Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Optimatus » 12 nov 2009 17:54

Mod break:

Dit topic is vooral bedoelt om vragen te stellen waar vrij snel een antwoord op te vinden is, dit voorkomt allemaal topic van enkele berichten ;)


Regelmatig begint de laptop hier allerlei updates te downloaden zonder dat ik daar toestemming voor geef. Gevolg: het ding is tijdenlang traag. Hoe kan ik dit doseren? Ik heb niks tegen updates, maar dan wil ik wel zelf bepalen wanneer ik die dingen download.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Spons » 12 nov 2009 20:25

windows vista ? start ....windows update .... en dan zie je links een kolom met oa instellingen wijzigen en daar kan je het zelf bepalen over het hoe en wat !

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 28 nov 2009 22:50

Dit is nu al de 2x keer dat ik heb...

Ik sla me bestand op in Word, vervolgens wil ik het openen en word er aangegeven dat het bestand mogelijk beschadigd is. Er staat dan bij hoe je het eventueel nog kunt openen, maar dat doet het ook niet. Ik baal hier gruwelijk van want nu kan ik het nog allemaal overnieuw gaan uitwerken, en bijhorende plaatjes erbij zoeken ](*,).

Iemand enig idee wat dit kan wezen en/of wat er aan gedaan kan worden. Het bestand wou eerst al niet printen, wil ik hem opnieuw openen om opnieuw een opdracht te geven voor printen komt dit te voorschijn #-o ](*,) #-o . Ik wou op bed...
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor smArtjan » 30 nov 2009 13:29

@Annette: Het kan zijn dat het Word-bestand inderdaad een beschadiging heeft waardoor Word moeite heeft om het te openen. De enige manier om dit te verhelpen is om de informatie te kopiëren naar een nieuw aangemaakt Word-bestand en vervolgens het oude bestand weg te gooien.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 30 nov 2009 21:14

smArtjan schreef:@Annette: Het kan zijn dat het Word-bestand inderdaad een beschadiging heeft waardoor Word moeite heeft om het te openen. De enige manier om dit te verhelpen is om de informatie te kopiëren naar een nieuw aangemaakt Word-bestand en vervolgens het oude bestand weg te gooien.

Maar als ik het bestand niet kan openen, hoe kom ik dan aan de informatie die erin staat :-k??
Wat de toekomst brengen moge........

Erwin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 77
Lid geworden op: 12 jan 2005 20:12

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Erwin » 03 dec 2009 20:24

*Annette* schreef:
smArtjan schreef:@Annette: Het kan zijn dat het Word-bestand inderdaad een beschadiging heeft waardoor Word moeite heeft om het te openen. De enige manier om dit te verhelpen is om de informatie te kopiëren naar een nieuw aangemaakt Word-bestand en vervolgens het oude bestand weg te gooien.

Maar als ik het bestand niet kan openen, hoe kom ik dan aan de informatie die erin staat :-k??

Reparatie tools zijn er wel voor.
Maar ligt helemaal welke word, welk bestandsformaat en ook soms andere zaken.


Welke windows editie heb je, en welke versie van die windows editie?
Misschien zijn er nog andere opties

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor *Annette* » 05 dec 2009 23:52

Erwin schreef:
*Annette* schreef:
smArtjan schreef:@Annette: Het kan zijn dat het Word-bestand inderdaad een beschadiging heeft waardoor Word moeite heeft om het te openen. De enige manier om dit te verhelpen is om de informatie te kopiëren naar een nieuw aangemaakt Word-bestand en vervolgens het oude bestand weg te gooien.

Maar als ik het bestand niet kan openen, hoe kom ik dan aan de informatie die erin staat :-k??

Reparatie tools zijn er wel voor.
Maar ligt helemaal welke word, welk bestandsformaat en ook soms andere zaken.

Welke windows editie heb je, en welke versie van die windows editie?
Misschien zijn er nog andere opties

Het bestand is gemaakt in Word 2007, opgeslagen onder Microsoft Office Word 97 - 2003. En is 1,50 MB groot.

Sorry maar ik ben echt een leek met de pc, en zou dus echt niet weten wat voor windows editie het is :oops:.
Wat de toekomst brengen moge........

liefhebber
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2009 19:48

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor liefhebber » 07 dec 2009 15:04

-
Laatst gewijzigd door liefhebber op 07 jan 2010 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Napoleon » 05 jan 2010 17:30

Mijn ouders hebben een nieuwe PC met Windows7. Dat draait in het Engels (bij mijn ouders althans), en dat is niet echt handig. is er een manier om dat te wijzigen (en zo ja, hoe?)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor maboc » 05 jan 2010 18:34

Napoleon schreef:Mijn ouders hebben een nieuwe PC met Windows7. Dat draait in het Engels (bij mijn ouders althans), en dat is niet echt handig. is er een manier om dat te wijzigen (en zo ja, hoe?)

ja... je ouders op een cursus engels.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Napoleon » 05 jan 2010 19:34

Grapjas... je doet me denken aan een een bepaald soort mensen die vinden dat onkerkelijken maar "een cursus Tale Kanaäns" om zo niet toe te hoeven geven dat de Statenvertaling niet in alle gevallen de meest geschikte oplossing is 8)
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Carpento
Luitenant
Luitenant
Berichten: 505
Lid geworden op: 12 aug 2004 12:26

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Carpento » 05 jan 2010 19:40

Wat bezielt je ouders dan om een Engelse versie van Windows aan te schaffen ?

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Napoleon » 05 jan 2010 23:37

mijn moeder heeft een computer gekocht, waar Windows7 op zit. mijn broer heeft de boel geïnstalleerd, maar nu blijkt Windows in het Engels te zijn. waarschijnlijk is dat met installeren niet helemaal goed gegaan, in ieder geval is alles nu in het engels. Aangezien vooral mijn vader totaal geen engels kent, is dat vrij lastig, en ben ik benieuwd of dat nog te veranderen is. Mocht deze Windows-versie alleen in het engels zijn, dan ga ik bij de verkoper zeuren :)
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor maboc » 05 jan 2010 23:49

Napoleon schreef:Grapjas... je doet me denken aan een een bepaald soort mensen die vinden dat onkerkelijken maar "een cursus Tale Kanaäns" om zo niet toe te hoeven geven dat de Statenvertaling niet in alle gevallen de meest geschikte oplossing is 8)

Ik ben blij dat je erom kan lachen :-)
Uiteraard bleek door mijn antwoord vooral mijn onkunde.

[open deur]
Ik kan mij overigens voorstellen, dat er ergens in de instellingen (persoonlijke instellingen?) een mogelijkheid tot het kiezen van een taal zit. De kans is dan wel groot dat je een DVD'tje nodig hebt om de desbetreffende taalondersteuning te installeren.
Helaas zit ik meer in de unix/linux hoek, dus je zult mijn uitlatingen met een korreltje zout moeten nemen
[/open deur]
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor LeChat » 06 jan 2010 10:01

Ik wil niemand ontmoedigen, maar ik heb toevallig afgelopen zaterdag ook een nieuwe laptop met Windows 7 gekocht en toen moest ik ook kiezen tussen Engels en Nederlands en daarbij werd uitdrukkelijk aangegeven dat het een définitieve keuze was die je later níet meer kon wijzigen... (ik heb overigens voor Nederlands gekozen).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten