Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 04 sep 2017 09:27

Netscape Navigator :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2017 22:29

=D>
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 09 sep 2017 17:28

Ik moest opzoeken hoe dat kreng ook alweer heette :oops:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 18 sep 2017 15:26

Lees net een artikel dat CCleaner besmet is met iets naars. Niet downloaden dus totdat de mensen erachter dit hebben opgelost. En verwijderen als je het al hebt geïnstalleerd!

https://www.theverge.com/2017/9/18/1632 ... e-security

edit: Blijkbaar gaat het specifiek om versie 5.33. Bijwerken naar een hogere versie (5.34 is beschikbaar) is blijkbaar ook voldoende.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Chaya » 25 nov 2017 14:21

Is het normaal dat het steeds langer duurt vooraleer een I pad opgeladen is?
Ik had hem gisteravond om 8 uur aan het elektro-infuus gelegd, maar toen ik om half 1 keek was hij nog niet eens op de helft.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4539
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor naamloos » 25 nov 2017 15:55

Chaya schreef:Is het normaal dat het steeds langer duurt vooraleer een I pad opgeladen is?
Ik had hem gisteravond om 8 uur aan het elektro-infuus gelegd, maar toen ik om half 1 keek was hij nog niet eens op de helft.
Hmm, dat lijkt me niet. De mijne deed er (ik heb hem inmiddels na 2 jaar ingeruild) hooguit 3 uur over om van 10 naar 100% te gaan. Misschien een nieuwe accu?
Wel heb ik de ervaring dat ie niet goed bijlaadt als je de originele lader niet gebruikt. Na 12 uur nog maar 60%.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Chaya » 25 nov 2017 16:07

naamloos schreef:Hmm, dat lijkt me niet. De mijne deed er (ik heb hem inmiddels na 2 jaar ingeruild) hooguit 3 uur over om van 10 naar 100% te gaan. Misschien een nieuwe accu?
Wel heb ik de ervaring dat ie niet goed bijlaadt als je de originele lader niet gebruikt. Na 12 uur nog maar 60%.

Ik heb de originele lader hoor, ik houd niet van die chinese namaak. Niks als narigheid voor een paar dollar minder.
Ik heb even gekeken, hij is inmiddels alweer 5 jr oud, zou dat het dan zijn?
Hij doet het verder prima. Maar het viel mij op dat het opladen steeds langer duurt.

Ik hoorde wel deze week dat iedereen boven de 30 zijn kennis over opladen even moet skippen.
Wij hebben nl. nog geleerd om de accu zoveel als mogelijk leeg te laten lopen, alvorens je iets oplaadt.
Maar dat is niet meer zo, het is raadzaam om je mobiel of tablet boven de 50% te houden, wist je dat?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor MoesTuin » 25 nov 2017 20:15

Chaya schreef:Is het normaal dat het steeds langer duurt vooraleer een I pad opgeladen is?
Ik had hem gisteravond om 8 uur aan het elektro-infuus gelegd, maar toen ik om half 1 keek was hij nog niet eens op de helft.

Chaya, dan moet je even in het gaatje blazen.....erna laadt ie weer op als een tierelier.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor coby5 » 25 nov 2017 23:28

Chaya schreef:Ik heb de originele lader hoor, ik houd niet van die chinese namaak. Niks als narigheid voor een paar dollar minder.
Ik heb even gekeken, hij is inmiddels alweer 5 jr oud, zou dat het dan zijn?
Hij doet het verder prima. Maar het viel mij op dat het opladen steeds langer duurt.

Ik hoorde wel deze week dat iedereen boven de 30 zijn kennis over opladen even moet skippen.
Wij hebben nl. nog geleerd om de accu zoveel als mogelijk leeg te laten lopen, alvorens je iets oplaadt.
Maar dat is niet meer zo, het is raadzaam om je mobiel of tablet boven de 50% te houden, wist je dat?

Had het met dat ding van m'n zoon, maar die laadde echt helemaal niet meer op. Nieuwe Hema oplader hielp niet, dus maar zo'n duur ding weer gekocht. Nou laadt ie weer op. Ook helemaal uitzetten trouwens. Ik heb liever Samsung dan Apple, peperduur die opladers van ze.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2017 09:13

Chaya schreef:Is het normaal dat het steeds langer duurt vooraleer een I pad opgeladen is?
Ik had hem gisteravond om 8 uur aan het elektro-infuus gelegd, maar toen ik om half 1 keek was hij nog niet eens op de helft.


Meestal wordt dat veroorzaakt door stof in de oplaad-aansluiting van de iPad waardoor er nauwelijks meer contact is tussen de iPad en de oplader. In dat geval: maak met een naald of een ander dun voorwerp voorzichtig de oplaad-aansluiting schoon. Vaak zit daar iets in, soms een beetje aan de kanten aangekoekt stof.

Als dat het niet is, andere lader proberen, iPad terwijl hij aan de lader ligt even herstarten wil ook nog wel eens helpen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Sabra » 27 nov 2017 09:51

Home knop en sluimerknop tegelijk indrukken tot de iPad herstart. De batterij wordt dan opnieuw gekalibreerd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Chaya » 27 nov 2017 14:38

Marnix schreef:Meestal wordt dat veroorzaakt door stof in de oplaad-aansluiting van de iPad waardoor er nauwelijks meer contact is tussen de iPad en de oplader. In dat geval: maak met een naald of een ander dun voorwerp voorzichtig de oplaad-aansluiting schoon. Vaak zit daar iets in, soms een beetje aan de kanten aangekoekt stof.

Dat had ik als eerste geprobeerd, maar maakte niets uit.
Marnix schreef:Als dat het niet is, andere lader proberen,

Er is nog een lader in huis, dat is dan wel weer handig van Apple dat alle apparaten dezelfde stekkeropening hebben.
Maar geen verschil.
Sabra schreef:Home knop en sluimerknop tegelijk indrukken tot de iPad herstart. De batterij wordt dan opnieuw gekalibreerd.

Dat heb ik nog niet geprobeerd.
Hij is nu even opgeladen, als er niet mee gegamed wordt, kan ie weer best lang mee. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2017 14:57

klopt maar de iPhone-lader is wel minder ampere dan iPad-lader dus de originele iPad-lader laadt de iPad normaal wel sneller op dan de lader van je iPhone.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor vpk » 14 feb 2018 22:16

misschien hier iemand die mij kan helpen..
ik moet voor mijn opleiding een video opname inleveren maar daar moet wat in geknipt worden.. nu heb ik Windows movie maker geïnstalleerd, maar ik kan op één of andere manier mijn video niet uploaden in dit programma... ik heb het filmpje gemaakt met de camera op mijn laptop.. iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 14 feb 2018 23:21

vpk schreef:misschien hier iemand die mij kan helpen..
ik moet voor mijn opleiding een video opname inleveren maar daar moet wat in geknipt worden.. nu heb ik Windows movie maker geïnstalleerd, maar ik kan op één of andere manier mijn video niet uploaden in dit programma... ik heb het filmpje gemaakt met de camera op mijn laptop.. iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen?

Volgens mij als je met een camera die aangesloten is op je laptop (webcam) een filmpje maak hoef je niet te uploaden, (op te slaan en importeren), maar gaat deze automatisch naar Movie Maker.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten