Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 13 mar 2016 19:23

mohamed schreef:Ik zelf heb te weinig kennis van Amerikaanse bieren om er een aan te bevelen, maar ik zit wel eens op Beeradvocate.com en daar komen er velen goed uit de reviews. Hoe partijdig die site is kan je je afvragen en ook blijft smaak twisten, maar je vindt er genoeg Amerikaanse bieren.


Ok! Ik vond Amerika nu niet echt een bierlabd bij uitstek maar moet zeggen dat die IPA erg lekker was, vandaar mijn vraag.

Overigens ik heb Italiaanse rode wijn van de AH (Moncaro sangiovese marche) waarop op het etiket staat in het italiaans dat deze op een temperatuur van 6-8 gr genuttigd dient te worden, terwijl in de Engelse vertaling daaronder een temperatuur van 18 gr wordt aanbevolen! Opmerkelijk, het bevestigd jouw verhaal.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 13 mar 2016 20:35

Er is over Amerika een groot aantal misverstanden, hoewel ik er nog nooit geweest ben weet ik door Beeradvocate dat je er wat pils en bier betreft te kust en te keur kunt. En dat zegt genoeg dunkt mij. :)

Grappig dat op de fles Italiaanse wijn staat dat je die zo koud moet serveren zeg, destijds in het restaurant dacht ik dat ze een soort heiligschennis pleegden vanwege de hitte daar te Sardinië. Kennelijk niet dus. Sinds een tijdje ben ik opgehouden met wijn te drinken dus bij de pasta is het voor mij tegenwoordig water of frisdrank.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 14 mar 2016 12:12

pindas83 schreef:
Koude rode wijn is niet te haggelen inderdaad, raar volk die Italianen..

Gisteren een paar IPA 's gekregen van
flyingdogbrewery, ben nu een 'raging *censuur*' (vrouwelijk engels hondje) aan het drinken. Dat klinkt niet sympathiek, maar is wel lekker! Volgende keer de 'snake dog'.

Had nooit van deze brouwerij gehoord, zo te zien is het Amerikaans. Zijn er nog meer Amerikaanse bieren aan te bevelen?


Lekker bier. Die is ook nog wel lekkerder dan de Snake Dog vind ik. Er zijn een hoop lekkere Amerikaanse IPA's, Saison's, Quads en zo te vinden. Een paar tips:

Boulevard Tank 7 Farmhouse Ale
Single Wide IPA
Spencer (de nieuwe trappist uit de States)
De bieren van Anchor
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 16 mar 2016 21:39

Marnix schreef:
Lekker bier. Die is ook nog wel lekkerder dan de Snake Dog vind ik. Er zijn een hoop lekkere Amerikaanse IPA's, Saison's, Quads en zo te vinden. Een paar tips:

Boulevard Tank 7 Farmhouse Ale
Single Wide IPA
Spencer (de nieuwe trappist uit de States)
De bieren van Anchor


Ik ben het met je eens, de 'R.B' is inderdaad wat rijker van smaak dan de snake dog.

Verder bedankt voor de tips, als ik er tegenaan loop, probeer ik ze zeker! :D

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 18 mei 2016 19:36

Omdat ik voor deze week een Leffe Tripel tekort kwam voor bij mijn avondeten, heb ik gisteren een Brand Zwaar Blond gehaald bij de AH. Die heb ik nog nooit gedronken, dus dit is het uitproberen van een nieuw bier. Het was heel even wennen, maar ik vind hem wel erg lekker. Er zit flink wat smaak aan. Je voelt hem alleen wel zitten met 8,5% alcohol. Ik althans wel.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 18 mei 2016 21:23

Boekenlezer schreef:Omdat ik voor deze week een Leffe Tripel tekort kwam voor bij mijn avondeten, heb ik gisteren een Brand Zwaar Blond gehaald bij de AH. Die heb ik nog nooit gedronken, dus dit is het uitproberen van een nieuw bier. Het was heel even wennen, maar ik vind hem wel erg lekker. Er zit flink wat smaak aan. Je voelt hem alleen wel zitten met 8,5% alcohol. Ik althans wel.

Afbeelding


Die is inderdaad superlekker! Ik had graag willen ruilen, want ik heb nog wel een Leffe tripel liggen. :D
Sowieso zijn Brand bieren goed te doen. Ook de lentebock voor dit seizoen kan ik je aanbevelen.
De IPA is ook goed, maar daar moet je van houden.

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 18 mei 2016 23:11

Ziet er smakelijk uit!

Momenteel drink ik Hertog-Jan, dat vind ik ook een van de betere Nederlandse bieren en het was in de reclame dus heb ik toegeslagen. ;)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 19 mei 2016 08:17

HJ is goed te doen. Heb ik nu ook een krat van staan. En Duitse radler, ik heb ontdekt dat dat veel minder zoet en chemisch is dan de Nederlandse variant. Gewoon pils en citroenlimonade 50/50 gemixt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 19 mei 2016 17:18

Dan moet ik twee keer zoveel zuipen om aan mijn ratio te komen. :lol:

Maar nee, Radler drink ik niet. Het is van beide niks in mijn optiek, een compromisdrankje. Als ik citroenlimonade wil dan neem ik wel citroenlimonade en als ik bier wil neem ik pils. :D

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Bier topic

Berichtdoor Boekenlezer » 20 mei 2016 16:39

Afgelopen zaterdag kwam ik in een video nog een leuk citaat tegen. Ik kon hem helaas niet meer terugvinden, anders had ik wel even de link naar de video gemaakt. Het was een engelstalig citaat, en het was ongeveer zo:
    Bier is het bewijs dat God het beste met ons voor heeft en van ons houdt.
(De volgorde kan andersom geweest zijn.)
Er stond ook nog de naam van de auteur bij. Die heb ik echter niet onthouden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2016 13:42

mohamed schreef:Dan moet ik twee keer zoveel zuipen om aan mijn ratio te komen. :lol:

Maar nee, Radler drink ik niet. Het is van beide niks in mijn optiek, een compromisdrankje. Als ik citroenlimonade wil dan neem ik wel citroenlimonade en als ik bier wil neem ik pils. :D


Ik vind radler een goed alternatief voor limonade. Lekkerder, minder zoet (duitse radler) enz.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 21 mei 2016 15:35

mohamed schreef:Dan moet ik twee keer zoveel zuipen om aan mijn ratio te komen. :lol:

Maar nee, Radler drink ik niet. Het is van beide niks in mijn optiek, een compromisdrankje. Als ik citroenlimonade wil dan neem ik wel citroenlimonade en als ik bier wil neem ik pils. :D

Marnix schreef:Ik vind radler een goed alternatief voor limonade. Lekkerder, minder zoet (duitse radler) enz.

Minder zoet als argument voor kwaliteit... Als ik wat water bij de cola doe is het ook minder zoet. :roll:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Bier topic

Berichtdoor pindas83 » 21 mei 2016 17:06

mohamed schreef:Minder zoet als argument voor kwaliteit... Als ik wat water bij de cola doe is het ook minder zoet. :roll:


Jij drinkt toch geen radler? De Duitse radlers zijn gewoon beter, niet zo onwijs zout en zuur! Vielen malen besser!

Edit:
Naast zout, is het ook nog veel te zoet! :lol:

mohamed

Re: Bier topic

Berichtdoor mohamed » 21 mei 2016 21:27

mohamed schreef:Minder zoet als argument voor kwaliteit... Als ik wat water bij de cola doe is het ook minder zoet. :roll:

pindas83 schreef:Jij drinkt toch geen radler?

Nein, natürlich nicht! Vanwege eerder genoemde redenen!
pindas83 schreef:De Duitse radlers zijn gewoon beter, niet zo onwijs zout en zuur! Vielen malen besser!

Edit:
Naast zout, is het ook nog veel te zoet! :lol:

Tja, niet aan mij besteedt en dat zeg ik zelfs stellig zonder het ooit geproefd te hebben.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bier topic

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2016 04:22

mohamed schreef:Minder zoet als argument voor kwaliteit... Als ik wat water bij de cola doe is het ook minder zoet. :roll:


Daarom moet je ook geen cola drinken. Minder zoet was geen argument voor kwaliteit maar voor lekkerder en minder ongezond. Veel frisdrank en zo is veel te zoet, Nederlandse radler ook. Wordt nog eens allemaal troep bijgegooid ipv dat ze gewoon bier en citroenlimonade mixen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten