Snelle vragen topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3133
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Snelle vragen topic

Berichtdoor johannes1 » 27 jun 2012 09:28

Iedereen heeft wel een keer een vraag waar je even snel antwoord op wil weten of wil weten hoe andere mensen dit doen. Hier is dan het topic om ze te stellen.

Zo vraag ik me af wat jullie doen tegen vliegjes in de groen container.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Faramir

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Faramir » 27 jun 2012 09:34

johannes1 schreef:Zo vraag ik me af wat jullie doen tegen vliegjes in de groen container.

Ik laat mijn container een aantal keren per jaar reinigen. Die komen langs net nadat de container is geleegd en dan wordt het grondig schoongemaakt. Dat scheelt al een heleboel. Voor de rest staat het ding bij mij achter in de tuin en heb ik er weinig last van. Er zijn ook van die speciale papieren zakken die je erin kan doen om het schoon te houden, maar die gebruik ik niet.

Schoonmaken zou je ook zelf kunnen doen met een harde borstel en een tuinslang.
Advies is dus, zo nu en dan schoonmaken en elke 2 weken laten legen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Haai » 27 jun 2012 12:56

Vliegjes in de container scheelt mij niet zoveel, maar in de prullenbak vind ik ze veel vervelender. Als het echt de spuigaten uitloopt spuit ik even met een insectenverdelger, dan zijn we er weer even vanaf. (want tegen die hardnekkige vliegjes helpt regelmatig schoonmaken en vaak legen niet voldoende)

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Jess » 27 jun 2012 12:59

Vliegen worden van die vieze witten wormpjes na verloop van een paar warme dagen:(

Als je het deksel op een kier houdt (mijn man heeft blokje hout aan het deksel geschroefd) blijven die dingen in elk geval onderin.

Panty met mottenballen schijnt ook te helpen maar daar heb ik geen ervaring mee.

Lock&Stock

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jun 2012 14:56

Jess schreef:Vliegen worden van die vieze witten wormpjes na verloop van een paar warme dagen:(


Lol, ze worden geen vieze witte wormpjes, dan zijn de eieren/larven die ze leggen. Die worden dan weer vliegjes, dus precies andersom.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Mortlach » 27 jun 2012 16:12

Toen ik nog studeerde, had ik een keukenvuilnisbak ingegraven in de hoek van de tuin. Daar ging al het keukenafval in om te composteren (paar gaten boren in de bodem en klaar ben je). Geweldig leuk om iedere week te kijken wat er nu weer de overhand had. Van vliegjes hadden we eigenlijk niet eens veel last.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Snelle vragen topic

Berichtdoor *Annette* » 27 jul 2012 19:47

Ik wil me aanmelden op facebook, heb al tig pogingen gewaagd maar m'n naam wordt niet geaccepteerd :-k...

Het volgende bericht krijg ik uiteindelijk te voorschijn: Het is voor gebruikers verplicht hun echte voornaam en achternaam op te geven zodat je altijd weet met wie je contact maakt. Om onze community veilig en betrouwbaar te houden, zijn bepaalde namen niet toegestaan wanneer je een account maakt. Zo willen we voorkomen dat mensen nepaccounts of accounts met een kwaadwillig doel maken waardoor jij minder plezier op de site ervaart tijdens het delen van informatie met je vrienden.

Wie o wie weet raad?
Wat de toekomst brengen moge........

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Petra777 » 27 jul 2012 19:49

Als je echte naam niet geaccepteerd wordt, moet je er misschien maar één verzinnen..
Met facebook weet je het maar nooit.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Mortlach » 27 jul 2012 19:55

Petra777 schreef:Als je echte naam niet geaccepteerd wordt, moet je er misschien maar één verzinnen..
Met facebook weet je het maar nooit.


Persoonlijk heb ik niet heel veel problemen met mijn echte naam op facebook, maar misschien ben ik daar wat goed van vertrouwen in.

Maar hoezo wordt je naam niet geaccepteerd? Je echte naam of een nickname? Ik kan me voorstellen dat als je een naam met symbolen of getallen gebruikt, dat dat dan niet werkt, maar Klaartje de Vries of welke andere (al dan niet verzonnen) naam moet toch gewoon werken?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Petra777 » 27 jul 2012 20:49

Ik gebruik ook gewoon mijn eigen naam, ik bedoelde meer: misschien wordt een valse naam wel geaccepteerd, waarmee je in principe de melding belachelijk zou maken :D.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor *Annette* » 27 jul 2012 21:28

Ik gebruik gewoon m'n eigen naam zonder tekens o.i.d. al kwam ik nog wel ergens iets tegen over de naam die ook staat op je paspoort etc. maar ik wil niet m'n doopnamen gebruiken op facebook...

Een andere naam pakt die ook niet... blijkbaar mag ik gewoon niet op facebook 8-[.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Mortlach » 27 jul 2012 23:03

facebook weet toch niet wie er achter de pc zit als je een naam invult? Ik begrijp er niets van...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor Faramir » 27 jul 2012 23:14

Wellicht is er al iemand geregistreerd met dezelfde naam. En ja, vele mensen hebben een naamgenoot die dezelfde voor en achternaam heeft.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Snelle vragen topic

Berichtdoor *Annette* » 28 jul 2012 19:11

Snap er zelf ook niets van, zo'n bijzonder (achter)naam heb ik nu ook weer niet... Meerdere familieleden zitten op facebook zonder enig probleem tegen te zijn gekomen. Als ik zoek via google op m'n naam + achternaam en dan facebook kom ik niemand tegen en ook al zou dat het geval zijn dan zou het nog kunnen je gebruikt toch een ander e-mail adres en wachtwoord. Anders zouden bepaalde personen met dezelfde namen (bijv. door vernoeming of een veel voorkomende naam) geen gebruik kunnen maken van facebook.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Snelle vragen topic

Berichtdoor LeChat » 29 jul 2012 12:08

Heb je irl een heel korte (voor)naam? Want ik las pas dat Facebook korte namen niet accepteert... misschien sinds kort? Zie ook hier: http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... tleggeven/
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten