Werken in de zorg... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor kwebbel » 09 dec 2011 08:46

Kwebbel is er (even) weer en heeft een vraag: hoe zit het met privécontact met familie in de zorg en wat zijn de gevolgen er van? Staat dat ergens zwart op wit ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Chienn
Mineur
Mineur
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 apr 2009 06:42

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Chienn » 09 dec 2011 09:40

-
Laatst gewijzigd door Chienn op 08 aug 2013 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
linde
Kapitein
Kapitein
Berichten: 756
Lid geworden op: 24 dec 2002 14:59
Locatie: Amersfoort

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor linde » 15 dec 2011 13:38

We hebben het Norovirus op de afdeling :? Ben zelf ook ziek geweest 1 dag (ik heb net degene die begon de hele dag geholpen met verschonen...) maar daarna mocht ik 2 dagen niet werken, morgen eindelijk weer beginnen (verveel me!!) Hopelijk hebben we het snel onder controle het lijkt wel te stabiliseren en niet iedereen is ziek geweest dus ik denk dat we t goed gedaan hebben al met al! 8)
PaSaP Hoogh!!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 15 dec 2011 16:03

@Kwebbel: ik denk dat het een beetje per setting en per persoon verschilt.Voor mij is het geen vraagstuk, want daarvoor woon ik tever van mijn werk af. Overigens wordt er bij ons niet zo zwaar aan getild, zolang de zorg maar goed gegeven blijft worden.

@Linde: Noro p:)q ?:| Bahbahbah, wat vervelend voor je en voor de afdeling.Fijn dat je morgen weer aan het werk mag! Hopelijk is de afdeling snel weer clean.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor meribel » 16 dec 2011 06:43

kwebbel schreef:Kwebbel is er (even) weer en heeft een vraag: hoe zit het met privécontact met familie in de zorg en wat zijn de gevolgen er van? Staat dat ergens zwart op wit ?


vlgs mij mag je officieel geen relatie beginnen met een zorgvrager ( dus jij als zorgverlener )
met de familie van de zorgvrager..daar is verder niets over geregeld denk ik.

Ook mag je nooit geld of spullen aannemen zomaar van de zorgvrager. Ik zou zelf dat dan ook weigeren van familie.

Verder als je prive contact heb met familie van de zorgvrager , dan mag je natuurlijk zaken die tussen de zorgvrager en jou horne te blijven niet zomaar met zijn/haar familie bespreken..ivm beroepsgeheim.


maar meer dingen zou ik er niet over weten.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor MissF » 16 dec 2011 09:34

Op mijn werk hebben we een gedragsprotocol dat iedereen moet ondertekenen. Daarin staat dat je als je prive contact hebt met een ex patient, dat je dit moet melden aan je leidinggevende.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor vpk » 16 dec 2011 13:41

ik woon ook te ver bij mijn werk vandaan om patiënten persoonlijk te kennen. vind ik ook wel prettig op zich.
kreeg toen dochterlief was geboren wel een kaartje van een patiënt die regelmatig op de afd. komt, ze had het adres gevraagd. dat vind ik dan wel weer leuk.

het komt hier weer dichtbij.. ga de dag na 2e kerstdag weer naar de afdeling. sta dan overgepland om ff weer in te kunnen komen en me weer in te kunnen lezen. en dan 4 januari weer beginnen. zie er nu nog wel wat tegenop maar weet zeker dat ik het heerlijk zal vinden om er weer een dagje uit te zijn!
en de kogel is door de kerk..per 1 feb neem ik ouderschapsverlof op en ga dan 1 dag in de week werken, omdat onze ene oppas ermee stopt. een andere flexibele oppas is vooralsnog niet erg makkelijk te vinden en kdv willen we niet omdat ik dan voor het geld daarvoor ga werken die ene dag, dan blijf ik liever zelf bij m'n schatjes thuis. dus maar eens kijken hoe dat straks bevalt.

hoe is het bij jou op het werk, mw? zijn jullie al helemaal over naar de andere locatie? en hoe gaat dat nu?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 16 dec 2011 22:13

Ben je er best wel een poosje uitgeweest toch, vpk? Spannend en leuk om weer te beginnen!

Op mijn werk is het prima. De verhuizing naar de andere locatie staat nu gepland op maart/april, maar dat kan nog alle kanten op. Momenteel heb ik er gewoon geen zin in om te starten met de voorbereidingen. Mijn ervaring op de andere locatie is daar een van de oorzaken van. In het nieuwe jaar daar maar weer eens kijken...
Moet wel zeggen dat ik flink baal van sommige collega's. Sommigen (gelukkig niet allemaal) zitten zo vol met vooroordelen over de andere locatie en strooien dat flink rond, dat het soms erg moeilijk is om de waarheid daaruit te pikken. Komt soms over van : wij zijn goed&leuk, en hun niet. En daar baal ik flink van.
Verder ben ik erg benieuwd hoe het met de artsen gaat lopen. Ze vliegen elkaar nu soms al in de haren, en daar zitten wij straks tussen en gaat het over de rug van de patiënt. Geen eenduidige afspraken, andere protocollen (en weigeren de verschillen vd ander te accepteren of een middenweg te zoeken), enz enz. 't Is dat ik nu niet kan maken om ontslag te nemen, maar anders wist ik het wel.

Ach, over een half jaar hoop ik er positiever tegen aan te kijken.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Rienuku

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Rienuku » 17 dec 2011 16:55

@ mw *hug*

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor cornelia77 » 17 dec 2011 16:59


Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Gerdien B. » 17 dec 2011 19:24

Verschrikkelijk!! Dat moeten echt verschrikkelijk angstige uren zijn geweest voor die man.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 17 dec 2011 19:29

Ongelooflijk!!!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Gerdien B. » 24 dec 2011 20:13

hoe is het bij jullie op het werk in deze dagen?
Ik ben nu aan het werk (lang leve het nieuwe wifi netwerk) maar er is echt niets te doen. Er zijn wel 3 bewoners in huis van de 28!! Met het eten waren het er nog 5 dus lekker chinees eten besteld. Morgen heeft mijn collega echt helemaal geen enkele bewoner in huis om samen mee te eten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Rienuku

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor Rienuku » 24 dec 2011 21:59

Hier is het wel crisis.
Dat is het nadeel van de thuiszorg, in het ziekenhuis worden zoveel mogelijk mensen met ontslag gestuurd voor de kerst (helaas)
Soms best jammer :(

Maar voor de rest gaat het wel goed :mrgreen:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor mw » 24 dec 2011 22:14

Gister hadden we aan het einde van mijn dienst iets van 8 patiënten waarvan er vandaag nog zowiezo 3 naar huis gingen, en 2 waarschijnlijk ook vandaag & anders morgen. Diegene die echt moesten blijven, doen dat vooral op sociale indicatie.

Ben benieuwd hoe het dinsdag is als ik weer kom!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten