Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor vpk » 29 dec 2016 21:24

Ik heb een nieuwe Samsung smartphone. Nu zou ik, Door de oude en nieuwe tegen elkaar aan te houden, de instellingen makkelijk over kunnen zetten.
Alleen geeft de nieuwe dan aan dat ik verder moet gaan met de configuratie van het oude toestel. En op het oude toestel kom ik niet verder dan dat ie aangeeft dat Google play service is gestopt...?
Kan iemand mij een tip geven?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 29 dec 2016 21:43

Ik zou je graag helpen, maar heb er geen verstand van. Misschien heb je hier wat aan.
Je schijnt een Smart Switch app nodig te hebben.
http://www.samsung.com/nl/support/smartswitch/
Voor back-up maken -
https://publish.samsungsimulator.com/si ... 065dc088b/
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor vpk » 30 dec 2016 16:03

Ik heb de app gedownload, ik ga het proberen. Bedankt!
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 02 jan 2017 22:04

Graag gedaan! (Heb je eerst een back-up gemaakt?)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 02 jan 2017 22:05

Mijn beeldscherm van m'n laptop flikkert. Weet iemand hoe dat komt? Hij wordt ook een beetje warm.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 03 jan 2017 16:28

Waar zijn al die computerkenners? :-k
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 03 jan 2017 16:37

Ik had van snelle speedy ict-er wel een antwoord verwacht.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor DonWoozy » 04 jan 2017 11:08

Johan100 schreef:Mijn beeldscherm van m'n laptop flikkert. Weet iemand hoe dat komt? Hij wordt ook een beetje warm.


zoals met zoveel dingen op het ICT/computer/laptop vlak, kan het aan een aantal dingen liggen. Videokaart die langzamerhand de
geest begint te geven, kabel die een breukje heeft opgelopen, scherm wat er langzamerhand mee stopt of bijv. een slechte driver
voor de videokaart.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2017 17:26

Als het beeldscherm van je laptop flikkert zijn er een paar mogelijke oorzaken:

1. Het beeldscherm is gewoon defect / op. Is niet heel waarschijnlijk
2. Er is een connector stuk of de kabel is niet meer goed aangesloten. Iets waarschijnlijker. In dat geval moet de laptop open en de connector worden nagekeken, schoongemaakt, opnieuw worden aangesloten.
3. De videokaart gaat kapot of kan niet voldoende gekoeld worden. Komt wat vaker voor. Er zijn programma's waarmee je de temperatuur van de videokaart kan checken. Anders de computer openmaken en kijken of de ventilatoren nog wel werken.
4. Er is schade aan de bedrading die van het moederbord naar het beeldscherm loopt. Komt het vaakst voor. Door de draaiende beweging van het open en dichtklappen van de laptop kunnen de draden beschadigen / breken. Als dit het geval is zal het beeld duidelijk flikkeren op het moment dat je het beeldscherm verder open of dichtklapt, heen en weer beweegt. Dan is er niets aan te doen tenzij je handig bent met computers, dan zou je een defecte andere computer moeten regelen waar het beeldscherm wel goed van is en het goede beeldscherm van die laptop overzetten op je eigen laptop.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 04 jan 2017 17:40

DonWoozy schreef:

zoals met zoveel dingen op het ICT/computer/laptop vlak, kan het aan een aantal dingen liggen. Videokaart die langzamerhand de
geest begint te geven, kabel die een breukje heeft opgelopen, scherm wat er langzamerhand mee stopt of bijv. een slechte driver
voor de videokaart.


Bedankt! Ik heb allereerst naar de schermresolutie gekeken (staat op 1366x768 pixels) en of de de frequentie op 75 Hertz staat, maar die kan niet hoger dan 60 Hertz op deze laptop. Ik denk nu ik dit zo lees dat er een draadje los zit of een breukje heeft, omdat als ik mijn scherm iets kantelt het minder wordt.

Marnix schreef:Als het beeldscherm van je laptop flikkert zijn er een paar mogelijke oorzaken:
Bedankt!
1. Het beeldscherm is gewoon defect / op. Is niet heel waarschijnlijk Nee, dat denk ik ook niet idd.
2. Er is een connector stuk of de kabel is niet meer goed aangesloten. Iets waarschijnlijker. In dat geval moet de laptop open en de connector worden nagekeken, schoongemaakt, opnieuw worden aangesloten. Ik vermoed het ook inmiddels.
3. De videokaart gaat kapot of kan niet voldoende gekoeld worden. Komt wat vaker voor. Er zijn programma's waarmee je de temperatuur van de videokaart kan checken. Anders de computer openmaken en kijken of de ventilatoren nog wel werken. De videokaart zou ik ook voor de zekerheid kunnen (laten) checken. De ventilatoren hoor ik regelmatig draaien en de ventilatorruimtes heb ik stofvrij gemaakt. Zat vrijwel geen stof in.
4. Er is schade aan de bedrading die van het moederbord naar het beeldscherm loopt. Komt het vaakst voor. Door de draaiende beweging van het open en dichtklappen van de laptop kunnen de draden beschadigen / breken. Als dit het geval is zal het beeld duidelijk flikkeren op het moment dat je het beeldscherm verder open of dichtklapt, heen en weer beweegt. Dan is er niets aan te doen tenzij je handig bent met computers, dan zou je een defecte andere computer moeten regelen waar het beeldscherm wel goed van is en het goede beeldscherm van die laptop overzetten op je eigen laptop.
Dit is toch hetzelfde als punt 2? Zo'n draadje is wel te repareren toch?


Het vreemde is dat de draadloze verbinding niet meer werkte en ik tijdelijk met een stekkertje tussen de laptop en de modem zat.
Dat is nu opgelost. Sinds ik het niet werken van de draadloze verbinding opgelost heb wordt de laptop niet meer warm en flikkert het beeld veel minder-bijna niet meer. Soms wel weer even achter elkaar. Misschien toeval.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 04 jan 2017 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 04 jan 2017 17:49

Punt 2 gaat over de aansluiting op het moederbord. Dat is schoon te maken, repareren is een lastig verhaal.

Punt 4 gaat over de bekabeling van het moederbord naar je beeldscherm. Dat loopt naar boven toe, naar het beeldscherm en verdwijnt dan in het gedeelte van je laptop dat draait als je hem open en dicht klapt. Die draaiende beweging kan voor slijtage aan je kabels zorgen en daar kom je niet zo makkelijk bij. Daarnaast kan je zo'n kabel zelf niet repareren. Maar als hij meer gaat flikkeren tijdens het bewegen van je scherm (verder open of dichtklappen) heb je wel grote kans dat daar het probleem zit.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 04 jan 2017 23:02

Punt 2 en 4 gaat dan wel om dezelfde kabel als ik het goed begrijp, want anders ontgaat het me wat punt 2 is voor aansluiting.
Aan beide kanten kan de kabel niet meer goed in de connector zitten dus.
(Ik zal dat ding voorzichtig moeten demonteren met de laptop uitgeschakeld, want laptop aan en dan kantelen kan mogelijk schade geven aan de draaiende harde schijf, is geen ssd)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 05 jan 2017 09:47

Aan de beeldschermkant kan je niets veranderen doorgaans. Dus het gaat bij 2 om waar het beeldscherm op het moederbord is aangesloten.

Bij punt 4 gaat het niet om de connector de aansluiting, maar wat er verder met die kabel gebeurt, de loopt naar het beeldscherm toe en slijt vaak in het gedeelte van de laptop wat "scharniert". Je moet dus om dat te testen het scherm open en dicht klappen, je hoeft niet de hele computer te kantelen. Je kan hem gewoon neerzetten en het scherm meer open en dicht klappen en kijken of tijdens die beweging het beeld meer gaat flikkeren. Zo ja, dan is de bedrading die in dat kapot.

Afbeelding

(de connector en de kabel zelf die in het draaiende deel van de laptop loopt)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Johan100 » 10 jan 2017 16:28

Dank!
Ja, dat begrijp ik.
Ik bedoel uitzetten om de harde schijf te ontzien als ik de laptop uit elkaar schroef en daarvoor moet kantelen. Het is voor mij 98% zeker dat het de draad in het draaibare gedeelte betreft. (punt 4).
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 11 jan 2017 08:49

Dat is lastig te vervangen behalve als je het hele beeldscherm vervangt.

En ja, demonteren / repareren altijd doen met de computer uitgeschakeld :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten