Kleding enzo... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor MissF » 30 jun 2014 15:24

Zelf doe ik het ook niet via marktplaats, hoor, ajl. Weet niet eens waar ik op moet zoeken. Heb het ooit alleen gedaan met positiekleding, toen viel ik precies buiten de uitverkoop en vind dat dan al snel te duur. Maar anders koop ik liever mijn kleding nieuw, altijd in de uitverkoop. Vind ik toch een fijner idee ofzo :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2014 15:54

Ik denk dat ik 50/50 nieuw/2ehands koop. Puur ook om duurzaamheid en sommige kledingstukken zien er nog goed uit. Net zoals die twee broeken die ik pas gekocht heb in dat tweede hands winkeltje (Terre des hommes). Daar hebben ze echt goed spul. Niet alleen kleding, maar ook boeken, spelletjes, keukenspullen.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Duschka » 30 jun 2014 16:20

@AJL

Ik zoek wel op specifieke merken.
Ben zelf een fan van Sträter, Dept, Turnover en Laura Scott. Dus daar zoek ik ook op.
Moet zeggen, heb eigenlijk nog maar één keer een miskoop gedaan en toen had ik ook verzuimd naar de taillewijdte te vragen, met als resultaat dat het rokje veel te groot was.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor *Annette* » 30 jun 2014 19:02

Hier ook veel kleding in de uitverkoop, koop ik liever dan 2e hands... Net wat MissF zegt vind het toch een wat fijner idee.

Vorig jaar heb ik een rimpelrok via mp gekocht, vond nog vrij prijzig maar zag er wel mooi uit. Krijg ik hem thuis gestuurd blijkt het een zelfgemaakte te zijn van vrij dunne stof. Zit niet eens lekker, daar baalde ik zó van. Niet erg als mensen rokken naaien en dan verkopen via mp, maar zeg er dan wel bij dat je ze zelf gemaakt hebt.

Hoor geregeld van mensen die kleding die ze niet meer dragen via mp verkopen, heb vorig jaar ook het 1 en ander op mp gezet omdat ik het niet meer droeg en vaak nog vrij nieuw was. Maar raakte het niet kwijt... dus toen maar in de weggeefhoek op fb.

Had de lange rok bij The Old Barn besteld, helaas ook weer terug gestuurd. Hij was me te groot, door de band sloot die wel aan maar het zag er niet uit.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Dippie » 07 jul 2014 11:39

Ik koop alleen kleding voor V via mp. Ik zoek dan wel op bepaalde merken, want ik ga geen Hema of H&M spul tweedehands kopen, dat vind ik dan weer zonde.
Zoek dan bijvoorbeeld gewoon op 'Tommy Hilfiger meisje 92" en zo ga ik een paar merken af :wink:
Heb zo al best veel leuke kleding voor haar kunnen scoren, en 9 van de 10 keer toch echt in prima staat!
Voor mezelf durf ik het niet aan, aangezien ik in de winkel ook een enorme twijfelkont ben en ik toch echt moet passen!
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Lalage » 07 jul 2014 18:31

Als kleding zo goedkoop is, denk ik altijd dat er iets niet klopt... dat er kinderarbeid achter zit ofzo. En dat de kwaliteit zodanig is dat het niet zo lang mee gaat. Ik begrijp wel dat je daarvoor kiest als je krap bij kas zit, maar voor mijzelf kies ik liever voor goede kwaliteit en vaak fairtrade.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor mealybug » 07 jul 2014 18:34

Lalage schreef:Als kleding zo goedkoop is, denk ik altijd dat er iets niet klopt... dat er kinderarbeid achter zit ofzo. En dat de kwaliteit zodanig is dat het niet zo lang mee gaat. Ik begrijp wel dat je daarvoor kiest als je krap bij kas zit, maar voor mijzelf kies ik liever voor goede kwaliteit en vaak fairtrade.


Mensen denken ook altijd dat een dure kapper de beste is...

Anoniem_89

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Anoniem_89 » 07 jul 2014 18:56

Lalage schreef:Als kleding zo goedkoop is, denk ik altijd dat er iets niet klopt... dat er kinderarbeid achter zit ofzo. En dat de kwaliteit zodanig is dat het niet zo lang mee gaat. Ik begrijp wel dat je daarvoor kiest als je krap bij kas zit, maar voor mijzelf kies ik liever voor goede kwaliteit en vaak fairtrade.


Dat is ook bij duurdere merken zo, dus dat maakt geen klap uit. :roll:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor ajl » 08 jul 2014 08:48

INderdaad, ook de dure merken zijn vaak in Bangladesh o.i.d. gemaakt. Of er staat in dat het in Italië is gemaakt, maar dat houdt dan in dat de stoffen daar aan elkaar worden genaaid. De rest wordt dan in een derde wereld land in elkaar gezet.

Ik begrijp je punt helemaal, lalage, maar ik ( als consument) kan er weinig mee. De kleding industrie zit zo verweven in de derde wereld landen, dat ik niet meer weet of het op ene verkeerde wijze gemaakt is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Evelien » 08 jul 2014 08:59

Je kan eens kijken bij: ecogoodies.nl Je hebt webwinkels die ook een eigen winkel hebben. Ik weet dat in Apeldoorn, Zutphen en Hilversum (vast ook nog wel in meerdere plaatsen) dit soort winkels zitten. Maar er zijn ook winkelketens die ook eerlijke kleding in het assortiment hebben.
Nu in de uitverkoop is het dan wel leuk kopen.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Lalage » 09 jul 2014 16:17

ajl, je hebt gelijk hoor, maar ik denk toch dat bepaalde winkels zoals Nukuhiva en watmooi.nl dat wél allemaal uitgeplozen hebben en dat je daar dus een hele grote kans hebt dat het wel eerlijk is gegaan. En anders heb ik in ieder geval gedaan wat ik kon... hetzelfde denk ik over fairtrade rijst bijvoorbeeld.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor ajl » 10 jul 2014 10:15

Bedankt voor de tips! Ik zal eens op die site kijken.

Al moet ik wel bekennen dat bij ons met 4 kleine kinderen het financiële aspect ook een rol speelt, ook t.a.v fair trade eten en biologisch eten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Evelien » 10 jul 2014 11:54

Dat is ook zo Ajl. En soms knaagt het ook wel aan mij als ik dan weer kleding koop wat niet echt door de beugel kan, maar dat is dan ook wel weer met cadeautjes en eten.
Soms is het ook gewoon keuzes maken en je kan ook niet alles fairtrade/eerlijk kopen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor Evelien » 17 jul 2014 11:19

ajl schreef:Ik heb hetzelfde probleem en daardoor al vaak miskopen gedaan. Wat ik nu doe, is maat 40 kopen en een zooltje erin. Werkt alleen niet bij hoge pumps.


Even omhoog halen. Ik was bij de schoenenzaak en daar hadden ze heel veel verschillende soorten zooltjes. Welke raad je dan aan? Ook zit er wel wat verschil in de zooltjes.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kleding enzo... (4)

Berichtdoor ajl » 17 jul 2014 11:54

Geen flauw idee, ik pas ze meestal in mijn schoenen en neem wat het beste zit.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten