Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 23 jun 2016 13:28

De officiële Windows7-DVD is ondertussen gevonden en ik ga vanavond de boel opnieuw installeren. Hopelijk lost dat het probleem op.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1472
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor hans0166 » 23 jun 2016 13:52

Mortlach schreef:[
... tegenwoordig wordt ook flac best veel gebruikt, is betere compressie techniek dan mp3


Maar niet alles speelt dat automatisch af, toch? Of tegenwoordig wel?[/quote]

ik gebruik meestal mijn laptop voor muziek, met een paar m-audio actieve speakers BX5
als het gewoon een cd'tje is meestal via VLC player ( gratis en eenvoudig)
wil ik iets meer eruit halen laat ik de muziek via VDJ pro lopen, maar dat is behoorlijk prijzig in aanschaf voor een player en niet zo geschikt voor gewoon afspelen voor de meeste mensen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 23 jun 2016 14:22

hans0166 schreef:ik gebruik meestal mijn laptop voor muziek, met een paar m-audio actieve speakers BX5
als het gewoon een cd'tje is meestal via VLC player ( gratis en eenvoudig)
wil ik iets meer eruit halen laat ik de muziek via VDJ pro lopen, maar dat is behoorlijk prijzig in aanschaf voor een player en niet zo geschikt voor gewoon afspelen voor de meeste mensen.


Goed, ik dacht meer aan bijvoorbeeld de cd-speler in je auto. Die spelen tegenwoordig allemaal wel mp3's af, maar of ze ook met flac overweg kunnen, is nog maar de vraag.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 24 jun 2016 22:12

Goed, nou heb ik dus een e-reader. Maar dat het nou meteen al heel handig werkt? Nee.
Als ik via de Kobo Desktop een boek wil kopen, moet dat blijkbaar persé via een credit card, en die heb ik niet. Dus heb ik het eens geprobeerd via bol.com. Dan krijg ik wel keurig het e-boek gedownload, en ik kan het bestand zo neerzetten waar ik het wil. (Bijvoorbeeld in My ebooks, waar ik heb vanuit downloads neergezet heb.
Het bestand heb ik dus. Maar hoe krijg ik het nou op mijn e-reader? Want als ik mijn e-reader op mijn computer aansluit, vraagt de e-reader of ik wil verbinden met de computer. Zeg ik ja, dan gaat het scherm vervolgens op zwart. (Wel een grafische weergave van e-reader en computer en o.a. de tekst Verbonden en opgeladen.)
Via mijn pc kan ik wel op mijn e-reader kijken. (Verkenner) Is er een map waarin e-boeken gezet kunnen worden?

Volgens deze website zou je moeten kunnen inloggen op de e-reader op mijn bol.com-acount. Maar dat lukt natuurlijk nooit met het genoemde zwarte scherm.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 24 jun 2016 22:51

Boekenlezer schreef:Goed, nou heb ik dus een e-reader. Maar dat het nou meteen al heel handig werkt? Nee.
Als ik via de Kobo Desktop een boek wil kopen, moet dat blijkbaar persé via een credit card, en die heb ik niet. Dus heb ik het eens geprobeerd via bol.com. Dan krijg ik wel keurig het e-boek gedownload, en ik kan het bestand zo neerzetten waar ik het wil. (Bijvoorbeeld in My ebooks, waar ik heb vanuit downloads neergezet heb.
Het bestand heb ik dus. Maar hoe krijg ik het nou op mijn e-reader? Want als ik mijn e-reader op mijn computer aansluit, vraagt de e-reader of ik wil verbinden met de computer. Zeg ik ja, dan gaat het scherm vervolgens op zwart. (Wel een grafische weergave van e-reader en computer en o.a. de tekst Verbonden en opgeladen.)
Via mijn pc kan ik wel op mijn e-reader kijken. (Verkenner) Is er een map waarin e-boeken gezet kunnen worden?


Je kunt natuurlijk ook gewoon een creditcard nemen. De bank waar je zit geeft je er ongetwijfeld eentje zonder vragen te stellen. Gewoon zorgen dat je elke maand het volledige uitstaande bedrag automatisch betaald en dan kost het ook nog eens zo goed als niks. Als je op internet zaken wilt kopen, kun je echt niet zonder.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 25 jun 2016 04:54

Mortlach schreef:Je kunt natuurlijk ook gewoon een creditcard nemen. De bank waar je zit geeft je er ongetwijfeld eentje zonder vragen te stellen. Gewoon zorgen dat je elke maand het volledige uitstaande bedrag automatisch betaald en dan kost het ook nog eens zo goed als niks. Als je op internet zaken wilt kopen, kun je echt niet zonder.

Dat zou ik kunnen doen. Maar bij bol.com kun je gewoon kopen zonder credit card. En het is te gek voor woorden, als je ergens voor betaald hebt, dat je er dan vervolgens niets mee zou kunnen. Dat kan de bedoeling van bol.com ook niet zijn. En wat zou ik dan moeten met e-boeken die ik op websites van andere uitgevers aantref, zoals De Banier?
Ik kan me niet voorstellen dat als je een boek op bol.com koopt, het dan onmogelijk zou zijn om het op je e-reader te krijgen. Ik zag gisteren zelfs nog een video over pdf's lezen op je e-reader, o.a. het type dat ik heb. Ik neem aan dat pdf's ook eerst op de computer staan.

Edit 7:15: de credit card heb ik inmiddels aangevraagd. Kost € 17,50 per jaar om te hebben.
Duurt alleen wel weer tot 5 werkdagen voor ik er wat mee kan.
Met het doorspitten van de menustructuur van mijn e-reader in Windows Verkenner kom ik ook niet verder. Ik kan dan hooguit zien waar een bestand veranderd is, als ik bijvoorbeeld een gratis e-boek geladen heb, maar ik kan verder er niks mee doen.
En voor pdf's op je Kobo e-reader zetten zul je wel een Pocket-account moeten hebben.

Het vervelende van een credit card is natuurlijk wel, dat ik nu iedere maand moet denken: 'o ja, die uitgaven komen er ook nog bij'. uhhh-smile Ik kan dus niet meer direct op mijn banksaldo afgaan.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 25 jun 2016 08:06

Boekenlezer schreef:Het vervelende van een credit card is natuurlijk wel, dat ik nu iedere maand moet denken: 'o ja, die uitgaven komen er ook nog bij'. uhhh-smile Ik kan dus niet meer direct op mijn banksaldo afgaan.


Is lijkt me alleen een probleem als je echt krap zit elke maand. Ik hoop oprecht dat je niet in die situatie zit, want dan is het wel lastig inderdaad.

Trouwens, ik gebruik al jaren een budgetteringsprogramma You Need A Budget 4, verkrijgbaar via Steam. Wel even goed kijken, want er is geloof ik een betaalmodel en een abonnementsmodel. (Ik gebruik het betaalmodel, het abonnement is nieuw). Maar goed, dankzij dit programma kijk ik zo goed als nooit meer naar mijn bankrekening. Alleen om de zoveel tijd om te controleren of de getallen nog gelijklopen met het programma.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 25 jun 2016 08:19

Maar goed, geen oplossing dus voor hoe een e-boek op de harde schijf naar de e-lezer te krijgen zijn. Jammer.

Als die Kobo-app eenmaal goed werkt met mijn kredietkaart zie ik het wel zitten. Ik typte daar zojuist een paar boeken in die ik mij herinner van de website van De Banier, en ze verschenen gewoon. Dan gaat het wel goed komen. Het enige jammere is nu, dat ik moet wachten op mijn kredietkaart. Het zou toch mooi zijn als ik even naar de bank kon fietsen, even daar zeggen "ik wil nu een kredietkaart", en dat ik hem dan gelijk mee zou kunnen krijgen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 25 jun 2016 20:44

Tja. Je hebt vast nog wel een papieren boek wat het lezen waard is. En dan hou je het nog wel een paar dagen vol.

Ps een credit card is erg handig voor in het buitenland (denk aan al die tolween waar je veel sneller door kan rijden en zo omdat de rij voor de credit card-doorgang veel korter is. En voor aankopen in niet-europese landen. Daar gebruiken we hem vooral voor.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 26 jun 2016 18:34

Ik gebruik mijn CC vooral voor zakelijke uitgaven. Het duurt 2 maand voordat het van mijn eigen rekening afgeboekt wordt en in de tussentijd heb ik dan alle tijd om het te declareren en te ontvangen.

Voor het buitenland is het ook erg makkelijk. Voor bij bijvoorbeeld tolpoortjes. Dit jaar heb ik echter mijn kenteken doorgegeven en kan ik zo doorrijden.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Katlheen » 27 jun 2016 14:54

@Boekenlezer: kan je niet gewoon even via Google zoeken naar jouw probleem? Dus iets in de trant van "overzetten e-book van pc" in combinatie met het type e-reader? Als je e-reader aan de pc hangt, en je kunt dat ding op de pc "aanroepen" dan moet er een optie zijn om je e-book over te zetten, lijkt mij.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 27 jun 2016 17:02

Katlheen schreef:@Boekenlezer: kan je niet gewoon even via Google zoeken naar jouw probleem? Dus iets in de trant van "overzetten e-book van pc" in combinatie met het type e-reader? Als je e-reader aan de pc hangt, en je kunt dat ding op de pc "aanroepen" dan moet er een optie zijn om je e-book over te zetten, lijkt mij.

Het probleem is al opgelost. Ik had het geduld niet om te wachten, dus heb ik het betreffende boek gewoon nog een keer aangeschaft via het kanaal dat wel werkt voor mijn e-lezer. Dat betekent wel dat ik € 14,- onnodig heb uitgegeven. Dat is nog te overzien, zolang ik niet ga denken hoeveel bier ik daarvoor kan kopen.

Maar je suggestie is wel een goede. De moeite van het proberen waard. Al denk ik niet dat ik voor e-boeken bol.com nog nodig heb, want alles wat ik daar kan vinden, vind ik tot nu ook op store.kobobooks.com.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2016 11:39

Audio-apparatuur vraagje.

Ik ben vorige week verhuist en nu kraakt/ruist mijn versterker. het is een surround versterker maar ik gebruik eigenlijk alleen het stereogedeelte. Ik heb de kabels al ingekort (niet geoxideerde stukjes aan de uiteinden) en er al wat WD40 op gespoten. Het lijkt voorlopig nog niet te helpen. Ja, eventjes maar na een minuut of wat begint het kraken/ruisen toch weer.

Zodra ik de juiste schroevendraaiers heb teruggevonden, zal ik hem eens helemaal openschroeven en kijken hoe de binnenkant eruitziet. In de tussentijd misschien meer WD40?

Iemand anders ideeën? Misschien moet ik eens kijken of er een bedrijf in de buurt is dat hem kan repareren. Vervangen zou wel vervelend zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 01 aug 2016 06:50

een vraag over Hotmail.

Ik weet niet of jullie hetzelfde hebben, maar vorige week is mijn Hotmail account omgezet naar een outlook-versie. In Hotmail kon je een aantal berichten per pagina krijgen. is dit ook mogelijk in de outlook-versie. mij lukt het namelijk niet.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23575
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 03 aug 2016 10:23

nee, dat is niet meer aan te passen.

Mortlach schreef:Audio-apparatuur vraagje.

Ik ben vorige week verhuist en nu kraakt/ruist mijn versterker. het is een surround versterker maar ik gebruik eigenlijk alleen het stereogedeelte. Ik heb de kabels al ingekort (niet geoxideerde stukjes aan de uiteinden) en er al wat WD40 op gespoten. Het lijkt voorlopig nog niet te helpen. Ja, eventjes maar na een minuut of wat begint het kraken/ruisen toch weer.

Zodra ik de juiste schroevendraaiers heb teruggevonden, zal ik hem eens helemaal openschroeven en kijken hoe de binnenkant eruitziet. In de tussentijd misschien meer WD40?

Iemand anders ideeën? Misschien moet ik eens kijken of er een bedrijf in de buurt is dat hem kan repareren. Vervangen zou wel vervelend zijn.


Ja, laten schoonmaken, evt repareren. Misschien moet er een zekering vervangen worden of is er een onderdeel defect in de versterker, of een aansluiting naar een uitgang of zo. Kraakt alles of is het een specifieke speaker? Als dat laatste niet zo is zit het in de versterker en heeft WD40 geen zin.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron