Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 22 mei 2016 20:52

mohamed schreef:Minder zoet als argument voor kwaliteit... Als ik wat water bij de cola doe is het ook minder zoet. :roll:

Marnix schreef:Daarom moet je ook geen cola drinken. Minder zoet was geen argument voor kwaliteit maar voor lekkerder en minder ongezond. Veel frisdrank en zo is veel te zoet, Nederlandse radler ook. Wordt nog eens allemaal troep bijgegooid ipv dat ze gewoon bier en citroenlimonade mixen.

Ik zit je maar een beetje te jennen hoor, ik zal de Duitse variant eens proberen. :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 23 mei 2016 06:37

En dan het niet vergelijken met een flesje pils maar met een glas sinas ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 25 mei 2016 10:05

Zal ik doen! :)

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Bier topic

Berichtdoor Katlheen » 25 mei 2016 19:22

Van het weekend La Chouffe Soleil gedronken. Erg lekker moet ik zeggen!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 26 mei 2016 05:37

Ja, lekker fris!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 28 mei 2016 16:35

Lentebier van brouwerij Jopen uit Haarlem is een verfrissend zomers biertje en perfect voor het weer wat wij vandaag mochten hebben. Proost!

http://www.jopenbier.nl/bieren/jopen-le ... 1d0df29c03

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 30 mei 2016 21:04

pindas83 schreef:Lentebier van brouwerij Jopen uit Haarlem is een verfrissend zomers biertje en perfect voor het weer wat wij vandaag mochten hebben. Proost!

http://www.jopenbier.nl/bieren/jopen-le ... 1d0df29c03

Afbeelding

Die spreekt me zeer aan vanwege de eenvoud van ingrediënten.

Momenteel drink ik Leffe Bruin, wat ik nog niet eerder gedronken heb. Het is een smaak die ik niet ken en even aan moet wennen, het eerste waar ik aan dacht was chocolade.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 30 mei 2016 21:28

mohamed schreef:
Die spreekt me zeer aan vanwege de eenvoud van ingrediënten.

Momenteel drink ik Leffe Bruin, wat ik nog niet eerder gedronken heb. Het is een smaak die ik niet ken en even aan moet wennen, het eerste waar ik aan dacht was chocolade.


Hij is ook echt lekker, maar wat verwacht je van een bier dat in de kerk wordt gebrouwen dat moet wel goed zijn :) .
Leffe bruin heb ik volgens mij nog niet gehad. Wel de tripel, die vond ik wel lekker.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 30 mei 2016 21:59

pindas83 schreef:Hij is ook echt lekker, maar wat verwacht je van een bier dat in de kerk wordt gebrouwen dat moet wel goed zijn :) .

Nou en of! Een extra reden om het eens te proberen! :)
pindas83 schreef:Leffe bruin heb ik volgens mij nog niet gehad. Wel de tripel, die vond ik wel lekker.

Zeker eens proberen dan!

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 09 jun 2016 20:00

Deze ben ik nu aan het drinken, hij is erg lekker! :puh:
Kon ook niet missen eigenlijk.

http://www.brouwerijhetij.nl/zatte/

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Bier topic

Berichtdoor heintje » 09 jun 2016 20:28

Mijn favoriet
Afbeelding
De brouwerij bezocht. Schitterende uitleg gehad en overheerlijk Belgisch bier geproefd./
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 10 jun 2016 19:52

heintje schreef:Mijn favoriet
Afbeelding
De brouwerij bezocht. Schitterende uitleg gehad en overheerlijk Belgisch bier geproefd./


Dat ziet er zeer aantrekkelijk uit Heintje! Ik zou me daar graag aan laven! Gall en gall?

Gebruikersavatar
heintje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1153
Lid geworden op: 05 jun 2016 11:40

Re: Bier topic

Berichtdoor heintje » 10 jun 2016 20:39

pindas83 schreef:
Dat ziet er zeer aantrekkelijk uit Heintje! Ik zou me daar graag aan laven! Gall en gall?

Je zou het kunnen proberen. Weet niet of je dicht bij de grens woont, ik haal het in Essen (België uiteraard).
Een goed biercafé heeft het ook. Maar als je een liefhebber bent...absoluut een keer proberen.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 10 jun 2016 21:01

[quote="heintje]
Je zou het kunnen proberen. Weet niet of je dicht bij de grens woont, ik haal het in Essen (België uiteraard).
Een goed biercafé heeft het ook. Maar als je een liefhebber bent...absoluut een keer proberen.[/quote]


Nee, niet héél dichtbij, zo 'n 150km ofzo!
Gaat hem niet zo snel worden dan.
Een goed biercafé is hier wel! Ik zal eens informeren, het is altijd mooi een nieuw bier te mogen ontdekken :D

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 11 jun 2016 11:44

pindas83 schreef:Dat ziet er zeer aantrekkelijk uit Heintje! Ik zou me daar graag aan laven! Gall en gall?

Bij de Mitra hebben ze hem wel, zie ik. (Bij het merk even Gouden Carolus aanklikken, en hij komt te voorschijn.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten