Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Re: Bier topic

Berichtdoor DonWoozy » 04 jan 2017 11:06

Bij oud en nieuw nog een paar lekkere bieren gedronken!

klik voor groot
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2017 16:19

Nice chouffe is heerlijk!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Bier topic

Berichtdoor Arco » 09 jan 2017 15:28

In de afgelopen tijd heb ik een pakketje bieren geprobeerd:

Afbeelding
Veluws Schavuit van Brouwerij De Vlijt uit Apeldoorn.

Een link naar de verschillende bieren:
http://www.veluwseschavuyt.nl/bieren/

De soorten uit mijn pakketje:

Amber:
Een biertje dat lekker licht drinkt, maar daardoor wel een beetje 'stout'. Want het doet niet onder in alcoholpercentage: 6,5 %

IPA:
Lekker fris en rijk van smaak.

Tripel:
Rijk van smaak, kruidig en stevig.

Witbier:
Een echt zomerbiertje, mild en licht.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 17 jan 2017 15:38

Vorige week besloot ik mijzelf eens te verwennen, en nam ik een pak La Trappe Quadrupel mee uit de Albert Heijn. Absoluut lekker bier, maar je voelt 'm wel zitten als je er een op hebt, met die 10% alcohol!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 08 apr 2017 10:34

Recentelijk heb ik wat lentebieren geprobeerd. Amstel Bock is nu niet meer te koop, en Weizen-bier zie ik ook nog niet zo veel, dus dat moet je wat anders voor bij de weekend-maaltijd.
De eerste was de Grolsch Lentebok. Die vond ik best wel goed. Lekker hoppige smaak.
De tweede Hertog Jan Lentebock. Die vond ik de minst uitgesprokene van de vier. Smaakte oké, maar meer kon ik er ook niet van zeggen.
De derde is de Brand Lentebock. Ook lekker hoppig, maar wel weer anders dan de Grolsch.
De vierde is het Jopen Lentebier. Erg anders dan de andere drie, erg fruitig. Combineert beter bij andere maaltijden dan mijn weekend-maaltijd. Maar wel een kwaliteitsbier.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2017 07:59

Gisteren toevallig ook aan Jopen Lentebier gezeten. Smaakt erg goed, beetje richting IPA, veel hop, lekker fruitig.

Voor wie een AH in de buurt heeft, daar heb je deze week een hoop speciaalbier in de aanbieding. Een paar aanraders:

Gulden Draak Brewmaster
Rochefort 8
Brewdog Punk
Zundert
Kona Big Wave
Saison Dupont (over lentebier gesproken)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Bier topic

Berichtdoor Katlheen » 12 apr 2017 11:53

Voor wie er wellicht in de buurt is: de abdij van Berne in Heeswijk Dinther verkoopt ook heerlijk bier. Drie weken geleden is het witbier geïntroduceerd (compleet met fanfare) en dat smaakt zeker niet verkeerd. Vooral de Blond is erg lekker mits lekker koud. De Tripel is uiteraard ook niet te versmaden. Was een mooie afsluiting van het retraite zullen we maar zeggen. :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 19 jun 2017 18:08

Gisteren eens een Vedett Extra Blond gedronken, en vandaag is er nog een aan de beurt.
Hij ruikt nogal fruitig, viel mij op. Verder een lekker bier om te drinken.
Ik zat me af te vragen of dit nou van hoge of van lage gisting is. Ik denk eigenlijk, van lage gisting. En dat betekent dat het dan gewoon een pils is. Maar dan wel een goede.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 19 jun 2017 19:44

Het is een blond bierl, wat inderdaad gewoon een pils en dus van lage gisting, is op basis van gerstemout en met minder hop dan een gemiddelde pils, maar iets meer alchol.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Bier topic

Berichtdoor Arco » 02 feb 2018 16:32

Pas heb ik een tip gekregen voor:
Tree Hugging Wood Chopping Mother Nature Loving IPA

Afbeelding

Alleen de naam is al fantastisch en de smaak echt heel goed. :0~
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Bier topic

Berichtdoor Geytenbeekje » 03 feb 2018 09:27

Ik drink het ook af en toe, maar naar mijn idee smaken ze allemaal hetzelfde

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2018 08:50

Geytenbeekje schreef:Ik drink het ook af en toe, maar naar mijn idee smaken ze allemaal hetzelfde


Oeh, als je alle speciaalbieren hetzelfde vindt smaken is er wel wat mis met je smaakpapillen ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 08 apr 2018 19:15

De Duitse pils blijft bij mij favoriet. Momenteel drink ik König Pilsener, waar ik een tweetal kratten van heb meegenomen uit Emden Oost-Friesland.

Afbeelding

Deze pils krijgt ook een goeie review op Beeradvocate (voor wat dat waard is). Alhoewel ik er niet teveel waarde aan hecht, lees ik wel eens een paar reviews voor de lol.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2018 08:45

mohamed schreef:De Duitse pils blijft bij mij favoriet.

Geen pils weliswaar, maar het was gisteren prachtig weer voor een mooi glas Weizen (ook Duits) hoorde ik van het thuisfront...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2018 15:36

Hm ja zeker. Heb gisteren in de zon een lekkere Krombacher genuttigd. Nou heeft pils, zelfs Duitse, niet mijn voorkeur maar er was niets anders voorhanden en dan is het ook wel prima te drinken hoor :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten