Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 18 feb 2016 13:16

Marnix schreef:Tja, altijd omrekenen naar literprijs dus :)

Dat doe ik ook wel, maar ik doe meestal de boodschappen niet...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 18 feb 2016 18:33

Ik vind Jupiler goed te doen voor een Duitse style pils maar met Belgische bieren heeft het weinig van doen, behalve dat het daar vandaan komt. De kleine flesjes zijn jammer en reden om het te laten staan voor mij ook, anders zou ik nog wel eens een kratje kopen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2016 23:46

Hm ik vind het te slap voor pils. En verder heeft het wel met Belgisch bier te maken, natuurlijk kan dan gelijk aan abdij- en trappistenbier denken maar pils heb je ook gewoon in Belgie en wordt er veel meer gedronken dan speciaalbier.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 19 feb 2016 11:30

Nou daar wordt aan gewerkt.

Belgen drinken steeds meer speciaalbier en minder pils.

En Jupiler heeft natuurlijk niks te maken met hoe Belgisch bier gemaakt wordt, of je moet Veltins ook Belgisch bier willen noemen als het daar gebrouwen wordt.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 19 feb 2016 11:35

mohamed schreef:Ik vind Jupiler goed te doen voor een Duitse style pils maar met Belgische bieren heeft het weinig van doen, behalve dat het daar vandaan komt. De kleine flesjes zijn jammer en reden om het te laten staan voor mij ook, anders zou ik nog wel eens een kratje kopen.

Het is een Tsjechische stijl...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 19 feb 2016 13:35

Duits / Tsjechisch is praktisch het zelfde ;)

mohamed schreef:Nou daar wordt aan gewerkt.

Belgen drinken steeds meer speciaalbier en minder pils.

En Jupiler heeft natuurlijk niks te maken met hoe Belgisch bier gemaakt wordt, of je moet Veltins ook Belgisch bier willen noemen als het daar gebrouwen wordt.


Klopt, maar dat geldt in Nederland ook. Pils is nog steeds verreweg het meest gedronken bier en ik denk dat dat ook wel zo blijft. Maar mooi dat er steeds meer speciaalbier wordt gedronken :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 19 feb 2016 14:01

Marnix schreef:Klopt, maar dat geldt in Nederland ook. Pils is nog steeds verreweg het meest gedronken bier en ik denk dat dat ook wel zo blijft. Maar mooi dat er steeds meer speciaalbier wordt gedronken :)

Tja, als je pils en Duits aan elkaar linkt krijg je dit soort krommigheden...
Pils is een ondergistend bier, waar de Belgische biercultuur vooral bekend is om de bovengistende bieren, in die zin volg ik Mo wel, maar zijn gevolgtrekkingen raken kant noch wal ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 19 feb 2016 16:32

Pils werd voor het eerst in Tsjechie gebrouwen in de stad Pilzen, maar wel door een Duitser ;) Maar je hebt wel gelijk dat je uit moet kijken, bij Duitse stijl hoort het reinheitsgebot. Daardoor krijg je normaal gebruiken bier zonder troep. Jupiler bevat wel een hele hoop troep. Dat geldt overigens ook voor een hoop Nederlandse bieren.

http://newsmonkey.be/article/7160

Belgie is vooral bekend om de speciaalbieren, maar daardoor vergeet met wel eens dat Belgie daarnaast ook gewoon een pils-cultuur heeft net als Nederland en Duitsland bijvoorbeeld.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 20 feb 2016 00:12

mohamed schreef:Nou daar wordt aan gewerkt.

Belgen drinken steeds meer speciaalbier en minder pils.

En Jupiler heeft natuurlijk niks te maken met hoe Belgisch bier gemaakt wordt, of je moet Veltins ook Belgisch bier willen noemen als het daar gebrouwen wordt.

Marnix schreef:Klopt, maar dat geldt in Nederland ook. Pils is nog steeds verreweg het meest gedronken bier en ik denk dat dat ook wel zo blijft. Maar mooi dat er steeds meer speciaalbier wordt gedronken :)

Ja goed nieuws toch? :D

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 20 feb 2016 00:15

Marnix schreef:Klopt, maar dat geldt in Nederland ook. Pils is nog steeds verreweg het meest gedronken bier en ik denk dat dat ook wel zo blijft. Maar mooi dat er steeds meer speciaalbier wordt gedronken :)

StillAwake schreef:Tja, als je pils en Duits aan elkaar linkt krijg je dit soort krommigheden...
Pils is een ondergistend bier, waar de Belgische biercultuur vooral bekend is om de bovengistende bieren, in die zin volg ik Mo wel, maar zijn gevolgtrekkingen raken kant noch wal ;-)

Ach ja, wat ik kant noch wal vind raken is het rijden in een kleinere auto als vorm van vasten. Zo hebben we allemaal onze eigenaardigheden zullen we maar denken. :-oo

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 20 feb 2016 16:15

Gisteren en vandaag de Hertog Jan Weizener geconsumeerd. Bevalt toch wel goed, als variatie op het andere.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Yoshi

Re: Bier topic

Berichtdoor Yoshi » 20 feb 2016 16:18

Boekenlezer schreef:Gisteren en vandaag de Hertog Jan Weizener geconsumeerd. Bevalt toch wel goed, als variatie op het andere.

Dat is idd een heerlijk biertje. Vooral in de zomermaanden toch wel een van mijn favorieten.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 20 feb 2016 22:44

Hertog Jan is lekker bier inderdaad. Daar heb ik ook wel weer eens zin in.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 22 feb 2016 10:25

mohamed schreef:Ach ja, wat ik kant noch wal vind raken is het rijden in een kleinere auto als vorm van vasten. Zo hebben we allemaal onze eigenaardigheden zullen we maar denken. :-oo

Je hebt er je mond nogal over vol, maar wat doe je zelf?
Niks zeker, maar wel katten op mensen die deze 40 dagen tijd wel op alle vlakken proberen te matigen?
Valt me vies van je tegen Mo! Jaloers?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 22 feb 2016 23:20

mohamed schreef:Ach ja, wat ik kant noch wal vind raken is het rijden in een kleinere auto als vorm van vasten. Zo hebben we allemaal onze eigenaardigheden zullen we maar denken. :-oo

StillAwake schreef:Je hebt er je mond nogal over vol, maar wat doe je zelf?
Niks zeker, maar wel katten op mensen die deze 40 dagen tijd wel op alle vlakken proberen te matigen?
Valt me vies van je tegen Mo! Jaloers?

Tja, wie de bal kaatst kan hem terugverwachten en als je aardig tegen me doet ben ik dat ook tegen jou. En wat ik doe om te vasten? 40 dagen rondrijden in een dikke patser bak zodat ik weet wat ik de rest van het jaar mis. :P


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten