Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 05 sep 2016 21:18

Marnix schreef:Probeer dan ook een keer de Saison Dupont of Tank 7 Farmhouse Ale als saison je bevalt als brouwstijl.


OK! Saison is wel een lekker fris biertje maar als ik moest kiezen dan toch: IPA :D
Hoewel... het hangt er ook maar net vanaf waar je zin in hebt, wat voor weer etc.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 01 okt 2016 18:40

Vandaag eens de Brand Weizen geprobeerd. Dat had eigenlijk gisteren moeten zijn voor het eerst, en vandaag voor de tweede keer, maar gisteren kwam ik er pas achter dat het nog in de koelkast moest, en dan ben je natuurlijk te laat. Want het duurt wel wat uurtjes voor het bier goed koel is.
De smaak. Duidelijk anders dan die van Grolsch en Hertog Jan, die beiden ook behoorlijk verschillen. Ik denk dat deze een erg nadrukkelijke hopsmaak heeft, als ik het juist aanduid. Zeg maar een beetje meer richting bitterheid.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 01 okt 2016 20:20

Ah ik zit momenteel aan een flesje Ichnusa van 66 cl. Mooi formaat hebben zie hier op Sardinië :) en ach smaakt prima. Boekenlezer, als ik vergeten heb bier koud te zetten gooi ik het in de vriezer. Dan is het met 20 minuten goed te drinken. Moet je noet vergeten het er weer uit te halen, ooit een keer gehad, dat wordt een zootje ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 06 okt 2016 18:33

Ichnusa is erg lekker bij de pizza, been there done that and liked it. Fijne vakantie nog.

Gebruikersavatar
BroerKobijn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 aug 2016 06:00

Re: Bier topic

Berichtdoor BroerKobijn » 14 nov 2016 06:02

Ik ben gestopt, sta al een tijdje droog, maar toch een goed topic.

Maar toen ik ze lustte, was het Tsjechisch bier dat ik lekker vond (Plsnr ofzo). Ook Duvel kon ik aardig meedrinken met echte Belgen. Belgische bieren zijn sowieso goede smaak, dan denk ik aan Brugse Tripel, en aan Tripel Karmaliet.
Speciale vermelding voor Orval, een bier dat nog echt door monniken gebrouwen wordt en daarom (terecht) abdijbier genoemd mag worden. Proef 'm met het genot van Orval kaas! Heerlijke combinatie!
Come as you are

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 14 nov 2016 07:35

Ja, maar ik vind Orval wel meer iets voor als het warm is dan voor de koude donkere maanden.

En nu het bockbierseizoen is een aanrader voor iedereen: Texels bock is dit jaar subliem!

Allemaal proberen dus. (Alleen Broer Kobijn niet) ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2016 20:12

Ja, N'ice chouffe ligt weer in de winkel. Heerlijk donker zwaar kruidig hartverwarmend winterbier. Enorme aanrader!

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Bier topic

Berichtdoor Katlheen » 19 dec 2016 15:06

Die zag ik al staan. Ga ik zeker eens proberen. Chouffe Soleil was ook al zo lekker. Orval is ook een lekker biertje ja. Sowieso ben ik wel wat van de Trippels. Heb ook nog een grote fles Quadruppel staan, die gaat met oud en nieuw denk ik maar worden aangebroken.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 19 dec 2016 16:55

Zeker. Deze is trouwens inderdaad donker, zoet dus niet echt een triple. Maar erg lekker voor op koude donkere dagen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 19 dec 2016 17:47

Ik heb vrijdag een stout bier gedronken van Brand (in een brand proeflokaal) ik weet de naam niet meer en zelfs op website van Brand kan ik er niks over vinden, best vreemd :-k .
Het had iets weg van Guinness waar ik niet dol op ben, zodoende had ik het na ééntje wel weer gehad.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 19 dec 2016 19:33

Hm gewoon Guinness vind ik ook niet zo spannend maar je hebt wel een hoop interessante stouts die wat sterker en zoeter zijn. Bijvoorbeeld Oesterstout van de Scheldebrouwerij, de Molen heeft een lekkere stout, de de dark roast coffee stout van Van de Streek, Imperial Russian Stout van Emelisse etc
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Re: Bier topic

Berichtdoor DonWoozy » 21 dec 2016 13:43

Marnix schreef:Ja, N'ice chouffe ligt weer in de winkel. Heerlijk donker zwaar kruidig hartverwarmend winterbier. Enorme aanrader!

Afbeelding


Daar kan ik volledig mee instemmen. Ik heb ook nog een fles staan!

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 30 dec 2016 18:42

Vanmiddag bij een stadsbezoek de tripel van gouden Karolus op, lekker biertje hoor!
Daarna de winterbock van Weihen Stéphaner waardoor ik ook blij werd verrast.
Weer twee pareltjes ontdekt :D

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 30 dec 2016 20:39

Bij mijn warme eten van vrijdag en zaterdag, bestaande uit gebakken aardappels en broccoli met daarbij een kip- of visschnitzel, dronk ik altijd een weizen-bier. Maar die lijk ik wel amper te kunnen krijgen in deze tijd van het jaar. Althans, als ik rondkijk bij de AH. Dus heb ik laatst eens wat anders geprobeerd: ik heb er een Amstel Bock bij gedronken. Ik moet zeggen, dat is wel een goede combinatie daarbij. Maar die Amstel Bock is nu op, en ik had nog een pakketje La Trappe Dubbel ingeslagen. Maar dat is niet zo'n goede combinatie met dat eten als die genoemde Amstel. Het is er ietsje te zoet voor. Bier met zoetheid in de smaak combineert blijkbaar niet zo goed met gebakken aardappeltjes waar je wat zout op strooit.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 30 dec 2016 21:48

Ja weizen is wat lastiger te krijgen allicht. Is meer zomerbier.

Wat goed zou passen zijn wat lichter gekleurde bieren die niet te zoet zijn. Denk aan een blond (la trappe?) of een triple (westmalle) een saison (saison dupontm tank 7 of brand saison). Orval is er denk ik ook erg lekker bij. Een la chouffe is ook wel het proberen waard.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten