Werken in de zorg... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor -Judith- » 01 sep 2012 21:52

]@beantsje, in 1 van mn vorige postings staat ook dat ik een gesprek krijg met mn afdelings hoofd en iemand van p&o of iemand van bedrijfs maatschappelijk werk, om alles uit te praten, want de spanning trek ik niet lang meer, het slaat bij mij o mijn rug, met als gevolg dat ik vanavond ook daadwerkelijk door mn rug ben gegaan.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor meribel » 01 sep 2012 21:56

ai, @ judith, straks ben je nog echt ziek as maandag. Alleen dan ivm je rug.
Balen hoor!!!

beantsje
Mineur
Mineur
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 aug 2012 19:36

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor beantsje » 02 sep 2012 10:50

@judith
Sorry, ik had er finaal overheen gelezen. Ik denk dat dat een uitstekende actie is van jullie locatiemanager, ook om bedrijfsmaatschappelijk werk erbij in te schakelen.
Probeer een beetje rustig aan te doen en hopelijk word je niet echt ziek.Succes/sterkte!

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Merisja » 21 sep 2012 10:01

Even een vraagje aan mensen die in de zorg werken en verstand hebben van urologie...als je door wordt gestuurd naar de uroloog ivm pijnklachten onder in de buik en rug én (waarschijnlijk) blaasontsteking, wat kun je dan voor onderzoek verwachten?

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 21 sep 2012 10:06

Urinesediment, urinekweek, bloedonderzoek, plastest (test om te kijken hoeveel je plast en of je goed uitplast). Mogelijk een cystoscopie (kijken in de blaas) en eventueel nog een röntgenonderzoek (echo of ct-scan)

Ik ben er even vanuit gegaan dat het een volwassene betreft...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Merisja » 21 sep 2012 10:21

Ja, het gaat idd om een volwassene. Urinekweek is al genomen, daar is de uitslag nog niet van bekend. Duurt alleen zolang totdat diegene bij de uroloog terecht kan :? Drie weken. Ze krijgt nu wel antibiotica, maar wat er verder aan de hand is is dus echt afwachten.

jansje1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mei 2011 18:58

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor jansje1 » 21 sep 2012 20:40

Ze zullen wel beginnen met een echo-nieren en blaas, om te kijken of er een obstructie zit die de blaasontstekingen kan veroorzaken.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 25 okt 2012 20:55

@Merisja: is er inmiddels al wat duidelijkheid?

@ alle zorgtoppers hier: hoe is het met jullie en op het werk?

Hier is ongelooflijk veel gebeurd. In korte tijd 3x verhuisd met de afdeling, waaronder een verhuizing naar de andere locatie. Nooit verwacht dat er zoveel cultuurverschil kan zitten tussen 2 locaties. Na weken lang veel hectiek, zoeken naar spullen, nieuwe procedures e.d. is nu eindelijk de rust weer te keren en heb ik mijn draai aardig gevonden. Is die rust er eindelijk, gebeuren er weer allemaal gekke dingen met/rond patiënten. Vind het best heerlijk dat de hectiek weer terug is, maar ook wel weer erg pittig.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor liefie » 26 okt 2012 12:53

Mw Heftig hoor al die verhuizingen...

Hier is het DRUK... Wij zijn bezig om met kleine teams te gaan werken en wat een werk is dat... Veel extra vergaderingen enz maar wel erg leuk want we hebben alles zelf in de hand.

Nu ben ik al heel de ochtend bezig om een indicatie te verhogen van een client die elke dag 2 uur zorg van ons krijgt en nu krijg ik ineens niet meer dan een uur per dag (heeft te maken met verzorgingshuis indicatie die ze zelf aangevraagd hebben) Zit echt met mijn handen in het haar en weet even niet meer wat te doen...
Maandag ochtend eerst aan de bel trekken bij mijn teamleidster.

Voor de rest is mijn werk nog steeds SUPER en zag net dat ik al weer bijna 5 jaar in dienst ben en ik ben nog niet van plan weg te gaan :D

Rienuku

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Rienuku » 26 okt 2012 15:54

liefie schreef:Mw Heftig hoor al die verhuizingen...

Hier is het DRUK... Wij zijn bezig om met kleine teams te gaan werken en wat een werk is dat... Veel extra vergaderingen enz maar wel erg leuk want we hebben alles zelf in de hand.

Nu ben ik al heel de ochtend bezig om een indicatie te verhogen van een client die elke dag 2 uur zorg van ons krijgt en nu krijg ik ineens niet meer dan een uur per dag (heeft te maken met verzorgingshuis indicatie die ze zelf aangevraagd hebben) Zit echt met mijn handen in het haar en weet even niet meer wat te doen...
Maandag ochtend eerst aan de bel trekken bij mijn teamleidster.

Voor de rest is mijn werk nog steeds SUPER en zag net dat ik al weer bijna 5 jaar in dienst ben en ik ben nog niet van plan weg te gaan :D


Drama he? Die indicaties!

Hebben jullie geen klantenadviseur, of iets wat daar op lijkt, bij wie je advies kan vragen?
Succes!!

beantsje
Mineur
Mineur
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 aug 2012 19:36

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor beantsje » 26 okt 2012 17:53

liefie schreef:
Nu ben ik al heel de ochtend bezig om een indicatie te verhogen van een client die elke dag 2 uur zorg van ons krijgt en nu krijg ik ineens niet meer dan een uur per dag (heeft te maken met verzorgingshuis indicatie die ze zelf aangevraagd hebben) Zit echt met mijn handen in het haar en weet even niet meer wat te doen...
Maandag ochtend eerst aan de bel trekken bij mijn teamleidster.


Dat vind ik nou zo ontzettend jammer, dat de regering steeds maar roept 'handen aan het bed' en ondertussen deze wanstaltige bureaucratie in het leven heeft geroepen....

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor liefie » 26 okt 2012 18:32

Rienuku Ja die hebben we gelukkig en hun zijn ook volop bezig geweest maar we krijgen niet meer tijd hoe we het ook proberen... Die mw heeft maar een gekneusde knie maar kan er echt niet op staan wordt 4 keer op een dag met de actieve lift geholpen en eigenlijk moet er zelfs nachtzorg in...
Echt heel frustrerend zeker ook omdat veel clienten bij ons een te grote indicatie hebben wat niet eens nodig is...
HA ook nog 2 keer aan de telefoon gehad vanmiddag en die kan ook niets doen...
Morgen maar weer contact opnemen met haar zoon die kunnen nog in beroep gaan tegen het CIZ maar of dat gaat werken.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Gerdien B. » 26 okt 2012 22:54

indicaties zijn een ramp!!! Binnen de gehandicapten zorg worden de 2 laagste indicatie mensen allemaal naar zelfstandig begeleidt wonen gestuurd verplicht. Dit is niet meer voldoende om 24 uur zorg te krijgen, terwijl er niet naar het totaal pakket van de client wordt gekeken. Dus als een gek worden er veel indicaties geprobeerd op te hogen. Veel werk maar je moet ook aan de toekomst van de client komen en natuurlijk ook het inkomen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Merisja » 27 okt 2012 07:50

mw schreef:@Merisja: is er inmiddels al wat duidelijkheid?

.


Ja. De persoon waar ik het voor vroeg is geweest en heeft een ctg scan gehad. Daar was niets op te zien. Verder geen inwendig onderzoek, omdat de klachten volgens de uroloog niet op problemen bij de blaas en nieren etc duidden. Ctg scan liet ook niets zien, dus bij de uroloog is die persoon nu klaar zeg maar. Waarschijnlijk hebben de klachten met de darmen te maken.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor liefie » 16 nov 2012 15:54

Soms is werken in de zorg ook echt niet leuk... Vanmorgen een client helemaal niet goed geworden toen ik daar was... En net krijg ik te horen dat de man (67jaar) van een client (onze lievelings client) heel onverwachts toch nog overleden is (afgelopen maandag een hele zware operatie gehad 3 dingen in 1 operatie) ging zo goed hadden het er over dat hij zondag/maandag naar huis mocht.

Pfff en dan moet je professioneel blijven soms best lastig... Je bent en blijft een mens met gevoelens


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten

cron