Snelle vragen topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Jess » 28 dec 2016 22:56

als ik naar een openlucht concert van Andre Rieu wil en het regent gaat het dan door, of moet ik zelf een paraplu meenemen? Of krijg ik die gratis als ik een kaartje van E199 pp 8-[ koop?

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Sabra » 29 dec 2016 07:25

Jess schreef:als ik naar een openlucht concert van Andre Rieu wil en het regent gaat het dan door, of moet ik zelf een paraplu meenemen? Of krijg ik die gratis als ik een kaartje van E199 pp 8-[ koop?


Ga er van uit dat het niet gratis is en dat je er beter zelf een kunt meenemen. Dan kan het enkel meevallen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Chaya » 29 dec 2016 14:28

Jess schreef:als ik naar een openlucht concert van Andre Rieu wil en het regent gaat het dan door, of moet ik zelf een paraplu meenemen? Of krijg ik die gratis als ik een kaartje van E199 pp 8-[ koop?

Mijn buren hadden een arrangement (busreis + hotel + concert) in Berlijn en zij vertelden dat op iedere stoel een plastic regencape klaarlag. Ze hadden hem alleen niet nodig gehad, omdat het precies ging regenen toen het concert afgelopen was.
Maar wat is zo'n kaartje duur joh :shock:
Dit arrangement kostte trouwens 1.000 euro, ik weet niet of dit nu p.p. of per 2 was.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Jess » 29 dec 2016 17:11

Heb besloten om er nog maar een aantal jaar mee te wachten, tot die tijd nemen we maar genoeg met het bekijken op een scherm.

Laat over DV 10 jaar onze portemonnee het toe, en is mijnheer Rieu (of opvolger?) nog in leven dan overdenken we het nog eens.

Je kunt ook goedkoper hoor, maar mooiste plek is dus voor dat geld. En eerlijk gezegd, als ik dan toch ga, dan liever goed.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor johannes1 » 02 jan 2017 13:19

Het is het geld waard hoor. Zo concert is echt mooi van Andre Rieu.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor johannes1 » 23 apr 2018 08:32

Voor de wat oudere leden onder ons een vraag:

Er is een oude triologie serie wat gaat over een soort zwerver en het staat mij bij dat hij Simon heet. Die zich bij de watergeuzen aansluit. De boek moet van rond 1930-1950 zijn.

Weet iemand misschien hoe die serie heet? Ik kan het niet vinden op internet. Hopelijk weet iemand hoe die serie heet.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

HannekeL

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor HannekeL » 23 apr 2018 12:05

johannes1 schreef:Voor de wat oudere leden onder ons een vraag:

Er is een oude triologie serie wat gaat over een soort zwerver en het staat mij bij dat hij Simon heet. Die zich bij de watergeuzen aansluit. De boek moet van rond 1930-1950 zijn.

Weet iemand misschien hoe die serie heet? Ik kan het niet vinden op internet. Hopelijk weet iemand hoe die serie heet.


Bedoelt u misschien de Hotse Hiddeserie van Sibert van Aangium?
Of gaat het om volwassen boeken?

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor johannes1 » 23 apr 2018 12:23

HannekeL schreef:Bedoelt u misschien de Hotse Hiddeserie van Sibert van Aangium?
Of gaat het om volwassen boeken?

Nee die was het niet. Die had ik al gevonden op internet. Durf niet te zeggen of het boek voor kinderen of volwassenen is. Heb het destijds als 18 jarige gelezen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Johan100 » 24 apr 2018 08:24

johannes1 schreef:Voor de wat oudere leden onder ons een vraag:

Er is een oude triologie serie wat gaat over een soort zwerver en het staat mij bij dat hij Simon heet. Die zich bij de watergeuzen aansluit. De boek moet van rond 1930-1950 zijn.

Weet iemand misschien hoe die serie heet? Ik kan het niet vinden op internet. Hopelijk weet iemand hoe die serie heet.

Je bedoelt Simon Gieke?

Deze is bewerkt door C. van Rijswijk.
https://www.bol.com/nl/f/simon-gieke/9200000056975713/

Oorspronkelijk 3 delen.
https://www.deboekenkamer.nl/tweedehand ... dl-_17128/
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor johannes1 » 25 apr 2018 10:30

Johan100 schreef:Je bedoelt Simon Gieke?

Deze is bewerkt door C. van Rijswijk.
https://www.bol.com/nl/f/simon-gieke/9200000056975713/

Oorspronkelijk 3 delen.
https://www.deboekenkamer.nl/tweedehand ... dl-_17128/

super, dat is hem
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Bruno

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Bruno » 28 apr 2018 10:27

Weet iemand wat je met karnemelk kan doen?
Ik had mijn volle melk vervangen met karnemelk. Maar toch maar niet. =;

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Chaya » 28 apr 2018 11:04

Bruno schreef:Weet iemand wat je met karnemelk kan doen?
Ik had mijn volle melk vervangen met karnemelk. Maar toch maar niet. =;

Waarom vervangen? Volle melk blijkt gezonder te zijn dan magere, volgens de nieuwste inzichten.
Met karnemelk kun je heerlijke luchtige pannenkoekjes bakken.
Moet je echt eens proberen.
En als ontbijt: een bord karnemelk, met 2 beschuiten erdoor en naar smaak wat basterdsuiker. Ouderwetsch maar zo lekker. :yum:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bruno

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Bruno » 28 apr 2018 11:16

Chaya schreef:Waarom vervangen? Volle melk blijkt gezonder te zijn dan magere, volgens de nieuwste inzichten.
Met karnemelk kun je heerlijke luchtige pannenkoekjes bakken.
Moet je echt eens proberen.
En als ontbijt: een bord karnemelk, met 2 beschuiten erdoor en naar smaak wat basterdsuiker. Ouderwetsch maar zo lekker. :yum:

Aha ik kan er eens pannekoeken met maken en hopen dat het suiker en zout dat zurige in balans brengen.

Ik had hem vervangen omdat karnemelk zo smakelijk klonk. Schijn bedriegt. :D Mijn muesli kopje heb ik in de wc gegogten.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor hans0166 » 28 apr 2018 11:19

Chaya schreef: Ouderwetsch maar zo lekker. :yum:

karnemelkse bloempap
stroop erover
of met pruimen...

denk dat het wel zo'n 40 jr geleden is, maar herinner me de smaak gelijk weer.
rent naar de winkel....

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Chaya » 28 apr 2018 13:12

Bruno schreef:Aha ik kan er eens pannekoeken met maken en hopen dat het suiker en zout dat zurige in balans brengen.

Dat zure valt weg, eventueel kun je het eerst proberen met 2/3 karn en 1/3 melk.
Het lekkerst is het dan als je het beslag wat dikker laat, zodat de pannenkoekjes klein blijven, soort american pancakes. Heerlijk met verse bosbessen en frambozen.
Bruno schreef:Ik had hem vervangen omdat karnemelk zo smakelijk klonk

Ja ho eventjes, maar het ligt er aan welke karne je gebruikt. Ik vind die van Arla bijvoorbeeld echt heerlijk. Niet zo zuur en vol van smaak.
Ook de boerderijkarnemelk bij Hoogvliet, uit het Groene Hart is verrukkelijk.
Maar jij woont in België begreep ik?
Daar heb je natuurlijk weer andere merken.
Maar ik lust die merkloze waterige karne ook niet hoor, veel te zuur.
hans0166 schreef:karnemelkse bloempap

O lekker inderdaad, hier volop weer te koop gelukkig. Ook havermout en griesmeel.
Zelfs de hangop staat in het koelvak bij de landenyoghurt. Als Hollandse variant, naast de Deense, de IJslandse, de Turkse, de Griekse...
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten