Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 11 aug 2014 21:39

jans1 schreef:Ik ga het denk ik maar eens heel voorzichtig op de achterkant van een kussen proberen.... Kijken of in ieder geval de kleur goed blijft....

Volgende x koop ik een zwarte leren bank.. lekker makkelijk 8)

Je hebt geen kat(jes?)
Anders is dat ook geen optie. :wink:

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jans1 » 11 aug 2014 21:40

Nee... gelukkig niet :D Ik houd het wel op een konijn.. die kan buiten leven :lol:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor liefie » 12 aug 2014 09:27

Dat is balen jans1...

Wij hebben een half jaar na ons trouwen ook een nieuwe bank gekregen wij hadden een grove stof en overal gingen er draden uitsteken (ook een erg dure bank)
Ik ben en over blijven klagen haha en op een duur waren ze mij denk ik beu en mochten we een nieuwe bank uitzoeken.
En die hebben we nu al weer 6 jaar en blijft ontzettend mooi ook stof maar fijner en al is het een lichte kleur je krijgt er alles uit (en hij is niet eens speciaal behandelt)

Over 4 weken gaat mijn zusje trouwen en die heeft dezelfde bank uitgekozen en dezelfde stof omdat wij er zo tevreden over zijn :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 12 aug 2014 09:32

liefie schreef:
Over 4 weken gaat mijn zusje trouwen en die heeft dezelfde bank uitgekozen en dezelfde stof omdat wij er zo tevreden over zijn :D


En ze vind hem zelf ook mooi? :wink:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 12 aug 2014 09:50

Matrassen elke week omdraaien Schelpje? Dan heb je niet echt een goed matras denk ik, anders is het niet nodig.
Ons vorige 2 persoonsmatras waar we amper iets voor betaald hebben moest uiteindelijk wel elke week, anders kregen we rugpijn, maar we hebben nu matrassen die niet eens omgekeerd mógen worden, anders werken ze niet meer.

Qua banken, wij kopen sowieso geen dure banken, ik leef er liever goed op, dan dat ik zuinig moet zijn. Onze eerst was van Leen Bakker, niet stuk te krijgen. Daarna, omdat de kleur niet helemaal goed was in ons nieuwe huis, banken van Seats and Sofas, maar wat een rotdingen. de veren springen er om de haverklap onderuit. De stof is wel ideaal, je ziet er niks op, 5 jaar en 2 kinderen verder zit er nog steeds geen vlekje op (je ziet ze tenminste niet ;) ).
Voorlopig staan ze nog wel even, mijn man maakt ze steeds wel weer, maar zodra we een nieuwe woonkamer hebben gaan ze naar de stort en koop ik graag bij Leen Bakker weer nieuwe banken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor liefie » 12 aug 2014 09:57

haha Evelien ze vind hem heel lelijk :lol:

Op onze bank mag ook geleefd worden Nina springt er wat op rond :lol: eten en drinken mag er ook op gedaan worden en met regelmaat zit er 8 man op de bank allemaal geen probleem. En er is al heel wat overheen gegaan zelfs een keer een flinke hoeveelheid bloed dat ging er gewoon uit met melk.
Echt een super bank hopen er nog jaren en jaren mee te doen.
Ik denk niet dat het uitmaakt of je een hele dure of goedkope bank hebt je moet er ook gewoon geluk mee hebben.
Al vind ik vaak de goedkopere banken wel minder lekker zitten.

WIj draaien af en toe de matrassen om maar zeker niet elke week of maand. Wij hebben toen wel dure matrassen gekocht (2de was gratis) en ze liggen nog steeds heerlijk.
Het bed ombouw zelf was 100 euro maar dat zegt niet zoveel. Een boxspring vinden wij zelf niks.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 12 aug 2014 11:28

MissF schreef:Matrassen elke week omdraaien Schelpje? Dan heb je niet echt een goed matras denk ik, anders is het niet nodig.
Ons vorige 2 persoonsmatras waar we amper iets voor betaald hebben moest uiteindelijk wel elke week, anders kregen we rugpijn, maar we hebben nu matrassen die niet eens omgekeerd mógen worden, anders werken ze niet meer.

Qua banken, wij kopen sowieso geen dure banken, ik leef er liever goed op, dan dat ik zuinig moet zijn. Onze eerst was van Leen Bakker, niet stuk te krijgen. Daarna, omdat de kleur niet helemaal goed was in ons nieuwe huis, banken van Seats and Sofas, maar wat een rotdingen. de veren springen er om de haverklap onderuit. De stof is wel ideaal, je ziet er niks op, 5 jaar en 2 kinderen verder zit er nog steeds geen vlekje op (je ziet ze tenminste niet ;) ).
Voorlopig staan ze nog wel even, mijn man maakt ze steeds wel weer, maar zodra we een nieuwe woonkamer hebben gaan ze naar de stort en koop ik graag bij Leen Bakker weer nieuwe banken :D

Deze matrassen die we nu hebben, zijn super en duur geweest. Maar ik doe dit altijd, ook bij de kinderen. Ik sla de bedden pas aan het einde van de middag dicht, haal ze één keer per week af en na een puur uur luchten keer ik het matras om, de ene keer van onder naar boven en ook wel eens van boven naar beneden, zogezegd.
Als je het vraagt bij de beddenwinkel, zeggen zij dat het het behoud van je matras is en dat hij zo gelijkmatig slijt. Een matras zou 1 keer per 10 jaar vervangen moeten worden, dan is hij aan het eind van zijn veerkracht en om schimmels en stofmijten te verwijderen.
Onze matrassen zijn nu 14 jaar en ze liggen nog best goed, maar het ledikant zucht en kraakt.
Nou MissF, onze laatste bank komt van L.B. zag er leuk uit, precies onze smaak, maar na 2 jaar ziet hij er al niet meer uit en zakt helemaal in. Ik kan de kussens eigenlijk niet omdraaien, omdat daar voering tegenaan zit, maar doordeweeks als we niemand verwachten, doe ik het wel en leg ik er ff een plaid op. Hij was niet zo heel duur, we kregen korting, maar om nu alweer een nieuwe te kopen, nee. De vlekken in de leuning is onze eigen schuld, dat valt LB niet te verwijten.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor mealybug » 12 aug 2014 11:59

schelpje3 schreef:Nou MissF, onze laatste bank komt van Leen Bakker. zag er leuk uit, precies onze smaak, maar na 2 jaar ziet hij er al niet meer uit en zakt helemaal in. Ik kan de kussens eigenlijk niet omdraaien, omdat daar voering tegenaan zit, maar doordeweeks als we niemand verwachten, doe ik het wel en leg ik er ff een plaid op. Hij was niet zo heel duur, we kregen korting, maar om nu alweer een nieuwe te kopen, nee. De vlekken in de leuning is onze eigen schuld, dat valt Leen Bakker niet te verwijten.

Op jouw leeftijd en als getogen Rotterdammer zou je toch wel moeten weten dat roomkleurig besmettelijk is, zeker met kinderen in huis.
En goedkoop is duurkoop.
Leen Bakker prijzen en Jan de Bouvier kwaliteit en stijl , dat gaat natuurlijk niet.
Ik heb eeen bank met een kleurtje en daar zit na 8 jaar nog geen vlek op.

Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 12 aug 2014 12:23

Dat komt omdat je er nooit op zit. :lol: :wink:

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor mealybug » 12 aug 2014 14:48

Evelien schreef:Dat komt omdat je er nooit op zit. :lol: :wink:
:lol:
Ik zit inderdaad te vaak achter de pc 8)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2014 16:14

schelpje3 schreef:Lijkt me geen nuttige tip Marnix, ik draai elke week de matrassen om, jij niet?


Nee natuurlijk niet. Wij doen dit maar een paar keer per jaar.

Ik heb eens even gegoogled nav deze opmerking en dan lees ik:

- Omdraaien hoeft eigenlijk alleen bij matrassen van mindere kwaliteit. Bij matrassen van goede kwaliteit hoef je het eigenlijk niet te doen en als je het toch wil hoeft het maar heel sporadisch.

- Bij matrassen die niet van uitmuntende kwaliteit zijn wordt aangeraden om dit 1x in de 2 a 3 maanden te doen (verschilt een beetje per fabrikant, website enz)

Dus dit iedere week doen is wel een beetje veel van het goede, goed nieuws dus, je kan dit wel wat minder vaak gaan doen. Scheelt weer werk!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jaccootje85 » 12 aug 2014 19:14

Wij leven op dit moment in grote zooi! Gisteren de keuken eruit gesloopt, vandaag water en gas verlegd. Overal stof, dus scheelt weer een week schoonmaken, want dat is toch dweilen met de kraan open. Ook niet heel erg in de vakantie :wink: Nu lekker tijd om overdag te genieten van Norah en onze hond Jelle.
Szent az Úr

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 12 aug 2014 19:29

Iemand nog een gratis rode bank? :lol:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 12 aug 2014 19:43

Haha, nee, sorry, rood is niet mijn kleur ;) (al vind ik het bij anderen vaak wel erg gaaf, een rode bank)

Jacootje, soms wel lekker he, niet hoeven poetsen omdat het geen zin heeft :D
Wij zijn al 2,5 weken aan het klussen. Sinds vorige week bezig met alle kozijnen buiten. Het knapt zo enorm op, maar wat een stof geeft dat schuren.
En vandaag hebben ze het houten rotte plafond van de schuur eruit gehaald, dat is nu bijkeuken en wordt straks speelkamer. Geeft ook al zo'n troep door het hele huis. Dus ik weiger te poetsen, komt donderdag of vrijdag wel weer, dan is het schuren voorbij en worden de muren in de schuur opgebouwd, dus dat geeft ook minder troep.

Blijft toch heerlijk, een bouwval gekocht hebben, wij vinden het geweldig, 3 weken keihard klussen en het zo op te zien knappen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 14 aug 2014 15:19

Onze nieuwe 2e handse bank zit prima en staat goed. En dat voor een paar tientjes. 8)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten