Werken in de zorg... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rienuku

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Rienuku » 07 jan 2013 21:07

Ok...
hmmm roosteren, plannen, indicaties aanvragen etc doen wij al allemaal zelf.
Dus in zekere zin al wel meer zelfsturend :)
tis volgens mij meer de bedoeling dat geleidelijk gaat, ik ben benieuwd, heb eigenlijk geen idee wanneer dat definitief moet zijn

Één troost: als t eenmaal wat beter loopt, dan is het wel zo makkelijk dat je t allemaal zelf doet!

Bartuz

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Bartuz » 08 feb 2013 11:49

Na zo'n zeven jaar eruit geweest te zijn werk ik nu weer als zorgbegeleider in de gehandicaptenzorg.
Het geeft me meer voldoening dan tussen de snijbloemen te zitten. Afbeelding

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 11 feb 2013 21:28

Welkom terug Bartuz!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Bartuz

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Bartuz » 11 feb 2013 22:28

mw schreef:Welkom terug Bartuz!

Op het forum of in de zorg? :P En bedankt!

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Gerdien B. » 12 feb 2013 17:36

Leuk Bertuz!

ik las vandaag dat de verzorgende nog wel goed aan een baan komen, maar de begeleidende het lastig hebben met het vinden van een baan. Wat is jullie ervaring hier in?

Zijn er hier mensen die in de gehandicapten zorg werken en zich ook al aan het voorbereiden zijn op de WMO volgend jaar?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 12 feb 2013 23:11

@Bartuz: beide, maar vooral in de zorg!

Moest vandaag nog aan je denken en wilde ook even tussen de snijbloemen staan. Daar valt makkelijker gehakt van te maken dan van een arts ](*,)

@Gerdien: voor verpleegkundigen is het ook zeer moeilijk, is mijn ervaring...Helaas! 't Is ook in de zorg echt even doen met je hebt...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor meribel » 13 feb 2013 09:49

Gerdien B. schreef:Leuk Bertuz!

ik las vandaag dat de verzorgende nog wel goed aan een baan komen, maar de begeleidende het lastig hebben met het vinden van een baan. Wat is jullie ervaring hier in?

Zijn er hier mensen die in de gehandicapten zorg werken en zich ook al aan het voorbereiden zijn op de WMO volgend jaar?


ik merk ook dat voor het eerst sinds ik van de opleiding kom ( verpleegkundige ) het lastig is een baan te vinden die bij je past. Tuurlijk, als je maar alle diensten en alle dagen wil werken dan is het nog prima te vinden maar iets 'vasts' wat je kan combineren met kinderen is echt heel lastig.

Op dit moment werk ik in de thuiszorg, en mogen ze volgens de nieuwe cao je gewoon minder uren inzetten als het ze uitkomt. Dan ben je zelf verplicht om die uren op een ander tijdstip in te halen. Ook hebben ze weer het 'recht' om gebroken diensten te' eisen.'
Heel lastige ontwikkeling als je het combineert met een gezin. ( iets wat toch heel veel zorgmedewerkers proberen )

Bartuz

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Bartuz » 13 feb 2013 10:41

mw schreef:@Bartuz: beide, maar vooral in de zorg!

Moest vandaag nog aan je denken en wilde ook even tussen de snijbloemen staan. Daar valt makkelijker gehakt van te maken dan van een arts ](*,)

Wel makkelijker, maar als m'n baas het had gezien van zijn goede bloemen zouden de rapen gaar zijn. :D

Bartuz

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Bartuz » 13 feb 2013 10:43

Gerdien B. schreef:ik las vandaag dat de verzorgende nog wel goed aan een baan komen, maar de begeleidende het lastig hebben met het vinden van een baan. Wat is jullie ervaring hier in?

Was geen eitje, zeker als je er 7 jr uit ben. Dat ik man was was 'n groot pluspunt, ze hadden alleen maar vrouwen nl.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor liefie » 01 mar 2013 14:32

Zo het roosteren/plannen loopt goed... Nu moeten we zelf verder met de financiën kijken of we genoeg productie draaien enz... Vind het wel spannend ik ga dit samen met een collega op mij nemen.
Ook moeten we zelf vacatures uit gaan zetten enz. We zijn er nog niet maar het komt denk ik helemaal goed.

Hoe is het bij de anderen die in de Thuiszorg werken? Veel werk of niet? Bij ons is het achterlijk druk heel veel nieuwe clienten (voor langere tijd)
Erg fijn en goed voor de overuren (gekste tot nu toe 21 overuren in 1 week)

Rienuku

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Rienuku » 09 mar 2013 19:32

@liefie... hier is het momenteel wel rustig met nieuwe clienten.
Veel mensen die opgenomen worden in vp-huis. en weinig nieuwe aanwas.

Gelukkig vanaf volgende week iemand met 3mndn vp-technische zorg. Weer een nieuwe uitdaging :)

En?? hoe gaat het met jullie productie? :)

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 09 mar 2013 21:42

Productie? Foei toch [-X :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Jens
Verkenner
Verkenner
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 mar 2013 10:52

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Jens » 09 mar 2013 23:08

Hoi allemaal,
Ik, meisje (20) ben volledig nieuw op het forum, maar wilde me maar meteen hier melden;-)
Ik ben verpleegkundige, sinds bijna een jaar gediept, en ik werk in de gehandicaptenzorg! Enorm leuk, echt mn ding! Ben erg blij dat ik een fulltime baan heb, mét vast contract want dat is op dit moment wel iets om dankbaar voor te zijn!
Nou, stel gerust vragen als je die hebt..
Gr. Jens

Rienuku

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Rienuku » 09 mar 2013 23:11

mw schreef:Productie? Foei toch [-X :mrgreen:


Sorry mw :) of ik nu wil of niet... er word elke maand naar mijn productie gekeken :(

Het is niet anders... verder trek ik me er weinig van aan ;)

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor meribel » 10 mar 2013 21:51

ik werk nu 3 jr in de thuiszorg maar vind dat 'productie' best erg frusterend.
BIj ons wordt er ook naar gekeken maar ondertussen kan ik er weinig aan veranderen hoeveel cliënten ik op de route heb staan.

Wat doen jullie er precies aan om 'je productie' te verhogen? Ik bedoel, ik neem zoveel mogelijk mappen mee om op te schonen, biedt iedereen extra zorg aan als ze daar indicatie voor hebben ( alhoewel alleen als ze het ook nodig hebben anders vind ik het belachelijk om op die manier mensen extra zorg te laten verbruiken ) , maar verder....soms is het gewoon rustig. En dan voel ik me toch een soort van schuldig dat je dus weinig productie draait. ( want je wordt er inderdaad wel op afgerekend )


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten