Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor StillAwake » 14 apr 2015 10:21

Chaya schreef:Niet zo vreemd dat bepaalde winkels verdwijnen. Soms is de service of klantvriendelijkheid uiterst belabberd.
Je komt naar een winkel niet alleen om iets te kopen, maar ook wil je graag eventuele nazorg kunnen verwachten.
Als winkeleigenaar zul je je dus moeten profileren.
Daar slagen heel veel winkeliers in, maar sommige absoluut niet.
Ook kauwgomkauwende winkelmeisjes, met elkaar kletsende verkoopsters en ongeinteresseerd personeel, is voor veel klanten een grote ergernis.
Ik las dat in de wijk Leidsche Rijn de nieuwbouw van een winkelcentrum op een fiasco dreigt uit te lopen, daar tweederde van 32 winkelketens geen interesse heeft om zich daar te vestigen.

Bovendien is een kaalslag van het aantal modezaken (overal maar meer van hetzelfde) op termijn juist een verrijking van het winkelbestand.
Sinds het aantal modezaken wat afneemt durf ik met mijn vrouw de stad weer in ;-)

Met mijn ex kon ik echt niet samen de stad in, wat we ook nodig hadden: aan het einde van de dag hadden we alleen maar modezaken bekeken, maar met mijn vrouw gaat dat al stukken beter...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2015 12:10

Nadeel is alleen dat in de steden vooral de grote ketens overleven. De kleine authentieke winkeltjes kunnen het hoofd niet boven water houden omdat steeds meer mensen online gaan kopen en omdat de grote winkels op grote schaal inkopen, en dan vaak kleding die tegen de laagste kosten (en alle ellende die dat met zich meebrengt) worden gefabriceerd. En dan krijg je dat je overal de zelfde winkelketens met dezelfde kleding en loopt 30% van het winkelende publiek met Primark-tasjes rond. En dus wordt het wel saaier in de winkelstraat.

Wat shopgrage vrouwen betreft: Lekker met vriendinnen een hele dag laten winkelen en als je meegaat kaderen. Wat zoek je, waar gaan we heen en hoe lang maximaal. Als man moet je wel leiding geven aan de vrouw, juist op dat soort momenten :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor StillAwake » 14 apr 2015 12:15

Marnix schreef:Wat zoek je, waar gaan we heen en hoe lang maximaal. Als man moet je wel leiding geven aan de vrouw, juist op dat soort momenten :)

Wellicht is dat nu precies de reden dat de persoon in kwestie inmiddels als ex teboek staat ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Chaya » 14 apr 2015 12:22

Marnix schreef:Wat shopgrage vrouwen betreft: Lekker met vriendinnen een hele dag laten winkelen en als je meegaat kaderen. Wat zoek je, waar gaan we heen en hoe lang maximaal. Als man moet je wel leiding geven aan de vrouw, juist op dat soort momenten :)

Ja ja :-oo
Afbeelding

Mannen shoppen zo anders dan vrouwen. Vrouwen komen een winkel binnen, scannen even en ze weten het, hier is het, of niet.
Ik denk dat tijdens het shoppen de vrouwen beter leiding kunnen geven. Mits het in een refozaak is natuurlijk. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor StillAwake » 14 apr 2015 12:24

Chaya schreef:Ja ja :-oo
Afbeelding

Mannen shoppen zo anders dan vrouwen. Vrouwen komen een winkel binnen, scannen even en ze weten het, hier is het, of niet.
Ik denk dat tijdens het shoppen de vrouwen beter leiding kunnen geven. Mits het in een refozaak is natuurlijk. :mrgreen:

Wellicht is het dat: mijn ex zou nooit bij een refo-zaak naar binnen zijn gelopen (ik in die tijd overigens ook niet ;-))
Voor wat betreft dat scannen: dat heb ik juist meer dan mijn vrouw...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor StillAwake » 02 jun 2015 13:03

Afgelopen week zocht ik een platenzaak (ik moest een bepaalde CD hebben...)
Op de bonnefooi drie winkelcentra en een stadscentrum uitgekamd: NADA...
Soms is de kaalslag in winkelaanbod jammer...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Chaya » 02 jun 2015 13:48

Dat is niet leuk winkelen nee.
Ik moest een klosje naaigaren hebben, nergens meer een stoffenwinkel, de kraam op de markt verkoopt geen garen.
Dan moet je naar de Action, kreeg ik te horen.
Nou vooruit dan maar. Ze hadden idd garen, maar dan wel een hele doos.
En doordat ik die hele winkel doormoest, zag ik weer veel te veel en kon het niet laten liggen.
Gevolg: je gaat voor een klosje garen van een eurootje, maar komt thuis met een winkelwagen meuk voor een bedrag van 30 euro.
Belachelijk weinig geld, dat dan weer wel. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor StillAwake » 02 jun 2015 13:55

Chaya schreef:Dat is niet leuk winkelen nee.
Ik moest een klosje naaigaren hebben, nergens meer een stoffenwinkel, de kraam op de markt verkoopt geen garen.
Dan moet je naar de Action, kreeg ik te horen.
Nou vooruit dan maar. Ze hadden idd garen, maar dan wel een hele doos.
En doordat ik die hele winkel doormoest, zag ik weer veel te veel en kon het niet laten liggen.
Gevolg: je gaat voor een klosje garen van een eurootje, maar komt thuis met een winkelwagen meuk voor een bedrag van 30 euro.
Belachelijk weinig geld, dat dan weer wel. :mrgreen:

Weinig geld, maar als je meer dan driekwart nooit gebruikt is het nog steeds duur...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Chaya » 03 jun 2015 15:45

StillAwake schreef:Weinig geld, maar als je meer dan driekwart nooit gebruikt is het nog steeds duur...

Nee ik koop niet zomaar lukraak natuurlijk.
Het is ook zo dat, waar de Action een winkel opent, meteen de loop in een suffend winkelcentrum komt.
Ongelooflijk! Eerst lege parkeerplaatsen en dan opeens elke dag vol.
Er zijn mensen die een soort vast ritme hebben, omdat een paar keer per week de vrachtauto met nieuwe voorraad komt.
Na een paar keer een sof gehad te hebben met schoenenkoop via een webshop, koop ik liever weer schoenen in de winkel.
Toch even passen, heen en weer wandelen en kijken hoe die de voet omsluit.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Boekenlezer » 04 jun 2015 12:16

StillAwake schreef:Afgelopen week zocht ik een platenzaak (ik moest een bepaalde CD hebben...)
Op de bonnefooi drie winkelcentra en een stadscentrum uitgekamd: NADA...
Soms is de kaalslag in winkelaanbod jammer...

Het kan nog wel, CD's kopen in een winkel. Maar het lijkt wat meer te gebeuren in boekwinkels, terwijl ik in mijn buurt geen speciale CD-winkel meer zou weten. De lijst van winkels die aangesloten is bij Klassieke zaken ziet er bijvoorbeeld ook nogal anders uit dan in het verleden.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor StillAwake » 09 jun 2015 09:25

Boekenlezer schreef:Het kan nog wel, CD's kopen in een winkel. Maar het lijkt wat meer te gebeuren in boekwinkels, terwijl ik in mijn buurt geen speciale CD-winkel meer zou weten. De lijst van winkels die aangesloten is bij Klassieke zaken ziet er bijvoorbeeld ook nogal anders uit dan in het verleden.

Klopt, maar als je een specifieke CD zoekt die niet mateloos populair is ga je echt niks vinden.
Natuurlijk kun je tegen iets leuks aanlopen, maar ik moest één bepaalde CD hebben, en kon alleen bij een internetwinkel terecht.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor johannes1 » 10 jun 2015 10:43

Klopt, maar als je een specifieke CD zoekt die niet mateloos populair is ga je echt niks vinden.
Natuurlijk kun je tegen iets leuks aanlopen, maar ik moest één bepaalde CD hebben, en kon alleen bij een internetwinkel terecht.

Dit was natuurlijk vroeger in een gewone CD winkel ook dat je bepaalde CD's er niet kon kopen en dat je dan moest kijken op internet.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor StillAwake » 10 jun 2015 10:49

johannes1 schreef:Dit was natuurlijk vroeger in een gewone CD winkel ook dat je bepaalde CD's er niet kon kopen en dat je dan moest kijken op internet.

Dat is natuurlijk waar, de keuze was toen echter wél behoorlijk veel groter dan dat ie nu bij de meeste overgebleven platenzaken is.
Bij de meeste platenzaken is alleen de top100 vertegenwoordigd (enigszins gechargeerd gesteld).
Natuurlijk zijn er echt goede muziekwinkels (die waren er vroeger ook al) met een wat uitgebreider assortiment. Die zitten alleen niet in elke stad...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor johannes1 » 22 jun 2015 12:52

Natuurlijk zijn er echt goede muziekwinkels (die waren er vroeger ook al) met een wat uitgebreider assortiment. Die zitten alleen niet in elke stad...

Was dat vroeger dan wel?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Mortlach » 22 jun 2015 13:29

StillAwake schreef:Afgelopen week zocht ik een platenzaak (ik moest een bepaalde CD hebben...)
Op de bonnefooi drie winkelcentra en een stadscentrum uitgekamd: NADA...
Soms is de kaalslag in winkelaanbod jammer...


Om eerlijk te zijn kopen wij de meeste dingen online. Zeker wat betreft cd's en boeken, want daar zit je nooit naast qua maat en dergelijke.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten