Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2016 14:23

Bij onze Jumbo en Gall hebben ze hem ook. Laatst de Gulden Carolus Whisky Infused gehad en de Cuvee van de Keizer (blauw)

Ze gaan ook hun eigen whisky maken op basis van de tripel-mout. Ben ik ook wel benieuwd naar
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 25 jun 2016 21:04

Weizen bier van Grolsch drink ik momenteel. Bij de AH was deze als introductie voor 1 euro per 2 stuks. Hollander als ik ben heb ik direct 2 pakketjes van 2 biertjes aangeschaft.
Nou, das nog eens een deal, toch?!

Het is een lekker bier. Op het etiket durven ze zelfs te beweren dat dit bier tot het beste Weizenbier wereldwijd is verkozen. :o
Ik moet zeggen dat als ik blind zou moeten proeven en er naast deze een Erdinger of Weihenstephaner zou staan ik niet zou weten wat, wat is.

http://www.biernet.nl/bier/merken/grolsch-puur-weizen

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 03 jul 2016 17:44

Zaterdag nam ik van de Lidl een pakketje Belgische speciaalbieren mee.
Van Piraat had ik nog nooit gehoord maar dit tripel bier is echt supergoed! Er schijnt meerdere soorten hop in te zitten, is vrij zwaar (10,5%) en heel rijk van smaak, één van de betere tripels vind ik.

http://www.vansteenberge.com/nl/onze-bi ... ripel-hop/

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 04 sep 2016 15:24

Ik moet zeggen: Brand maakt goede speciaalbieren! (Dat heb ik eerder ook als eens proefondervindelijk vastgesteld.) Vandaag heb ik eens de Brand Saison gedronken, maar die* beviel uitstekend! Echt een bier met smaak, dat zich meten kan met de goede Belgische bieren.

Afbeelding

_____________________
* Moet het nou die, of dat zijn? Het is de Brand Saison. Dan zou je die moeten hebben. (Of zou het stiekem toch het Brand Saison moeten zijn? Ik heb het gevoel van niet.) Maar het is ook het bier, en dat vereist dan weer dat (zie de daaropvolgende zin).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Bier topic

Berichtdoor heintje » 04 sep 2016 15:50

Een ander heel lekker beter bekend bier, dat steeds vaker in restaurants wordt geschonken:

Afbeelding
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Bier topic

Berichtdoor rotterdam » 04 sep 2016 16:33

heintje schreef:Een ander heel lekker beter bekend bier, dat steeds vaker in restaurants wordt geschonken:



Je hebt aanmerkelijk meer verstand van bier dan van Godsdienst.

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Bier topic

Berichtdoor heintje » 04 sep 2016 16:54

Die conclusie heb je snel getrokken. Ik vind bepaalde bieren lekker en heb verstand van bier?
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Bier topic

Berichtdoor rotterdam » 05 sep 2016 06:32

heintje schreef:Die conclusie heb je snel getrokken.


Ik ben zo snel als de wind :D

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 05 sep 2016 16:10

Het voelt wel wat ongemakkelijk om die fanatieke atheïstische beeldenstormer van ons geloof ineens ook tegen te komen in een meer gemoedelijk topic. Dan heb ik wel even zoiets van: 'tja, wat nu?' uhhh-smile
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Bier topic

Berichtdoor heintje » 05 sep 2016 16:32

Boekenlezer schreef:Het voelt wel wat ongemakkelijk om die fanatieke atheïstische beeldenstormer van ons geloof ineens ook tegen te komen in een meer gemoedelijk topic. Dan heb ik wel even zoiets van: 'tja, wat nu?' uhhh-smile

Gewoon...gezellig samen een biertje drinken. Ik kan religie en bier uitstekend scheiden.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2016 16:41

Wel gelijk een goede reden waarom het christendom niet zou moeten worden opgeheven zoals je wel eens hebt gezegd. Want dan hou je ook geen Westmalle meer over ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Bier topic

Berichtdoor heintje » 05 sep 2016 17:35

Marnix schreef:Wel gelijk een goede reden waarom het christendom niet zou moeten worden opgeheven zoals je wel eens hebt gezegd. Want dan hou je ook geen Westmalle meer over ;)

Een hele goede reden zelfs om monnik te worden!

Broeder Heintje
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 05 sep 2016 20:31

En de Brand IPA smaakte eveneens uitstekend.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 05 sep 2016 20:59

Boekenlezer schreef:En de Brand IPA smaakte eveneens uitstekend.

Afbeelding


Jaaahh.. Deze ontdekte ik vorig jaar en sindsdien staat deze regelmatig in de koelkast. Echt een lekker bier voor als je even iets anders wil.
Sowieso ben ik fan van de meeste Brand bieren.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2016 21:01

Probeer dan ook een keer de Saison Dupont of Tank 7 Farmhouse Ale als saison je bevalt als brouwstijl.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten