Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Boekenlezer » 01 feb 2014 20:29

ajl schreef:Volgens mij kan je aan het einde van je bestelling een factuuradres en afleveradres kiezen.

Is het dan voldoende om gewoon het adres van de betreffende AH-vestiging te kiezen?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Boekenlezer » 23 apr 2014 18:21

Free Record Shop is failliet. Nou hebben we dus helemaal geen winkels meer voor niet-klassieke CD's. Behalve V&D, die verkoopt ze dacht ik nog wel.

Via bol.com is wel leuk en aardig, maar je moet dan wel wachten op je bestelling. Bij winkel haal je iets per direct op. Een gemak dat ik toch wel mis bij internetbestellen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Rozijn » 23 apr 2014 18:54

Heeft de Mediamarkt geen klassieke CD's in de verkoop?

Bij een christelijke boekhandel heb ik pas ook nog een doosje met vijf klassieke CD's gescoord, het was dan wel religieuze muziek, maar toch, er lag daar ook wat klassieks.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Marnix » 25 apr 2014 12:42

Boekenlezer schreef:Free Record Shop is failliet. Nou hebben we dus helemaal geen winkels meer voor niet-klassieke CD's. Behalve V&D, die verkoopt ze dacht ik nog wel.

Via bol.com is wel leuk en aardig, maar je moet dan wel wachten op je bestelling. Bij winkel haal je iets per direct op. Een gemak dat ik toch wel mis bij internetbestellen.


Ach aan de andere kant heb je het bij Bol meestal de dag erna in huis. Normaal moet ik kijken wanneer ik tijd heb om naar de winkel te gaan. Op zaterdag bijvoorbeeld. Maar als ik op maandag al weet wat ik wil bestel ik de cd maandag even via de computer en dan heb ik hem dinsdag in huis. Alles is relatief :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor schelpje3 » 25 apr 2014 13:55

Kort nieuws van het platenzakenfront, met een pop-up store in Tilburg, plannen voor een nieuwe zaak in Breda en verhuizingen van winkels in Deventer en Delft.

In Tilburg is van 18 t/m 25 februari 2014 een pop-up-platenzaak geopend. Het is een initiatief van Johan Prenger die al de webwinkel Reflected Records runt voor vooral metal- en punk-platen. In de pop-up store is ook plek voor optredens en kunst.

In Breda wil Marthy Coumans, bekend van het label Grey Past Records, in april een winkel openen: Grey. De locatie is al bekend: aan het Van Coothplein. Coumans vertelt over zijn plannen voor Grey in een interview op 3voor12 Breda: “Als het goed is, gaan we open op woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag. De muziek wordt exotische muziek. Uit de jaren vijftig, uit verre landen. Ook indie-releases van nu.” Grey wordt meer dan een pure platenzaak: “Vintage mode, maar dan echt goed gemaakt. Kunst, misschien een paar dingen, want daar is het te klein voor.”

Meneer van Ulden in Delft is pas sinds 2013 actief, maar moet de huidige locatie (Buitenwatersloot 312) verlaten. De winkel is hier voor het laatst open op 15 februari 20104. Gelukkig zal de winkel in maart doorgaan op een nieuwe locatie, een ‘prachtig stekje’ verklapte Meneer van Ulden alvast op Facebook.

Ook Variaworld in Deventer gaat verhuizen. Niet erg ver: naar een pand aan de overkant (Kleine Overstraat 12). Per 1 maart is de vernieuwde, grotere winkel hier open. Met ruimere openingstijden en twee keer zoveel aanbod! ‘De helft wordt gevuld met vinyl en de andere helft met cd’s, dvds, boeken, shirts, posters en andere muziekitems.’ Compleet met koffie en luistermogelijkheden. De voortgang is op Facebook te volgen.

bron: plaatzaken

En ik begreep dat in Amsterdam een grote platenzaak is geopend, ik weet alleen geen adres.

Bambi

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Bambi » 25 apr 2014 14:02

Boekenlezer schreef:Free Record Shop is failliet. Nou hebben we dus helemaal geen winkels meer voor niet-klassieke CD's. Behalve V&D, die verkoopt ze dacht ik nog wel.

Via bol.com is wel leuk en aardig, maar je moet dan wel wachten op je bestelling. Bij winkel haal je iets per direct op. Een gemak dat ik toch wel mis bij internetbestellen.

Free record shop gaat nog niet dicht:

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/24/fre ... opig-open/

Hier een overzicht van winkels waar ze cd's verkopen:

http://www.klassiekezaken.nl/winkels/

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor schelpje3 » 25 apr 2014 14:36

Het is eigenlijk heel jammer, dat de F.R.S. zo aan een einde komt, want het was altijd een goede publiekstrekker.
In de winkelcentra waar ik wist dat er één zat, zie ik dat ze nog steeds leeg staan. Soms dichtgeplakt met die kleurige folie, zodat het lijkt of er iets leuks aan de gang is, maar het is een donker en leeg pand.
En hoe leuk was het niet, om met je zakgeld je eerste plaatje te gaan kopen. Koptelefoon op, even afgesloten van alles, luisteren en dan een plaatje kopen.
Jammer dat meneer Breukhoven te laat inzag dat hij niet inspeelde op een veranderende markt.

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Rozijn » 25 apr 2014 17:26

Ik ben van wat later datum dan Schelpje, maar de FRS vind ik maar een ordinaire winkel, waar de foute muziek te hard aan staat...

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor StillAwake » 04 feb 2015 11:30

Inmiddels lijkt ook de V&D uit de winkelstraten te verdwijnen.
Het is op zich niet erg dat winkelstraten wat minder op elkaar gaan lijken, maar wél triest voor de mensen die er werken.
Aan de andere kant: beter 70% van het laatst verdiende loon nu, dan 70% van je loon na een loonoffer...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor johannes1 » 13 feb 2015 15:34

StillAwake schreef:Inmiddels lijkt ook de V&D uit de winkelstraten te verdwijnen.
Het is op zich niet erg dat winkelstraten wat minder op elkaar gaan lijken, maar wél triest voor de mensen die er werken.
Aan de andere kant: beter 70% van het laatst verdiende loon nu, dan 70% van je loon na een loonoffer...

En nu verdwijnt de V&D voorlopig niet onze winkelstraten.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)


Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor StillAwake » 17 feb 2015 13:44

StillAwake schreef:Inmiddels lijkt ook de V&D uit de winkelstraten te verdwijnen.
Het is op zich niet erg dat winkelstraten wat minder op elkaar gaan lijken, maar wél triest voor de mensen die er werken.
Aan de andere kant: beter 70% van het laatst verdiende loon nu, dan 70% van je loon na een loonoffer...
johannes1 schreef:En nu verdwijnt de V&D voorlopig niet onze winkelstraten.

Voorlopig inderdaad niet.
Aan mij kan het niet liggen, ik heb er volgens mij al bijna 10 jaar nooit meer wat gekocht...
Volgens mij was 6 mei 2015 (toevallig laatste wat bonnetjes opgeruimd ;-)) de laatste keer dat ik daar überhaupt binnen ben geweest ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Rozijn » 17 feb 2015 13:55

StillAwake schreef:Volgens mij was 6 mei 2015 (toevallig laatste wat bonnetjes opgeruimd ;-)) de laatste keer dat ik daar überhaupt binnen ben geweest ;-)

Echt? Loop ik achter?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor Chaya » 17 feb 2015 16:16

Niet zo vreemd dat bepaalde winkels verdwijnen. Soms is de service of klantvriendelijkheid uiterst belabberd.
Je komt naar een winkel niet alleen om iets te kopen, maar ook wil je graag eventuele nazorg kunnen verwachten.
Als winkeleigenaar zul je je dus moeten profileren.
Daar slagen heel veel winkeliers in, maar sommige absoluut niet.
Ook kauwgomkauwende winkelmeisjes, met elkaar kletsende verkoopsters en ongeinteresseerd personeel, is voor veel klanten een grote ergernis.
Ik las dat in de wijk Leidsche Rijn de nieuwbouw van een winkelcentrum op een fiasco dreigt uit te lopen, daar tweederde van 32 winkelketens geen interesse heeft om zich daar te vestigen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het wordt steeds saaier in de winkelstraat

Berichtdoor StillAwake » 14 apr 2015 10:18

StillAwake schreef:Volgens mij was 6 mei 2015 (toevallig laatste wat bonnetjes opgeruimd ;-)) de laatste keer dat ik daar überhaupt binnen ben geweest ;-)

Rozijn schreef:Echt? Loop ik achter?

Had 2005 moeten zijn, waarvoor mijn meer dan nederige excuses...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten

cron