En na de pillen ging hij dood…

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor Bambi » 30 sep 2013 22:03

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor mealybug » 30 sep 2013 23:08

JeeWee schreef:Er was afgelopen week een tweeluik op tv over dementie en één 1 stel krijgt de dominee op visite en die heeft uiteindelijk, met veel schroom, gezegd: "Je hebt een mooi leven van God gekregen en soms mag je dat leven ook terug geven".


Had meneer de predikant nog een bijbelse onderbouwing voor het nemen van een dergelijk gezaghebbend standpunt of was dat weer een van de vele leraren die zeggen wat mensen willen horen?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor meribel » 30 sep 2013 23:34

Bambi schreef:@Meribel:
Ik heb nooit tegen haar gezegd dat ze moordenaar is.
Mijn reactie was verdriet, dat ze haar de keus gegeven hebben, om haar kind om te brengen.
Waarvan ik weet, dat ze die niet had hoeven maken, omdat haar kindje toch zou overlijden.

Dat was mijn punt, dat niet-Christenen, omdat ze niet geloven dat God over de dood gaat, denken dat ze er dan zelf over moeten beslissen, met alle emotionele gevolgen van dien, die het vroeg of laat toch gaat geven.En bij euthenasie stuur je iemand de eeuwigheid in.
Als gelovige weet je toch, dat ongelovigen dan eeuwig zonder God moeten, wat die helse pijnen zijn.
Is het dan menslievend om te zeggen: "We stoppen je lichamelijke pijn en sturen je die eeuwigheid in?"


ik snap dat dat je punt is. En ik herken het verdriet wat je kan hebben, gewoon alleen al dat iemand niet de vrede en rust kan ervaren dat die zulke dingen uit handen kan geven.

Echter als iemand niet in God gelooft dan gelooft iemand niet in God. En als iemand dan anders tegenover euthanasie en abortus staat is dan een gevolg. Maar ik hoop gewoon dat je begrijpt dat 'anders' in het geheel niet lichtvaardig is.

Bambi

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor Bambi » 01 okt 2013 00:03

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor meribel » 01 okt 2013 07:02

Ok, dat is goed te lezen.

Maar we zitten hier met heel veel niet gelovigen, op een algemeen open deel van het forum die dus ook kunnen reageren en waar er ook nog veel meelezend zijn die wellicht een keus hebben gemaakt waar je tegen ageert.

Ik zie zelf het verschil niet zo tussen in reallife en virtueel, probeer daarin exact hetzelfde te zijn.

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor Miepje90 » 01 okt 2013 09:25

mealybug schreef: Had meneer de predikant nog een bijbelse onderbouwing voor het nemen van een dergelijk gezaghebbend standpunt of was dat weer een van de vele leraren die zeggen wat mensen willen horen?


Ik heb de docu nog altijd niet gezien, dus ik weet niet of deze meneer een bijbelse onderbouwing heeft. Zijn standpunt is wel gangbaar onder christenen die euthanasie goedkeuren, waarbij ze als onderbouwing onder meer de tekst uit Joh. 10:10 aanhalen: Ik ben gekomen om hun het leven te geven in al zijn volheid. Mensen die zo ziek zijn dat er gesproken wordt over euthanasie, kunnen het leven niet leven in al zijn volheid en in die fase mag je dus nadenken over 'het leven teruggeven'.

Overigens ben ik zeker niet pro-euthanasie, maar ook niet heel hard tegen, omdat het in de praktijk altijd weer genuanceerder blijkt te liggen dan in theorie. Goede palliatieve zorg biedt in veel gevallen uitkomst, maar er zijn ook altijd de gevallen waarbij dat niet afdoende is.
Waar ik wel fel tegen ben, is het klakkeloos vastgrijpen van alle mogelijke behandelmethoden om het leven enigszins te rekken. Hoe ver je gaat verschilt per persoon en per situatie, maar er mag best iets meer nagedacht worden over met name ingrijpende dingen als reanimatie en beademing.
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor coby » 01 okt 2013 09:29

Miepje90 schreef:Ik heb de docu nog altijd niet gezien, dus ik weet niet of deze meneer een bijbelse onderbouwing heeft. Zijn standpunt is wel gangbaar onder christenen die euthanasie goedkeuren, waarbij ze als onderbouwing onder meer de tekst uit Joh. 10:10 aanhalen: Ik ben gekomen om hun het leven te geven in al zijn volheid. Mensen die zo ziek zijn dat er gesproken wordt over euthanasie, kunnen het leven niet leven in al zijn volheid en in die fase mag je dus nadenken over 'het leven teruggeven'.

Oh wat heerlijk uit zijn verband gerukt. De dief komt niet dan om te stelen, te slachten en te verdelgen. Ik ben gekomen opdat zij Leven hebben en overvloed. Maar dat Hij Leven geeft en mensen geneest geloven we niet, ziekenzalving daar doet de dominee vast niet aan, dus je moet toch wat. God wil je niet genezen van de dementie, je mag euthanasie plegen hoor.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Miepje90
Mineur
Mineur
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 jul 2012 22:06

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor Miepje90 » 01 okt 2013 09:51

coby schreef:Oh wat heerlijk uit zijn verband gerukt. De dief komt niet dan om te stelen, te slachten en te verdelgen. Ik ben gekomen opdat zij Leven hebben en overvloed. Maar dat Hij Leven geeft en mensen geneest geloven we niet, ziekenzalving daar doet de dominee vast niet aan, dus je moet toch wat. God wil je niet genezen van de dementie, je mag euthanasie plegen hoor.


Haha! Ik vind het ook geen sterke argumentatie hoor, en enorm uit z'n verband gerukt, maar dit is wel de gedachtengang achter het standpunt.
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor schelpje3 » 01 okt 2013 15:11

Voor het eerst heeft een Belg euthanasie laten plegen na een geslachtsoperatie. Onder medische begeleiding nam de 44-jarige Nathan Verhelst maandagmiddag afscheid van het leven, meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws.
Nathan, die 42 jaar lang Nancy heette, was als jongen geboren in een meisjeslichaam, en overleed als man in een lijf dat hij niet wilde. 'Ik was het meisje dat niemand wilde', zei hij 24 uur voor zijn dood tegen het Vlaamse dagblad. 'Terwijl mijn broers opgehemeld werden, kreeg ik een berghok boven de garage als slaapkamer. Was je maar een jongen geweest, klaagde mijn moeder. Ik werd getolereerd, meer niet.'

Al dan niet onder druk van zijn familie ontdekte Nathan als tiener dat hij zich beter voelde als man. Hij ging zich scheren en werd verliefd op vrouwen. Een vurig gewenste geslachtsoperatie kwam er in drie fasen: een hormonenkuur in 2009, wat later een borstamputatie en tot slot een vervangpenis in 2012. De operaties verliepen evenwel niet naar wens en veroorzaakten ook in de ogen van de betrokken medici 'ondraaglijk psychisch lijden'.

bron: AD.nl

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 jul 2013 11:33
Locatie: Leiden

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor EenVasteBurcht » 01 okt 2013 15:27

Verschrikkelijk... aan alle kanten...

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor hubert » 01 okt 2013 16:06

Was je maar een jongen geweest, klaagde mijn moeder. Ik werd getolereerd, meer niet.'


Daarom maak ik mij steeds zo druk op forum! Acceptatie is het toverwoord en veel liefde.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor Pcrtje » 01 okt 2013 16:09

Een grote vraag is: zou deze persoon zelfmoord hebben gepleegd als euthanasie geen mogelijkheid was geweest?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor meribel » 01 okt 2013 17:57

Juiste antwoord is natuurlijk; hij heeft zelfmoord gepleegd.




Schrijnend hoor!

tegendraadje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 sep 2013 12:11

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor tegendraadje » 01 okt 2013 18:01

[/quote]Daarom maak ik mij steeds zo druk op forum! Acceptatie is het toverwoord en veel liefde.[/quote]

Ja want als mensen wel haar zouden helpen liefde geven ipv verstoten en was haar dit dan overkomen? denk het niet..
maar ja sommige mensen verwachten alleen maar ''normale'' kinderen te krijgen.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: En na de pillen ging hij dood…

Berichtdoor mealybug » 01 apr 2014 09:36

Er is een ''oplossing'' gevonden :wink:



http://www.refdag.nl/opinie/versterving ... e_1_816166

Let vooral op de gunnende , liefdevolle benadering van de schrijver.
Maar goed, de Naam van Jezus Christus komt er dan niet in voor.
Weer eens een triest voorbeeld van letter ipv geest.

:-&


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten