Refoveilingen ?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harmen
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2013 09:16

Refoveilingen ?!

Berichtdoor Harmen » 25 mar 2013 23:07

Hoi Allen,

Ik zag net in het RD een advertentie van Refoveilingen.nl ?! Is dit ook 1 van de initiatieven van Refoweb? Ben benieuwd, ik zag dat de website iig nog niet online is.

Groet,
Harmen

Ps:Ik zit nog niet zo lang op dit forum dus wellicht dat ik wat over t hoofd heb gezien!

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor henkie » 25 mar 2013 23:44

Niet van Refoweb maar waarschijnlijk hoor je er ook via deze plek meer over. :-$

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor JeeWee » 26 mar 2013 07:25

De toevoeging 'REFO' is inmiddels al zo uitgehold en misbruikt, dat ik nergens meer van opkijk.
Vooral commercieel wordt deze termen voor mij op een schadelijke manier misbruikt.
Wat kan er REFO zijn, (=volgens de reformatie!) aan een veiling, aan een markt?
En dan gewoon even aan Luther en Calvijn denken.

Persoonlijk word ik er erg onpasselijk van...
Laatst gewijzigd door JeeWee op 26 mar 2013 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor blijblij » 26 mar 2013 09:09

Nou, kaartjes voor de Efteling zullen er wel niet aangeboden worden....
Maar Oud Valkeveen en Oranjestad is natuurlijk ook leuk ;)

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Carpento » 27 mar 2013 18:58

JeeWee schreef:De toevoeging 'REFO' is inmiddels al zo uitgehold en misbruikt, dat ik nergens meer van opkijk.
Vooral commercieel wordt deze termen voor mij op een schadelijke manier misbruikt.
Wat kan er REFO zijn, (=volgens de reformatie!) aan een veiling, aan een markt?
En dan gewoon even aan Luther en Calvijn denken.

Persoonlijk word ik er erg onpasselijk van...


Eens. Net als de Christelijke Wandelsportvereniging en wat dies te meer zij. What's next ? De Oud-Hersteld-Binnen-Buiten-In-of-uitgetreden-Gereformeerd-Vrijzinnige Geitenfokvereniging ?

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor LeChat » 27 mar 2013 22:38

Is er voor mij eentje in (wat ik noem) de categorie 'Babydump' - wat dump je, baby's? wat veil je, refo's (wat dat ook moge zijn)?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Floppie » 28 mar 2013 07:00

JeeWee schreef:De toevoeging 'REFO' is inmiddels al zo uitgehold en misbruikt, dat ik nergens meer van opkijk.
Vooral commercieel wordt deze termen voor mij op een schadelijke manier misbruikt.
Wat kan er REFO zijn, (=volgens de reformatie!) aan een veiling, aan een markt?
En dan gewoon even aan Luther en Calvijn denken.

Persoonlijk word ik er erg onpasselijk van...


Het gaat om verantwoorde vakanties en dergelijke. Ik kan me voorstellen dat er een behoefte is aan vakanties waarbij de 'refo's' in hun eigen kring kunnen blijven.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor boer » 28 mar 2013 07:19

Ik dacht dat de christen de oproep had naar buiten te treden en te getuigen.
Of past evangeliseren niet in het predestinatie-pakket?
Iedereen is tenslotte toch al voorbestemd en hoe kun je oproepen tot bekering als je leert dat je dat zelf helmaal niet kunt?

Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Floppie » 28 mar 2013 07:53

boer schreef:Ik dacht dat de christen de oproep had naar buiten te treden en te getuigen.
Of past evangeliseren niet in het predestinatie-pakket?
Iedereen is tenslotte toch al voorbestemd en hoe kun je oproepen tot bekering als je leert dat je dat zelf helmaal niet kunt?


Naar buiten treden wil niet zeggen dat je af en toe ook niet in een veilige omgeving mag verkeren. Evangeliseren wordt nogal lastig als de toerusting gering is.
Prima dat je een sneer geeft richting een bepaalde groep binnen de reformatorische gezindte, maar het versimpelen van de werkelijkheid verdoet je argument tot een waarde van 0.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor JeeWee » 28 mar 2013 08:58

Floppie schreef:Het gaat om verantwoorde vakanties en dergelijke. Ik kan me voorstellen dat er een behoefte is aan vakanties waarbij de 'refo's' in hun eigen kring kunnen blijven.


Het bárst van de verantwoorde vakanties. Maar dat is het doel natuurlijk niet.
Het gaat om mordinair geld verdienen. Ook niks mis mee, maar misbruik dan het wordt reformatorisch niet als een soort kwaliteitslabel.
Er bestáán heen christelijke reisorganisaties, geen reformatorische reisorganisaties, geen reformatorische huisjes, vakantieparken. Er bestaan hooguit organisaties en accommodatieverschaffers die zich richten op reformatorische mensen!

Dit zit een beetje in de categorie 'Wegwijs', waar we reformatorische auto's, trappen, kozijn en andere troep verkopen!

Nogmaals: de term reformatorisch is zo bijzonder bedoeld ooit: ontsnapt aan een toen lege en bedriegelijke godsdienst en op nieuw geformeerd, gevormd en nu misbruiken we dit om zooi te veilen voor commercieel gewin!
Nog niet eens voor een goed doel!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Kvinna » 28 mar 2013 09:56

Refo is het etiket geworden (Calvijn draait zich om in zijn graf) voor rokken, zondagsrust, geen muziek, statenvertaling. Dat etiket kun je overal op plakken. Kleding, forums, boekhandels, beurzen, vakanties en meer.

Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Floppie » 28 mar 2013 10:11

JeeWee schreef:Het bárst van de verantwoorde vakanties. Maar dat is het doel natuurlijk niet.
Het gaat om mordinair geld verdienen. Ook niks mis mee, maar misbruik dan het wordt reformatorisch niet als een soort kwaliteitslabel.
Er bestáán heen christelijke reisorganisaties, geen reformatorische reisorganisaties, geen reformatorische huisjes, vakantieparken. Er bestaan hooguit organisaties en accommodatieverschaffers die zich richten op reformatorische mensen!

Dit zit een beetje in de categorie 'Wegwijs', waar we reformatorische auto's, trappen, kozijn en andere troep verkopen!

Nogmaals: de term reformatorisch is zo bijzonder bedoeld ooit: ontsnapt aan een toen lege en bedriegelijke godsdienst en op nieuw geformeerd, gevormd en nu misbruiken we dit om zooi te veilen voor commercieel gewin!
Nog niet eens voor een goed doel!


Ok, je punt is helder. Het zit je vooral in de naam en daarin ben ik het met je eens.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor Optimatus » 28 mar 2013 15:21

Wat een drukte om een veiling. Laat die mensen toch lekker hun spullen veilen zoals zij dat willen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor JeeWee » 28 mar 2013 16:06

Optimatus schreef:Wat een drukte om een veiling. Laat die mensen toch lekker hun spullen veilen zoals zij dat willen.


Niks mis mee om een veiling neer te zetten, maar ik ageer tegen het misbruiken en uithollen van een term die daar niet voor is bedoeld.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Refoveilingen ?!

Berichtdoor boer » 29 mar 2013 07:55

http://refoveilingen.nl/

Het aftellen is begonnen, de klok tikt.
En dat moet dan alles beginnen, precies op het moment dat de gemeente de tijd herdenkt tussen Kruisging en Opstanding.
Of het is een 1 april grap, die vanwege schijnvroomheid een dag eerder begint ,omdat de zondag heiliger is dan de kalender van 1 april.
Maar hoe dan ook, meedoen met de wereld zullen we!

PS, die fotootjes van gelukkige gezinnnetjes die in een zonnige wei rondspringen doen me altijd denken aan die wachttoren-plaatjes.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten