Werken in de zorg... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor vpk » 11 mar 2013 19:39

welkom jens! leuk dat je mee komt kletsen.
fijn een vast contract, zeker in deze tijd..

wordt er in de thuiszorg naar je persoonlijke 'productie' gekeken dan? en word je daarop beloond/afgerekend?

wij gaan per 1 april naar onze nieuwe afdeling, ben heel benieuwd! laatst kennis gemaakt met het nieuwe team en dat leek vooralsnog heel prima.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor liefie » 11 mar 2013 20:29

Vandaag een training feedback geven/ontvangen erg leuk en leerzaam voor heel het team... Wij zijn een grote organisatie en nu blijkt dat ons team van 12 mensen heel goed bekend staat dat we het zelf sturende zo goed doen. Ook weleens leuk om te horen :D

Onze productie is enorm veel cliënten erbij gekregen en heel weinig cliënten overleden/naar het verpleeghuis gegaan. Scheelt denk ik ook dat wij een verzorgende C team zijn heel veel zorg is op dat niveau.
Hebben ook veel cliënten met veel uren per week (24 uur per week komt geregeld voor) En veel cliënten hebben grote indicaties terwijl ze dat niet nodig hebben zo kunnen wij zoco taken allemaal weg schrijven op de cliënt.

Rienuku

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Rienuku » 11 mar 2013 21:05

Wij worden er niet op afgerekend hoor, als onze productie te laag is... Maar als collega's tussen alle clienten in uitgebreid gaan staan roken, wordt daar wel wat van gezegd!

En omdat ik nog een reutemeteut andere taken, naast gewoon de zorg heb. Kan ik die gewoon niet wegschrijven naar een cliënt.

Ach.... ik heb er een tijdje wakker van gelegen, dat hielp niet... :D
Dus doe nu mijn best, meer kan ik niet doen ;)

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor -Judith- » 14 mei 2013 11:34

Wij hebben momenteel een interim-afdelingshoofd, en wat voor één 8-[
Ik heb me vannacht ziek gemeld voor een dagdienst omdat ik niet wist waar ik 't moest zoeken van de buikpijn, dus ik bel haar vanmorgen hoe het gaat, en dat ik naar de huisarts ging, dat was prima, dus ik belde haar later weer, zegt ze: 'Ja, ik heb eens even over jouw situatie na gedacht, en aan die steeds terugkerende buikpijn, maar ik denk dat jij last hebt van middenpijn', ik had daar werkelijk nog nooit van gehoord dus ik vroeg haar wat dat was, zegt ze: 'Ik heb geen verstand van het menselijk lichaam, maar ik heb wel veel verstand van paarden, en paardne hebben nog al eens last van middenpijn, die pijn word veroorzaakt door een eitje dat zich losmaakt voor de eisprong, dat veroorzaakt koliekpijn...Volgens mij kan jij dat ook wel hebben!'
Tja, ik stond toch echt heel verbaasd, dat ik met een paard vergeleken word! Ik heb d'r ook gezegd: 1) ik ben geen paard, en 2) door medische problemen heb ik niet eens een eisprong, en dat had ik jou ook al eerder uitgelegd, dus dat kan niet eens... Toen had ze plotseling heel veel haast om op te hangen, en oh ja, ik moest morgen wél komen, en al had ik dan pijn, gewoon komen, dan kondne m'n collega's ook beoordelen of het echt ging, of niet... Ik heb maar niks gezegd, maar ik krijg hoe langer hoe meer een hekel aan d'r....
Zo, dat was weer even mijn klaagzang :)
Oh ja, bij ons gaat het hele tehuis over z'n kop, PG gaat naar nieuwe huizen voor kleinschalig wonen, en weer een ander verpleeghuis komt dan bij ons in, heel ingewikkeld allemaal. Al het personeel had een nieuwe plek gekregen, ik ook dus, maar nu sta ik nergens ingepland, en geen enkel hoofd weet waar ik terecht ga komen plotseling! :-$

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor meribel » 14 mei 2013 12:59

je collega's beoordelen of jij wel of niet ziek ben? Nou ja...'t moet niet gekker worden =;
dat voelt een mens toch zelf wel.




bij ons is het afdelingshoofd op staande voet ontslagen. De beerput is nu pas echt open. Tjonge wat heeft die in korte tijd veel aangericht.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor -Judith- » 14 mei 2013 13:20

meribel schreef:je collega's beoordelen of jij wel of niet ziek ben? Nou ja...'t moet niet gekker worden =;
dat voelt een mens toch zelf wel.




bij ons is het afdelingshoofd op staande voet ontslagen. De beerput is nu pas echt open. Tjonge wat heeft die in korte tijd veel aangericht.


Ik ben de laatste anderhalf/twee jaar veel ziek geweest i.v.m. psych. klachten, en zij is er nu sinds een maand of 4, en ik heb altijd al het gevoel gehad dat zij mij de les wil lezen, want ze heeft me ook al 's verteld dat ik zoveel ziek ben, en dat er tohc maar verandering in moest komen...
Maar goed, 't lijkt erop dat de buikpijn is verdwenen, of in ieder geval dragelijk is, dus als dta zo doorgaat, ga ik morgen gewoon weer aan ;t werk, en m'n'collega's kennen me gelukkig goed genoeg, dat ik me niet voor m'n zweetvoeten ziek meld, dus daar ben k niet bang voor, als het niet gaat sturen ze me gerust naar huis!

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor lekkerbek » 14 mei 2013 22:10

Tja, ik leg de lat voor mijzelf heel hoog, voor de ander ook. Als ik lees dat je je vandaag hebt ziek gemeld, maar wel hier op het forum zit, dan heb ik daar een naar idee over. Helemaal als je schrijft dat het nu dragelijk is, dan zou ik zelf alsnog naar het werk gaan.
Ik begrijp het hoofd niet als ze maar invult wat je hebt. Daar kan zij door de telefoon niets van weten. Maar nogmaals, als je hier 2 berichten plaatst en dus al een poosje op het forum zit, zou ik me echt schamen dat ik thuis zou zitten. Als ik 's morgens niet in staat zou zijn om te komen, maar een paar uur later wel, dan ga ik alsnog.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor boer » 14 mei 2013 22:25

meribel schreef:je collega's beoordelen of jij wel of niet ziek ben? Nou ja...'t moet niet gekker worden =;
dat voelt een mens toch zelf wel.




bij ons is het afdelingshoofd op staande voet ontslagen. De beerput is nu pas echt open. Tjonge wat heeft die in korte tijd veel aangericht.

Over beerputten gesproken, 3 a 4 miljard aan verzonnen declaraties en soortgelijke fraude door ziekenhuisjes bij verzekeringsmaatschappijen. Zeg maar nooit meer ie3ts over afrika :lol:

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1252661W/

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor meribel » 15 mei 2013 09:31

lekkerbek schreef:Tja, ik leg de lat voor mijzelf heel hoog, voor de ander ook. Als ik lees dat je je vandaag hebt ziek gemeld, maar wel hier op het forum zit, dan heb ik daar een naar idee over. Helemaal als je schrijft dat het nu dragelijk is, dan zou ik zelf alsnog naar het werk gaan.
Ik begrijp het hoofd niet als ze maar invult wat je hebt. Daar kan zij door de telefoon niets van weten. Maar nogmaals, als je hier 2 berichten plaatst en dus al een poosje op het forum zit, zou ik me echt schamen dat ik thuis zou zitten. Als ik 's morgens niet in staat zou zijn om te komen, maar een paar uur later wel, dan ga ik alsnog.


dat is een rare opvatting. Ik ken iemand die is echt ernstig ziek, kan absoluut niet werken maar daar is internet of een forum wel een afleiding voor. Ik ben zelf gelukkig al heel lang niet ziek geweest maar toen ik als kindje de griep had en kotsend thuis bleef mocht dat altijd op de bank met de tv aan. En als ik nu mijn dochter thuis houd van school omdat ze aan de schijterij is ben ik ook blij als ze tussendoor nog even ter afleiding een spelletje op de pc kan doen.

Kortom; Ik vind het heel kort door de bocht wat je schrijft en kan misschien best beschuldigend overkomen.



@boer, het is echt afgrijselijk de misstanden in de zorg in nederland. Het verbaast me helaas niet ( toen ik nog in het ziekenhuis werkte krabbelde ik ook weleens achter mij oor bij bepaalde zaken ) .

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor -Judith- » 15 mei 2013 18:12

lekkerbek schreef:Tja, ik leg de lat voor mijzelf heel hoog, voor de ander ook. Als ik lees dat je je vandaag hebt ziek gemeld, maar wel hier op het forum zit, dan heb ik daar een naar idee over. Helemaal als je schrijft dat het nu dragelijk is, dan zou ik zelf alsnog naar het werk gaan.
Ik begrijp het hoofd niet als ze maar invult wat je hebt. Daar kan zij door de telefoon niets van weten. Maar nogmaals, als je hier 2 berichten plaatst en dus al een poosje op het forum zit, zou ik me echt schamen dat ik thuis zou zitten. Als ik 's morgens niet in staat zou zijn om te komen, maar een paar uur later wel, dan ga ik alsnog.


Ik vind jou eerlijk gezegd wel heel kort door de bocht! Net als Meribel zegt...
Het verschil tussen dragelijke pijn, en zoveel pijn dat je kan werken vind ik nogal! En waarom zou ik met buikpijn niet op een forum kunnen?
Jij weet verder niets van mijn persoonlijke situatie, afstand naar m'n werk, verdere klachten etc, dus ik zou niet zo snel oordelen!
En nee, ik schaam me niet dat ik op een forum zit, dat is ook wat afleiding, als ik de hele dag in m'n nest zou gaan liggen, zou ik vervolgens 's nachts niet kunnen slapen, en word constant de aandacht naar de pijn getrokken, en op deze manier had ik wat afleiding!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor christien » 18 mei 2013 16:22

@Judith, hoe ging het werken afgelopen week? Succes met alles, en alleen jij kan bepalen of dat je in staat bent om te werken en niet je leidinggevende!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Acire » 19 mei 2013 21:49

lekkerbek schreef:Tja, ik leg de lat voor mijzelf heel hoog, voor de ander ook. Als ik lees dat je je vandaag hebt ziek gemeld, maar wel hier op het forum zit, dan heb ik daar een naar idee over. Helemaal als je schrijft dat het nu dragelijk is, dan zou ik zelf alsnog naar het werk gaan.
Ik begrijp het hoofd niet als ze maar invult wat je hebt. Daar kan zij door de telefoon niets van weten. Maar nogmaals, als je hier 2 berichten plaatst en dus al een poosje op het forum zit, zou ik me echt schamen dat ik thuis zou zitten. Als ik 's morgens niet in staat zou zijn om te komen, maar een paar uur later wel, dan ga ik alsnog.


Sjonge jonge... ik ga zelfs boodschappen doen als ik ziek ben hoor. Ik weet niet wat voor werk jij hebt, maar werken is voor mij is van 8:30 tot 17:00 scherp zijn, er zijn voor clienten en collega's, nadenken, beslissingen nemen enz.
Als ik me ziek meld betekend dat dat ik bovenstaande op een dag niet kan bieden omdat ik me te beroerd voel. Maar dat betekent niet dat ik niet op een forum kan zitten of een uurtje boodschappen kan halen. Dat staat toch in geen vergelijking met wat een werkdag van je vraagt?
Als je zo streng bent voor jezelf en voor anderen... het klinkt bepaald niet ontspannen.. hoe hou je dat vol?

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor irmo » 19 mei 2013 22:48

Nou...als ik boodschappen kan doen..kan ik ook werken.mijn arbeidsethos is heel hoog op dat gebied. Pas als ik een hoofd vol watten heb en zo misselijk ben dat ik echt mijn bed niet uit kan, meld ik me ziek.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor MissF » 20 mei 2013 07:20

Op een forum vind ik helemaal niet vreemd als je ziek bent, wat moet je anders doen de hele dag? Ik voel me alleen maar ellendiger als ik de hele dag in bed zou liggen.
Nu ben ik zeer zelden echt ziek, maar als ik nog boodschappen kan doen, dan ga ik idd ook werken. Ik ben pas ziek als ik de deur echt niet uit kan en dat is alleen als ik 40 graden koorts heb of als ik buikgriep heb. Dan moet ik ook echt anderen in gaan schakelen om voor de kids te zorgen. gelukkig is dat nog maar 1 keer gebeurd, en omdat mijn man toen ook buikgriep had heb ik echt mijn ouders moeten bellen om de kids naar bed te brengen, zo ziek waren we allebei. Als dat niet het geval is, dan ga ik gewoon werken.
Maargoed, ik ben gezegend met een gezond lichaam denk ik, dus dan is het waarschijnlijk makkelijker praten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor -Judith- » 20 mei 2013 18:09

christien schreef:@Judith, hoe ging het werken afgelopen week? Succes met alles, en alleen jij kan bepalen of dat je in staat bent om te werken en niet je leidinggevende!


Het ging redelijk, maar na zo'n aanval blijft er nog lang een zeurende pijn, woensdag en donderdag heb ik wel gewoon gewerkt, ondanks de 'kater', en vervolgens had ik 5 dagen vrij, waarvan ik de eerste 2 weer met behoorlijke buikpijn heb rondgelopen, maar goed...HA heeft me doorgestuurd naar de internist, omdat hij het toch koliekpijn vind lijken, en omdat het zo vaak terug komt, dus ik ga morgen bellen voor een afspraak
Helaas vind m'n afd.hoofd het nog steeds twijfelachtig, en blijft erbij dat ik gewoon moet komen, zodat m'n collega's dan kunnen mede bepalen of het gaat of niet!

@de rest, thanks...Ik begon even aan mezelf te twijfelen :oops:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 23 gasten