Mijn man wil als militair gaan werken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor Faramir » 03 dec 2012 17:31

jaccootje85 schreef:Dit is wel heel negatief.... Mijn schoonvader heeft ook in dienst gezeten, maar heeft nooit tegen zijn kinderen gezegd dat ze niet in dienst moeten gaan.

Negatief? Het is de realiteit. Als ik als 17 jarige aan zou geven aan mijn vader zou hij bij wijze van mijn benen breken. Je bent vervangbaar na 4 of 8 jaar. Dan wordt je te oud en ben je simpelweg niet meer aantrekkelijk genoeg, tenzij je je hebt opgewerkt tot een leuke officiersrang of bij de oude garde zit, maar die is nu grotendeels met (vervroegd) pensioen.

Het materieel is voor een groot deel verouderd of afgestoten, er is chronisch gebrek aan reserve onderdelen en andere basale zaken. Als een eenheid uitgezonden wordt moet het een deel van de wapens bij andere eenheden bietsen. Het Nederlandse leger is dusdanig kapot bezuinigd dat het niet of nauwelijks functioneert zoals een leger zou moeten functioneren. Daarnaast is defensie bij elke bezuinigingsronde het haasje.

En wat te denken van nazorg voor uitgezonden militaire die psychisch helemaal kapot thuiskomen? Nederland is berucht om hoe zij met haar veteranen omgaat.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor jaccootje85 » 03 dec 2012 19:10

Inmiddels is er wel het een en ander veranderd hoor. De nazorg is verbeterd, al is die nog niet helemaal zoals het hoort. Verder zijn de bezuinigingen nu stop gezet, omdat het teveel vriendjespolitiek werd. En de nieuwe minister van Defensie wil ook niet meer bezuinigingen doorvoeren, omdat het gewoonweg niet meer kan. Het leger is behoorlijk uitgedund, dat ben ik met je eens, maar mijn vader zou mn benen niet breken als ik in dienst zou willen.
Soms is er nog wel eens een vlaag van soort heimwee naar het werken met militairen, maar mn vader heeft me wel op het hart gebonden dat hij het niet echt een vrouwenbaan vindt. Maar als ik er echt voor had gekozen, had hij me wel laten gaan hoor.
En in het burgerleven is het ook niet altijd alles hoor. Dan kun je soms nog het beste bij Defensie werken, als ik zo om me heen kijk...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor Kvinna » 03 dec 2012 22:22

Ik heb het nieuwe boek van Marco Kroon in huis. Het schijnt mooi te zijn, dus ik ben heel benieuwd.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor jaccootje85 » 04 dec 2012 07:15

Kvinna schreef:Ik heb het nieuwe boek van Marco Kroon in huis. Het schijnt mooi te zijn, dus ik ben heel benieuwd.


Over leiding geven?
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor Kvinna » 04 dec 2012 12:40

jaccootje85 schreef:
Over leiding geven?


Lessen in leiderschap, inderdaad.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor mealybug » 27 mei 2014 22:15

Faramir schreef:
En wat te denken van nazorg voor uitgezonden militaire die psychisch helemaal kapot thuiskomen? Nederland is berucht om hoe zij met haar veteranen omgaat.

Nog rotter dan Amerika?
Inmiddels is het absurde aantal van 100.000 zelfmoorden van veteranen overschreden.

http://www.fiatjustitia.nl/artikel/zelf ... g-of-meer/

Anoniem_89

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 mei 2014 00:19

mealybug schreef:Nog rotter dan Amerika?
Inmiddels is het absurde aantal van 100.000 zelfmoorden van veteranen overschreden.

http://www.fiatjustitia.nl/artikel/zelf ... g-of-meer/


hey psst... dit is gevoelige informatie.. dit soort berichten hoor je niet in de media..
Het schijnt dat ze deze dagen alleen maar positief nieuws de wereld in willen brengen.
Kan allemaal tegen je gebruikt worden..

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor mealybug » 08 jun 2014 08:55

Inmiddels (ach , het heeft slechts zo'n 30 jaar geduurd) is de domheid der Amerikanen weer eens bewezen, want de songtekst van een populair liedje hebben de meesten altijd als patriotisch gezien, terwijl het tegendeel het geval was.
Terwijl het aantal slachtoffers (al dan niet door zelfmoord) destijds slechts een fractie was van de laatste 10 jaar's statistieken.
ja, het gaat onder meer om vetereanen.

"Born In The U.S.A."

Born down in a dead man's town
The first kick I took was when I hit the ground
You end up like a dog that's been beat too much
Till you spend half your life just covering up
Born in the U.S.A.
I was born in the U.S.A.
I was born in the U.S.A.
Born in the U.S.A.
Got in a little hometown jam so they put a rifle in my hand
Sent me off to a foreign land to go and kill the yellow man
Born in the U.S.A.
I was born in the U.S.A.
I was born in the U.S.A.
I was born in the U.S.A.
Born in the U.S.A.
Come back home to the refinery
Hiring man says "son if it was up to me"
Went down to see my V.A. man
He said "son don't you understand now"
Had a brother at Khe Sahn fighting off the Viet Cong
They're still there he's all gone
He had a woman he loved in Saigon
I got a picture of him in her arms now
Down in the shadow of penitentiary
Out by the gas fires of the refinery
I'm ten years burning down the road
Nowhere to run ain't got nowhere to go
Born in the U.S.A.
I was born in the U.S.A.
Born in the U.S.A.
I'm a long gone daddy in the U.S.A.
Born in the U.S.A.
Born in the U.S.A.
Born in the U.S.A.
I'm a cool rocking daddy in the U.S.A.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor mealybug » 08 jun 2014 23:00

Ook in Australie overlijden bijna 4 keer zoveel soldaten na de strijd door zelfmoord, dan tijdens de strijd.

http://www.abc.net.au/news/2014-04-22/n ... ll/5403122

noah
Verkenner
Verkenner
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2013 23:30

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor noah » 09 jun 2014 08:56

ik ben in mijn werk als hulpverlener regelmatig getraumatiseerde ex-militairen tegen gekomen. Weet je wat ik het ergste vind? Dat ze niet op tijd nazorg hebben gehad en dat ze dan chronisch getraumatiseerd zijn. Baan kwijt, uiteindelijk in de bijstand belanden en op een één kamer appartementje moeten wonen. Door hun trauma's iedereen kwijtgeraakt... Dat is dan de dank voor de mensen die hun nek hebben uitgestoken. Daar kan ik me echt kwaad over maken.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor mealybug » 09 jun 2014 09:14

noah schreef:ik ben in mijn werk als hulpverlener regelmatig getraumatiseerde ex-militairen tegen gekomen. Weet je wat ik het ergste vind? Dat ze niet op tijd nazorg hebben gehad en dat ze dan chronisch getraumatiseerd zijn. Baan kwijt, uiteindelijk in de bijstand belanden en op een één kamer appartementje moeten wonen. Door hun trauma's iedereen kwijtgeraakt... Dat is dan de dank voor de mensen die hun nek hebben uitgestoken. Daar kan ik me echt kwaad over maken.


Daarom altijd aanraden beslist niet in het leger te gaan.
Als je het overleefd kom je als een onherstelbaar, kapot mens terug.

Jvslooten

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor Jvslooten » 09 jun 2014 11:36

mealybug schreef:Als je het overleefd kom je als een onherstelbaar, kapot mens terug.

Of al huppelend, met tamboerijnen en met reidans, geliefd bij God en de mensen.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor mealybug » 09 jun 2014 11:46



Het Koninkrijk der gemeente is niet van deze wereld.
Dat wil maar niet doordringen , he?
maar goed, de Oudtestamentische christen heeft last van dezelfde bedekking als de aardse joden.
Lees 2 Cor 3 nog maar eens.
Geheel anders dan Mozes, staat daar.
Je vraagt je af wat dat eigenlijk betekent voor sommigen.

Bambi

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor Bambi » 09 jun 2014 15:14


De vrouwen dansten en huppelden, niet de soldaten. #-o

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Mijn man wil als militair gaan werken

Berichtdoor hettys » 09 jun 2014 19:31

noah schreef:ik ben in mijn werk als hulpverlener regelmatig getraumatiseerde ex-militairen tegen gekomen. Weet je wat ik het ergste vind? Dat ze niet op tijd nazorg hebben gehad en dat ze dan chronisch getraumatiseerd zijn. Baan kwijt, uiteindelijk in de bijstand belanden en op een één kamer appartementje moeten wonen. Door hun trauma's iedereen kwijtgeraakt... Dat is dan de dank voor de mensen die hun nek hebben uitgestoken. Daar kan ik me echt kwaad over maken.


Tegenwoordig worden zelfs honden opgeleid om iemand met een posttraumatische stress stoornis wakker te maken uit een nachtmerrie. Dat is goed. en ook heel erg.
Ook gif is geschapen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten