Kleding enzo... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor schelpje3 » 18 aug 2014 12:04

Evelien schreef:Nee, helaas. En het stond er ook niet bij.
Dat heb ik wel eens gehad bij online drogist. ppff Wat een gedoe was dat. Stond niet op de site aangegeven, ik had alles betaald en ik zou het de volgende dag binnen hebben. Nog niks gekregen, 1 dag gewacht en vervolgens contact opgenomen (duurde weer een dag voor ik antwoord kreeg). Uiteindelijk de hele bestelling geannuleerd en gevraagd of ze zsm het geld wilden terug storten.

Mijn vriendin had online een hele doos kleding besteld, I deal betaald en er kwam niets.
Na een paar dagen eens gebeld, ja hoor, het was afgeleverd.
Bij de buren gevraagd, nee, niks.
Nog eens nagekeken, toen bleek dat ze één cijfer van de postcode verkeerd had ingevuld.
Gezocht, het was een dorp verder, maar straatnaam klopte dus niet.
Ze heeft het bedrijf nu gebeld, hoe dit opgelost moet worden. Moet zij nu bij die mensen aan gaan bellen? Ze erkent dat ze een fout gemaakt heeft, maar zij uiteindelijk ook.
Als er staat: mevrouw Jansen, Eikenlaan 56, en de postbode staat dan bij mevrouw Smit, Merellaan 56 te bellen :roll: gaat er dan bij niemand een lichtje op?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Marnix » 18 aug 2014 13:05

mw schreef:
Tijdgebrek is de hoofdreden. Tussen terugkomst en de trouwerij zitten 5 dagen (dag van aankomst en zondag niet meegerekend). Daarvan moet ik er al 2 werken. In die overige drie dagen moeten er noodzakelijke medische onderzoeken plaatsvinden (om aan het werk te mogen)en wil ik ook nog dolgraag familie en vrienden z.s.m. weer zien na zes maanden alleen via Skype.
Daarnaast heeft Mealybug gelijk: na zes maanden veel armoede te hebben gezien, heb ik weinig zin om te gaan winkelen.


Wat dat laatste betreft is het wat vreemd om wel online te winkelen maar niet "offline". Dan kan je beter iets aantrekken wat je al hebt... maar of je in de stad winkelt of op internet maakt in feite niet zoveel uit. Maar goed, ik vind zelf naar een winkel gaan prettiger, dan weet je als je iets koopt dat het goed zit en dat de rest goed is geregeld, met online winkelen is dat altijd lastig.... en als iets dan niet mooi staat en je moet het weer terugsturen enzo... en 5 dagen tijd wel heel kort en dus een risico.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor meribel » 18 aug 2014 16:38

ik heb een hekel aan winkelen maar voor een bruiloft ga ik gewoon de Steps binnen en kom pas weer naar buiten met een jurk, verder klaar.

welke maat heb je? beetje gangbaar?
zou je anders niet iets leuks kunnen lenen van een vriendin of iemand?
dat is pas low budget

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor MissF » 19 aug 2014 16:18

Wehkamp?
Geen ervaring mee hoor, ik koop eigenlijk bijna geen kleding, en wat ik koop gaat niet via internet, ik vind gewoon winkelen te leuk ;)

De rits van mijn leren jack begaf het pas opeens. er zat ook al een gaatje in de mouw, dus met pijn in mijn hart ga ik het ding maar in de prullenbak gooien. Maar nu moest er dus opeens nog een zomerjas komen, die draag ik toch best wel veel, zeker met dit weer. Maar wat een crime is dat zeg, er is bijna niks meer. Een nieuw leren jasje komt er wel, maar pas als ik weer slank ben als uk geboren is.
En ik had ook nog eisen, want een jas met alleen rits heeft geen zin, daar past mijn buik al snel niet meer in. Uiteindelijk bij V&D geslaagd voor een lange zomerjas, nog ontzettend leuk ook, en goedkoop in deze tijd. Maar er is erg weinig. Terwijl het voorlopig toch hopelijk nog lang zomerjas weer is :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Lalage » 19 aug 2014 20:43

ja MissF, dat vind ik ook altijd zo raar, dat je alleen maar kleding voor het volgende seizoen kunt kopen. Stel dat tegen het einde van de winter je winterjas kapot gaat, dan moet je toch iets.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor cornelia77 » 28 aug 2014 18:40

Nou, m'n eerste marktplaats aankoop (w.b. kleding) is mislukt :(
Leuk spijkerjasje, maar helaas te klein. Nou moet ik het weer zien te verpatsen...Balen!
't Was deze, in maat L:
http://www.marktplaats.nl/a/kleding-dam ... ousPage=lr

Hmm. Weet niet of deze link het doet.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor MissF » 28 aug 2014 19:01

Hij is wel heel leuk Cornelia, jammer dat het niet past.

Een tijdje terug werd bij ons een pakket niet bezorgd, dus ik erachteraan gebeld, bleek ons adres volgens het postbedrijf niet te bestaan. Heel bijzonder, want sinds 60 jaar is het al een woonadres. Dus het pakket moest uiteindelijk maar bij mijn schoonouders worden bezorgd, omdat de postbezorger het adres niet kon vinden :shock:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Acire » 28 aug 2014 21:55

cornelia77 schreef:Nou, m'n eerste marktplaats aankoop (w.b. kleding) is mislukt :(
Leuk spijkerjasje, maar helaas te klein. Nou moet ik het weer zien te verpatsen...Balen!
't Was deze, in maat L:
http://www.marktplaats.nl/a/kleding-dam ... ousPage=lr

Hmm. Weet niet of deze link het doet.


Vervelend!
Ik vraag vaak naar de breedte van de schouders van naad tot naad. En eventueel de lengte en de lengte van de mouwen. Dat is ff werk voor de verkoper, maar ja, die wil geld verdienen of wil het niet ;)
Die maten vergelijk ik dan met een jasje wat ik goed pas. Misschien kun je hier wat mee :)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor ajl » 23 okt 2014 18:59

Ik heb afgelopen winter een zwarte, wollen rok gekocht in de uitverkoop. Nu wil ik die wel aandoen, maar ik heb geen flauw idee wat ik daarop kan doen qua stof/ materiaal. Het is een dikkere, rechte roj tot over de knie. Wat zouden jullie doen?

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor cornelia77 » 23 okt 2014 20:11

Je ziet veel grove vesten deze winter. Leuk, maar dat moet je staan. Bij mij staat het voor geen meter, omdat het erg vormloos is. Lijk ik echt een olifant in. Een basisvestje van bijv. de Hema kan ook leuk zijn. Leuke sjaal erbij. Op zich kan alles op zo'n rok, toch?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor ajl » 23 okt 2014 21:28

Zo'n vest is ook niets voor mij. Misschien wel op een spijkerbroek, maar niet op een wollen rok. En een basisvestje van de Hema vind ik snel zo saai. Misschien ben ik ook wel erg kritisch.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor MissF » 24 okt 2014 13:01

Ik ben een jasjes fan. Ik zou er dus een jasje op doen, op een zwart of bruin rokje een groene, rode of felblauwe ofzo. Of spijkerjasje.
Ben blij dat de wintertijd weer aanbreekt op dat gebied, dan draag ik bijna dagelijks jasjes/colbertjes. Vestjes (met van die knoopjes) draag ik alleen op een (spijker)broek, op een rok vind ik dat altijd zo tuttig staan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bambi

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Bambi » 24 okt 2014 13:19

ajl schreef:Ik heb afgelopen winter een zwarte, wollen rok gekocht in de uitverkoop. Nu wil ik die wel aandoen, maar ik heb geen flauw idee wat ik daarop kan doen qua stof/ materiaal. Het is een dikkere, rechte roj tot over de knie. Wat zouden jullie doen?

Gewoon uit proberen.
Combineer het met verschillende dingen die je in je kast hebt hangen en kijk dan zelf wat je mooi vindt staan.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor ajl » 24 okt 2014 13:51

Dat is juist het punt. Ik heb bijna niets meer in mjn kast hangen :mrgreen: Na 6 jaar zwanger, net niet meer zwanger of bijna weer zwanger was alles zo verouderd dat ik het heb weggedaan. Ik moet dus helemaal opnieuw beginnen.

@ missf, een jasje heb ik afgelopen week gekocht, wel een zwarte, maar dat zal ik eens proberen . Wat doe jij er dan onder? Ik heb echt een paar jaar qua mode stilgestaan, kost wel moeite om er weer in te komen 8-[

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Evelien » 24 okt 2014 15:14

Idd. een jasje erop (getailleerd zal denk ik wel heel mooi staan).

En anders naar de winkel? (geen idee of dat lukt).


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten