordt in "de werkplaats van de kabouters" voel ik me al snel niet meer serieus genomen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2018 11:33

Haha een beetje inlevingsvermogen / fantasie heb je dan wel nodig en blijkbaar heb je dat niet. Je moet gewoon meedoen met dat verhaal ;-)

Ik vind de Chouffe-biertjes prima te drinken. En met wat warmer weer zijn Saisons ook heel erg fijn vind ik. Of een goede IPA.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 11 apr 2018 22:16

Eergisteren een paar lente bockbieren van Hertog Jan genuttigd en die smaakten prima! Echter was ik wel behoorlijk aangeschoten door de sterkte er van.

Gebruikersavatar
Origenes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 626
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:49

Re: Bier topic

Berichtdoor Origenes » 11 apr 2018 22:30

mohamed schreef:Eergisteren een paar lente bockbieren van Hertog Jan genuttigd en die smaakten prima! Echter was ik wel behoorlijk aangeschoten door de sterkte er van.

Oh, vandaar dus... En een mooie biecht trouwens; je pastoor zal wel blij zijn =D>
En op die manier weten we ook meteen waardoor je berichten sindsdien niet bepaald 'helder van geest' waren.
'Zoals de boze aandrift de mens tot zonde poogt te verleiden, zo probeert hij hem er ook toe te verleiden om te rechtvaardig te worden'.
[Rabbi Michaël]

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Bier topic

Berichtdoor Katlheen » 12 apr 2018 08:17

Kabouters of niet, het smaakt me prima. Misschien moet je inderdaad niet naar rondleidingen toe, dat doet wellicht afbreuk :lol:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 14 apr 2018 15:10

As we speak ben ik een kabouter aan het nuttigen. De (standaard) blonde versie.
Hoewel ik ook een natuurlijke aversie heb tegen kabouters, alsmede clowns laat ik hem toch niet staan!
Dat gezegd erger ik me meer aan clowns dan aan kabouters. Ik heb dan ook nog nooit één stuiver aan de Clini-clowns gegeven. Die arme kindertjes zijn al ziek en krijgen ze ook nog eens zo n idioot aan hun bed :clown: [-(
Laatst gewijzigd door pindas83 op 14 apr 2018 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 14 apr 2018 15:15

Origenes schreef:Oh, vandaar dus... En een mooie biecht trouwens; je pastoor zal wel blij zijn =D>
En op die manier weten we ook meteen waardoor je berichten sindsdien niet bepaald 'helder van geest' waren.


Erg makkelijk hoor Origenes! Misschien moet jij er ook een paar ingooien, knap je van op :-oo

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 14 apr 2018 15:20

Katlheen schreef:Kabouters of niet, het smaakt me prima. Misschien moet je inderdaad niet naar rondleidingen toe, dat doet wellicht afbreuk :lol:


Rondleidingen kunnen ook een positief effect hebben. Zo was ik eens in Dublin en we gingen naar de Guiness fabriek. Ik vond dat spul nooit lekker maar na een hele geschiedenis over het hoe en wat en wel en wee ervan was zo n biertje daarboven in het café, uitkijkend over de stad toch wel lekker.
Zo zie je wat beleving met je doet!
Vervolgens nooit meer gedronken, ik weet zeker dat als ik hier een guiness neem, ik het weer vies spul vind. Op het hoogtepunt stoppen zegt men wel eens.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 20 apr 2018 18:09

Ik ben een paar dagen in Belgrado, Servië geweest en heb daar dit bier mogen nuttigen:
https://www.beeradvocate.com/beer/profile/1943/30982/

Ik vond het erg lekker, een heel klein tikkie zoet maar niet te zwaar en lekker ‘doordrinkbaar’ bier. Prijs is trouwens ook niet verkeerd, voor een halve liter in een café of restaurant betaal je ongeveer 220dinar wat neerkomt op €1,86
Hetzelfde merk heeft overigens ook gewoon een pils en die vond ik ook niet slecht. Eten kan er trouwens ook erg goed!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2018 12:21

Nooit gehad. Zal het proberen als ik het ooit tegenkom ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 24 apr 2018 17:15

Kort geleden voor het eerst gezien bij de AH, en maar gelijk een setje van vier flesjes meegenomen: Hertog Jan Enkel.
Smaakt goed, moet ik zeggen! Behoorlijk fruitige smaak, al zie ik die omschrijving niet op het etiket.
En met 4,5% alcohol lekker licht. Daar blijf je behoorlijk helder bij, als je die op hebt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 24 apr 2018 20:39

Boekenlezer schreef:Kort geleden voor het eerst gezien bij de AH, en maar gelijk een setje van vier flesjes meegenomen: Hertog Jan Enkel.
Smaakt goed, moet ik zeggen! Behoorlijk fruitige smaak, al zie ik die omschrijving niet op het etiket.
En met 4,5% alcohol lekker licht. Daar blijf je behoorlijk helder bij, als je die op hebt.


Dan kan je de komende tijd je lol op want als ik zo de schappen bekijk is de nieuwe trend om speciaalbier met een lager alcoholpercentage te brouwen, er komen steeds meer speciale bieren onder de 5%
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten