Werken in de zorg... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor MissF » 16 nov 2012 19:17

Lijkt me echt wel zwaar soms ja. Ik zie nu op kantoor veel 'papieren mensen' voorbij komen, met leeftijden en diagnoses enzo, en soms zitten er van die jonge mensen tussen, soms met kinderen, met bijvoorbeeld kanker. En dan heb ik zoveel respect voor die meiden die er elke dag komen en zo iemand dan helpen.

Ik heb het overigens erg naar mijn zin als kantoorjuffrouw :mrgreen: Lekker druk en soms hectisch maar daar hou ik wel van. Wel heel apart om deze kant van de zorg mee te maken. Het contact met clienten is echt minimaal, de teams doen de meeste contacten. Terwijl ik eerder continu tijdens mijn diensten contact had met patienten. Het is een goede overstap geweest voor voorlopig denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 16 nov 2012 19:40

Fijn dat het zo goed bevalt MissF!

@Liefie: idd, soms heb je van die momenten. Hier vandaag ook weer: heel jong persoon met meta's. Momenten om te huilen, maar vind het ook momenten waarin ik juist mijn hart kan laten spreken. Dat leverde vandaag een heel mooi compliment op.
Sterkte met de moeilijke situaties!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
bommetje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:10
Locatie: Maarssen

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor bommetje » 25 dec 2012 15:30

Even een vraag hier , heeft emand ervaring met bedrijfsongevallen ?

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor nita » 27 dec 2012 13:18

@ missf wat leuk nu zo die andere kant, omdat jij ook de andere kant heb gezien! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

@ bommetje, heb er geen ervaring mee, alleen een prikaccident.

@ mw. dat zijn idd heftige momenten joh, wat mooi en bijzonder dat je je hart kon laten spreken!

@ liefie, ben even kwijt wat voor werk jij precies doet? je bent naast professioneel ook gewoon een mens inderdaad, maar t blijft zo lastig he in sommige situaties.

@ gerdienB wat een gedoe zeg in de gehandicaptenzorg, maar wel fijn voor de clienten dat jullie er nu al mee bezig zijn, om te zorgen voor de toekomst van de client! maar t is veel werk, succes!!

@rienuku, hoe is het bij jou op t werk?


inmiddels loop ik stage op een HAP, sinds eind augustus, en een stage in een huisartsenpraktijk. Beiden worden volgend jaar omgezet in een contract. Daarnaast ben ik bezig met een opleiding voor triagist. Het in de huisartsenpratijk gaat goed, het is erg leuk,het is echt mijn ding. Het werk op de HAP, is anders, met momenten erg pittig/heftig. maar het is zo ontzettend gaaf werk. Ik maak zoveel mee. Ik heb echt het gevoel dat ik op de juiste plek zit nu.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Evelien » 27 dec 2012 16:53

Nita, wat gaaf om te horen zeg. Super. Gaat het met je zelf ook goed?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor pannenkoek » 27 dec 2012 19:34

bommetje schreef:Even een vraag hier , heeft emand ervaring met bedrijfsongevallen ?


HEb je iets meegemaakt dan??
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
bommetje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:10
Locatie: Maarssen

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor bommetje » 27 dec 2012 22:50

ja het is mij zelfoverkomen

k ben nl 14/11 op de werkloer uitgegeleden op een vloer die net gedweild was met hle vervelende gevolgen afgevoerd met ambu en op SEH costateerde men dat ik een rugwervel gebroken heb

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 28 dec 2012 00:02

@bommetje: wat vervelend! Hoe gaat het nu met je?
Ik neem aan dat je daar een melding van hebt gedaan en dat er daarna een of ander balletje is gaan rollen? Zo niet of als je twijfeld: de vakbond even beleln?

@nita: wat ontzettend leuk om dit te lezen van ja! Geniet lekker van je werk!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
bommetje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:10
Locatie: Maarssen

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor bommetje » 28 dec 2012 09:27

Op zich gaat het wel goed alleen gister te horen gekregen dat ik nog 6 weken in het corset moet omdat het nog niet voldoende is aangegroeid , ze maken 14/2 weer nieuwe fotos.

Het is gemeld door de coordinator en het is in werking , het gaat nu naar de verzekering maar het vervelende is dat ik zoongeveer alles moet regelen. Maar ze zijn niet zo open over de hele situatie en er worden geen vragen beantwoord van collegas als die gesteld worden. Maar ik had al wel contact gehad met de vakbond en een voorlopig dossier laten aanmaken en ik kon ze altijd even om hulp vragen zeiden ze. Het is een word vervolgd verhaal

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor nita » 31 dec 2012 11:04

@evelien, ja met mij gaat gelukkig alles weer goed, ben weer helemaal de oude!!

@mw, dat ga ik zeker doen genieten!

@bommetje, he wat naar! dat is nog zacht uitgedrukt, wat een hele rompslomp gelijk dan weer pff, sterkte hoor!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor jaccootje85 » 06 jan 2013 22:26

bommetje schreef:Even een vraag hier , heeft emand ervaring met bedrijfsongevallen ?


Bommetje, wat naar! Sterkte en beterschap! Wel vervelend dat je zelf overal achteraan moet...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
bommetje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:10
Locatie: Maarssen

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor bommetje » 07 jan 2013 13:29

Bommetje, wat naar! Sterkte en beterschap! Wel vervelend dat je zelf overal achteraan moet...[/quote]
het ligt nu bij de vakbond
want het schiet niet op

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor liefie » 07 jan 2013 15:15

Bommetje: Zo dat is heftig... Heel veel beterschap!


Wie werkt er in de thuiszorg? en zo ja zijn jullie ook alles zelf aan het doen? Wij zijn nu een zelfsturend team sinds november officieel maar wat een WERK.
Overuren in overvloed afgelopen week weer 10extra.
Hoe loopt het bij jullie?

Rienuku

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Rienuku » 07 jan 2013 18:55

Ik werk inderdaad in de thuiszorg.
Hier nog geen zelfsturend team, gaan we wel naar toe in de toekomst, maar het team moet eerst gezond draaien, voor we daaraan gaan beginnen :)
Maar ik geloof je direct dat het een werk is. In welk opzicht?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor liefie » 07 jan 2013 19:31

spannend! duurt het nog lang voordat jullie er aan kunnen beginnen?

Veel werk doordat we zelf moeten plannen,roosteren,alle administratie regelen,indicaties regelen en nog veel meer wat er bij is komen kijken... Ze willen dat we dit in onze contract uren doen maar dat valt gewoon niet te doen. Iedereen heeft overuren in overvloed. Afgelopen november heb ik er rond de 60 uit laten betalen en nu zit ik weer al over de 60 overuren en het is net Januari...

Ze wilden dit ook doen om te bezuinigen maar mijn inziens kost dit echt zoveel geld... hebben ook 4 workshops gehad en moeten er nu weer 2 volgen (3uur per keer)

Aan de ene kant baal ik van alle verantwoording en al het extra werk niemand heeft hiervoor gekozen werken allemaal graag met onze handen en nu wordt je verplicht om kantoor werk te doen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten