Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor kirdneh » 19 dec 2012 07:36

hettys schreef:
Ach, het heeft gewoon even tijd nodig, wat de geschiedenis al heeft bewezen. relatief is het allemaal nog redelijk snel gegaan en zie je toch dat de afgelopen 500 jaar al een enorme verschuiving heeft plaatsgevonden. (met de wetenschap mee) Ook binnen het christendom. Dit soort discussie's vindt je ook alleen nog op een forum, of in een kerkzaaltje, maar niet meer binnen de wetenschap.

En waarom dat nou is omdat evolutie een staatsgesubsidieerde religie is, en alles wat christelijk is aan de kant geschoven moet worden met de heidenpartij66 als voorman.
Maar dat zegt helemaal niks of evolutie waar is of zo.

hettys schreef:Binnenkort leren de kinderen met aardrijkskunde van alles over de geologie van, en de bergen op de maan, en de aardlagen en de bergen op mars en andere planeten.

Gelukkig wel, hopelijk niet alleen het evolutionaire geloof.

hettys schreef:Olympus Mons is een uitgedoofde vulkaan en heeft een indrukwekkende hoogte van 27 kilometer. Hiermee steekt de berg ver boven de rest van het Martiaanse oppervlak uit. Amateur-astronomen met een goede telescoop kunnen Olympus Mons op het oppervlak van Mars zien.

http://www.scientias.nl/de-hoogste-berg ... elsel/5412

Prachtig hoor, en nu?

hettys schreef:En is die goeie ouwe zondvloed dus ook niet meer aan te voeren.
Dan gaan misschien wat hovindiaanse mensen nog complottheoriën aanvoeren, of weer beweren dat allerlei apparatuur niet deugt, maar je ziet nu al, zelfs op creationistische sites, dat de snelheid van het licht niet meer echt wordt ontkent, maar dat er nog gezocht wordt naar een soort van oplossing.

De snelheid van het licht is absoluut geen probleem voor creationisten.



hettys schreef:Dat geldt trouwens net zo goed voor de ouderdom van de aarde zelf. en als die ouderdom zachtjesaan door iedereen is geaccepteerd, (zoals de IDers al doen) (en creationisten de bewijzen al toegeven maar nog naar oplossingen zoeken) en men accepteert ook de fossielen die nu eenmaal in die stokoude aardlagen liggen, dan is het eind van de discussie in zicht. behalve natuurlijk voor enkele zeldzame diehards, zoals je die ook nog vindt onder flat-earthers en mensen die een holle aarde aanhangen.

Geologie is geen enkel probleem voor de creationisten, ik denk dat de evo's het op dit punt veel zwaarder hebben.

hettys schreef:Er zijn bepaalde dingen die creationisten nog kunnen ontkennen, omdat ze niet in een bepaalde wetenschap actief zijn bijvoorbeeld.

Zoals?



hettys schreef:Dus ondanks evolutie en stokoude aarde: De godswonderen kunnen blijven :D

Dus ondanks dat evolutie niet bestaat (behalve in de hoofden van de evoaanhangers) en een jonge aarde (zie bv dr gentry) hoop ik ook op een Godswonder namelijk dat de halstarrige verduisterde gedachten van de evo's die geen autoriteit bovenzich dulden eindelijk eens open gaat voor de Creator van de wereld.

En wat ook een idee van de evo's is is dat als er iemand is waar je in de disscussies niet tegenop kunt dat je die maar gewoon gaat negeren en alleen maar met je eigen soort gaat praten en je vingers in je oren steekt en roept met luide stem "ik hoor je niet en wil je niet horen" is natuurlijk een optie die menigeen aanhangt hier.
Ik vindt dat de evo's bange wezentjes zijn, die op een disscussieforum wel willen zijn maar niet willen disscussieren. =D>
Ik hoop dat er weer een nieuw topic geopend wordt want ik sta te popelen om de allang weerllegde evoclaims weer aan te pakken. :D
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1926
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Pcrtje » 19 dec 2012 08:58

kees61 schreef:Er komt een dag dat iedereen de evolutietheorie omarmt en niemand God meer gelooft.
Dan is de evolutiediscussie afgelopen.

Dan is daar het einde der wereld, klinkt de bazuin en zien we de Heere Jezus op de wolken verschijnen en de doden zullen opstaan en de wereld wordt geoordeeld.
Dan zijn er alleen nog maar creationisten.
Dan is er geen evolutiediscussie meer.

Tot die tijd zal de tegenstander alles blijven aanwenden om de bijbel ongeloofwaardig te maken.
Dus daar hoor ik niet bij?
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
rai
Mineur
Mineur
Berichten: 214
Lid geworden op: 08 mar 2006 18:26

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor rai » 19 dec 2012 10:36

hettys schreef:Blijkbaar zie jij 'niet serieus' meteen als 'debiel'. hoe kom je erbij. ik kom zelf uit een creationistische familie en veel ervan zijn dat nog steeds. En het zijn totaal geen debiele mensen, (vaak zelfs heel intelligent) maar ik vindt inderdaad dat ze op een bepaalde manier buiten de werkelijkheid leven.
EN al snel in een slachtoffer rol vervallen. Dat je van 'niet serieus' 'debiel' maakt zegt al wel genoeg.


Misschien was mijn woordkeus niet helemaal goed, maar ik denk dat je de punt wel begrepen hebt. Dat jij vind dat wij buiten de werkelijkleven, is weer een teken dat je iemand niet serious neemt omdat jij denk, wat waar is, de juiste is. Maar zoals door velen hier aangetoont, is jouw zogenaamde werkelijkheid een luchtballon wie daadelijk word lek geprikt. Het duurt niet lang meer of de evotheorie word verworpen, en gezien worden als het grootste spookje ooit.


hettys schreef:Doe toch normaal man. Ik laat zien dat een fossiel van een Australopithecus voldoende gedocumenteerd is en een mens noch een aap is.
Daar komt geen reactie op.

Ik voel hier een Wilders/rutte momentje aankomen. Je laat niks zien, alleen maar een fotootje van lucy wat werkelijkwaar een grote kunstvoorstelling is, wat duidelijk niet op enig waarheid berust is. In vorig discussie, ging je ook al nat met kirdneh over lucy.


hettys schreef:Het is een atavisme.

Dus als ik het goed begrijp, heeft de mens dat niet meer, ik dacht juist dat een mens de vooruitgang was in de evolutie.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor blijblij » 19 dec 2012 11:18

rai schreef:Misschien was mijn woordkeus niet helemaal goed, maar ik denk dat je de punt wel begrepen hebt. Dat jij vind dat wij buiten de werkelijkleven, is weer een teken dat je iemand niet serious neemt omdat jij denk, wat waar is, de juiste is. Maar zoals door velen hier aangetoont, is jouw zogenaamde werkelijkheid een luchtballon wie daadelijk word lek geprikt. Het duurt niet lang meer of de evotheorie word verworpen, en gezien worden als het grootste spookje ooit.

k dacht juist dat een mens de vooruitgang was in de evolutie.


De eerste alinea doet mij ook ernstig twijfelen aan vooruitgang. Je mag wel iets meer je best doen om begrijpelijke zinnen te delen met de lezers.

is jouw zogenaamde werkelijkheid een luchtballon wie daadelijk wordt lek geprikt

mooi Cruijffianisme!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Mortlach » 19 dec 2012 11:43

rai schreef:ik dacht juist dat een mens de vooruitgang was in de evolutie.


Toch treurig dat je na al die jaren nog steeds denkt in termen van vooruit- en achteruitgang en niet in termen van 'aangepastheid'....
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Lichtzwaard » 19 dec 2012 14:53

Ik vindt dat de evo's bange wezentjes zijn, die op een disscussieforum wel willen zijn maar niet willen disscussieren.
Ik hoop dat er weer een nieuw topic geopend wordt want ik sta te popelen om de allang weerllegde evoclaims weer aan te pakken. -------CITAAT.

Dat wordt dan weer lachen maar bang zijn ze dat is de jarenlange ervaring.Echte discussie is niet mogelijk de reden is dat de evolutie niet bestaan dus voor de evolutiesprookjesgelovigen is het moeilijk om in discussie te gaan want ze vallen dan door de mand met de aapleugen .
VERITAS VOS LIBERABIT.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor hettys » 19 dec 2012 15:30

rai schreef:Misschien was mijn woordkeus niet helemaal goed, maar ik denk dat je de punt wel begrepen hebt. Dat jij vind dat wij buiten de werkelijkleven, is weer een teken dat je iemand niet serious neemt omdat jij denk, wat waar is, de juiste is.

Jij niet dan??

Maar zoals door velen hier aangetoont, is jouw zogenaamde werkelijkheid een luchtballon wie daadelijk word lek geprikt. Het duurt niet lang meer of de evotheorie word verworpen, en gezien worden als het grootste spookje ooit.

Voor zover ik weet hebben creationisten nog nooit iets aangetoond. Al niet sinds de wetenschap aantoonde dat de zon niet om de aarde draait. Maar ze mogen van mij gerust aantonen dat de aarde 6000 jaar oud is en vierduizend jaar geleden helemaal onder water stond, en we afstammen van 2 mensen met supergenen en alle dieren van basistypen met supergenen, die supermakkelijk gevonden kunnen worden aangezien alle dieren die bij de zondvloed omkwamen die supergenen hebben en creationisten helemaal zelf beweren dat massagraven van dieren ontstonden door de zondvloed.

Het is nog sterker: creationisten hebben helemaal zelf ontdekt dat er overweldigend bewijs is dat de aarde meer dan 500.000 miljoen jaar oud is, (uitkomst van project RATE) (op RATE2 wachten we nog steeds)

hettys schreef:Doe toch normaal man. Ik laat zien dat een fossiel van een Australopithecus voldoende gedocumenteerd is en een mens noch een aap is.
Daar komt geen reactie op.


rai schreef:Ik voel hier een Wilders/rutte momentje aankomen. Je laat niks zien, alleen maar een fotootje van lucy wat werkelijkwaar een grote kunstvoorstelling is, wat duidelijk niet op enig waarheid berust is. In vorig discussie, ging je ook al nat met kirdneh over lucy.


-Mitochroniaal DNA bewijst dat we uit Afrika komen.
-Alle prémenselijke fossielen komen uit Afrika.
-creationisten zijn het onderling oneens of fossielen bij apen of mensen ingedeeld moeten worden.
-H.Neanderthalers zijn bewezen geen H. Sapiens.
-Jouw bezwaar tegen een reconstructie is belachelijk, aangezien dit volkomen normaal wordt gevonden en er misdadigers mee worden opgespoord.
-Australopithecus liep rechtop zoals mensen, maar hun brein was nog maar rond de 450/ 500 ml.


-En rai ziet alleen een fotootje. Dat is zijn enige argument. rai wil graag serieus genomen worden maar zegt alleen: "Het is maar een foto. "


rai schreef:Dus als ik het goed begrijp, heeft de mens dat niet meer, ik dacht juist dat een mens de vooruitgang was in de evolutie.

Dan dacht je dat verkeerd. Jij hebt genen die je een staart willen aansmeren, en een vacht. geen vleugels dan weer. Als jij ooit een geboorteafwijking ziet, een baby met vleugels, DAN is dat het einde van de evolutietheorie. Maar daar wachten we nog op...

Het duurt niet lang meer of de evotheorie word verworpen


En dan gaan de creationisten lekker ruzie maken over hoe lang een scheppingsdag duurde... haha.
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Jozo » 19 dec 2012 21:15

Is er een miniem kleine mogelijkheid dat er een kans zou bestaan op een mogelijke doorbraak in deze discussie of blijft deze discussie tot in de eeuwen der eeuwen doorgaan?

Dit is een neverending story...
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Sjaak84 » 19 dec 2012 22:46

Mortlach schreef:Toch treurig dat je na al die jaren nog steeds denkt in termen van vooruit- en achteruitgang en niet in termen van 'aangepastheid'....


Rai snapt de evolutietheorie nog steeds niet, maar dat is niet nieuw.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor hettys » 19 dec 2012 23:34

kees61 schreef:Er komt een dag dat iedereen de evolutietheorie omarmt en niemand God meer gelooft.
Dan is de evolutiediscussie afgelopen.

Okee. Maar dan wordt er dus niemand meer 'opgenomen'??

1 tess:
16 Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, 17 en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn. 18 Troost elkaar met deze woorden.

Wie zijn 'wij' dan??

Kees61 schreef:Dan is daar het einde der wereld, klinkt de bazuin en zien we de Heere Jezus op de wolken verschijnen en de doden zullen opstaan en de wereld wordt geoordeeld.

Ja. dat zou zich dan een kleine 2000 jaar al hebben afgespeeld.

Bijbels gezien rond het jaar 70.

Matt 16
27 Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen. 28 Ik verzeker jullie: sommige van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.’

Kees61 schreef:Dan zijn er alleen nog maar creationisten.
Dan is er geen evolutiediscussie meer.

Nee. alleen nog een creationistische discussie?? Of weten ze dan ook hoe en door wie de snelheid van licht werd veroorzaakt?? Of hoe lang een scheppingsdag duurde?

Kees61 schreef:Tot die tijd zal de tegenstander alles blijven aanwenden om de bijbel ongeloofwaardig te maken.


Veroorzaakt die tegenstander dan de snelheid van het licht?? En we kunnen zien wat er gebeurt met objecten die meer dan honderduizend lichtjaren van ons zijn verwijderd, is het de 'tegenstander' die dat fenomeen veroorzaakt?
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor kirdneh » 20 dec 2012 08:21

hettys schreef:Okee. Maar dan wordt er dus niemand meer 'opgenomen'??

1 tess:
16 Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, 17 en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn. 18 Troost elkaar met deze woorden.

Wie zijn 'wij' dan??

Het staat er toch bij namelijk diegene die nog in leven zijn, en dit zou mooi passen in een ander forum.

hettys schreef:Ja. dat zou zich dan een kleine 2000 jaar al hebben afgespeeld.

Bijbels gezien rond het jaar 70.

Matt 16
27 Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen. 28 Ik verzeker jullie: sommige van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.’

Dit kan verstaan worden òf van zijn verrijzenis en hemelvaart, òf van de zendig des Heiligen Geestes en de verbreiding des Evangelies onder de heidenen, of ook van zijne verheerlijking op den berg, waarvan gesproken wordt in het begin van het volgende hoofdstuk.

hettys schreef:
Veroorzaakt die tegenstander dan de snelheid van het licht?? En we kunnen zien wat er gebeurt met objecten die meer dan honderduizend lichtjaren van ons zijn verwijderd, is het de 'tegenstander' die dat fenomeen veroorzaakt?


Mooie site om eens na te lezen voor je.
http://www.setterfield.org/
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor kirdneh » 20 dec 2012 10:08

hettys schreef:Voor zover ik weet hebben creationisten nog nooit iets aangetoond.

Er wordt hier wel eens op refoweb gezegt dat creationisten liegen voor de Heer, maar waar liegen evolutionisten voor eigenlijk want deze claim is absoluut niet waar.

hettys schreef: Al niet sinds de wetenschap aantoonde dat de zon niet om de aarde draait. Maar ze mogen van mij gerust aantonen dat de aarde 6000 jaar oud is en vierduizend jaar geleden helemaal onder water stond, en we afstammen van 2 mensen met supergenen en alle dieren van basistypen met supergenen, die supermakkelijk gevonden kunnen worden aangezien alle dieren die bij de zondvloed omkwamen die supergenen hebben en creationisten helemaal zelf beweren dat massagraven van dieren ontstonden door de zondvloed.

Voor al deze claims zijn allang bewijzen voor gevonden.

hettys schreef:Het is nog sterker: creationisten hebben helemaal zelf ontdekt dat er overweldigend bewijs is dat de aarde meer dan 500.000 miljoen jaar oud is, (uitkomst van project RATE) (op RATE2 wachten we nog steeds)

Is ook niet waar,
http://www.dutchcreationscience.com/art ... -jaren-oud

hettys schreef:-Mitochroniaal DNA bewijst dat we uit Afrika komen
-Alle prémenselijke fossielen komen uit Afrika.
-creationisten zijn het onderling oneens of fossielen bij apen of mensen ingedeeld moeten worden.
-H.Neanderthalers zijn bewezen geen H. Sapiens.
-Jouw bezwaar tegen een reconstructie is belachelijk, aangezien dit volkomen normaal wordt gevonden en er misdadigers mee worden opgespoord.
-Australopithecus liep rechtop zoals mensen, maar hun brein was nog maar rond de 450/ 500 ml.


Mitochroniaal dna zie:

L. Lowe and S. Scherer, “Mitochondrial Eve: The Plot Thickens,” Trends in Ecology and Evolution, 1997, 12(11):422-423; C. Wieland, “A Shrinking Date for Eve,” CEN Technical Journal, 1998, 12(1):1-3.

De neanderthalers zijn gewoon mensen omdat die (minieme) verschillen van het menselijk genotype vertonen en binnen de variatie van wat we heden ten dage ook nog zien tussen verschillende mensen.

De australopithecus heb ik al op gereageerd maar blijkbaar durf je daar niet op in te gaan.


hettys schreef:Dan dacht je dat verkeerd. Jij hebt genen die je een staart willen aansmeren, en een vacht. geen vleugels dan weer. Als jij ooit een geboorteafwijking ziet, een baby met vleugels, DAN is dat het einde van de evolutietheorie. Maar daar wachten we nog op...

http://www.degeneratie.nl/index.asp?PaginaID=1825
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
rai
Mineur
Mineur
Berichten: 214
Lid geworden op: 08 mar 2006 18:26

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor rai » 20 dec 2012 11:14

hettys schreef:Jij niet dan??


Oh, maar ik zeg dat mijne een geloof is, terwijl jouw evotheorie bewezen moet worden. En tja, daarin schieten ze jammerlijk tekort.


hettys schreef:Voor zover ik weet hebben creationisten nog nooit iets aangetoond.
Het is nog sterker: creationisten hebben helemaal zelf ontdekt dat er overweldigend bewijs is dat de aarde meer dan 500.000 miljoen jaar oud is, (uitkomst van project RATE) (op RATE2 wachten we nog steeds)
Kirdneh heeft hier een mooie link geplaatst, zou je sieren als je daar op zou reageren.

hettys schreef:Doe toch normaal man. Ik laat zien dat een fossiel van een Australopithecus voldoende gedocumenteerd is en een mens noch een aap is.
Daar komt geen reactie op.


Voldoende gedocumeteerd, dat klopt, maar of het een mens nog aap is, haal ik er niet uit. Jij wel?

hettys schreef:-En rai ziet alleen een fotootje. Dat is zijn enige argument. rai wil graag serieus genomen worden maar zegt alleen: "Het is maar een foto. "
Nou volgens mij laat je juist niks zien, ik zag wat botten, maar dat zegt helemaal niks. En die foto's zijn lachwekkend, door die foto's kan jij ook niet serieus worden genomen.


hettys schreef:En dan gaan de creationisten lekker ruzie maken over hoe lang een scheppingsdag duurde... haha.
Nee hoor dat is 24 uur ;)

Gebruikersavatar
rai
Mineur
Mineur
Berichten: 214
Lid geworden op: 08 mar 2006 18:26

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor rai » 20 dec 2012 11:30

blijblij schreef:
De eerste alinea doet mij ook ernstig twijfelen aan vooruitgang. Je mag wel iets meer je best doen om begrijpelijke zinnen te delen met de lezers.
Blijblij mijn hartje is zo blij ;) Je hebt helemaal gelijk.

blijblij schreef:mooi Cruijffianisme!


Nha, dat niet..

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor xsidd » 20 dec 2012 17:46

@pcrtje

Ik zie een half uur geleden dat je me dit bericht geschreven hebt...

Ik ga en hoef me niet over al deze dingen die je stelt te verdedigen.

Mijn excuus dat je zo kort heb geantwoord. Dat had langer gekund, maar ik deed het niet omdat het wel heel veel informatie is, maar het naar mijn idee vrijwel niets oplevert.

Hartelijke groet


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten