Chaya schreef:Goed plan!
De parkeertarieven moeten omlaag om winkelleegstand en verloedering van binnensteden een halt toe re roepen. Dat schrijft Detailhandel Nederland zaterdag in een open brief aan de gemeenten.
lees ik net in het RD.
Een kostenbesparing juich ik natuurlijk altijd toe. Ik voorspel echter dat het onmogelijk zal blijken te zijn omdat gemeenten de opbrengst van de parkeermeter nodig hebben voor de gemeentebegroting. Verder denk ik dat het niks zal helpen. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Mensen laten de winkels steeds vaker links liggen en kopen online. Die trend ga je op deze manier echt niet breken. Ik vind daarbij ook niet dat het een overheidstaak is om hierin het voortouw te nemen. Ondernemers weten zelf heel goed wat ze moeten doen om de klant te binden. Wanneer ze dat niet meer lukt hebben ze geen bestaansrecht meer. Wanneer het winkelend publiek "beleving" wenst dan kun je dat wel negeren maar dan negeert de kant de shop evengoed. Daarnaast moet de ondernemer proberen te concurreren op basis van toegevoegde waarde. Een specialisme bijvoorbeeld, goed advies, onberispelijke service en ga zo maar door. Dat is de enige manier om bij de prijs van de artikelen weg te blijven. Concurreren op basis van prijs lukt nauwelijks wanneer je concurrent een webshop blijkt te zijn. Die hebben veel minder kosten.
Trouwens, webshops voegen ook waarde aan hun producten toe. Een daarvan is gratis retourzenden. Dat trekt de twijfelende klant over de streep. Het biedt een oplossing voor consumenten die denken "zal het wel passen?, zal die kleur mij wel staan?" Door retourzendingen te accepteren maken ze het voor deze klantengroep mogelijk om toch te bestellen.
Chaya schreef:De tarieven zouden per minuut afgesteld moeten worden, ipv heel of half uur of 20 minuten zoals je nu ziet.
Dat kan al lang hoor. Dan moet je gewoon via een app als Parkline of Yellowbrick betalen.