Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7934
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2014 17:11

Faramir schreef:[
Dit ligt waarschijnlijk aan de toetsenbord instelling.
Deze moet op VS standaard staan geloof ik en niet NL, BE of wat voor andere keuzes dan ook.

Daar is een toetssnelcode voor:
Ctrl-Shift
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor juffiejuf » 03 mar 2014 17:17

Wij zijn tijdje geleden overgestapt naar een andere internetaanbieder. Nu hebben we regelmatig even geen internet en geeft hij aan: 'host vaststellen' terwijl we wel genoeg streepjes (wifi) bereik hebben. Iemand hier verstand van? Het is gekomen nadat we overgestapt zijn dus ik heb het idee dat het daardoor komt. Als we laptop opnieuw opstarten is het weer normaal.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4560
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor naamloos » 03 mar 2014 17:19

Tot nog toe doet ie het weer :D :D :D dank-ie-wel :!: :!: :!: blij dat ik em nog niet door het raam gegooid heb!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor schelpje3 » 03 mar 2014 17:25

juffiejuf schreef:Wij zijn tijdje geleden overgestapt naar een andere internetaanbieder. Nu hebben we regelmatig even geen internet en geeft hij aan: 'host vaststellen' terwijl we wel genoeg streepjes (wifi) bereik hebben. Iemand hier verstand van? Het is gekomen nadat we overgestapt zijn dus ik heb het idee dat het daardoor komt. Als we laptop opnieuw opstarten is het weer normaal.

Klinkt bekend en daarom stappen wij nooit meer over.
Ik hoor dit van veel mensen of dat ze na hun overstap, weken, zo niet maanden zonder internet zitten. Zie de diverse consumentenprogramma's.
Mijn dochter heeft een andere mobiel + abonnement en het duurt 3 weken voordat ze haar oude nummer weer kan gebruiken. :roll:
Wat moet er dan gebeuren daar?

Faramir

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Faramir » 03 mar 2014 17:28

StillAwake schreef:Daar is een toetssnelcode voor:
Ctrl-Shift

Ik zou het niet weten. Gebruik al bijna 10 jaar OSX. :)

Bambi

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Bambi » 03 mar 2014 17:54

juffiejuf schreef:Wij zijn tijdje geleden overgestapt naar een andere internetaanbieder. Nu hebben we regelmatig even geen internet en geeft hij aan: 'host vaststellen' terwijl we wel genoeg streepjes (wifi) bereik hebben. Iemand hier verstand van? Het is gekomen nadat we overgestapt zijn dus ik heb het idee dat het daardoor komt. Als we laptop opnieuw opstarten is het weer normaal.

Ik heb ook tijden dat mijn internetverbinding er steeds uit ligt.
Dan zitten er te veel op of bij mijn kanaal.
Als ik hem dan met KPN-assistent op een ander kanaal zet waar er iets minder in de buurt zitten, gaat het weer een tijd goed.

Een keer lukte dat niet en toen hebben ze mijn lijn opgemeten en terwijl ze daar mee bezig waren was het probleem al verholpen.

Gebruikersavatar
refo
Mineur
Mineur
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 nov 2002 21:04
Locatie: Gouda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor refo » 03 mar 2014 18:53

Het heeft niets te maken met de leverancier van internet. De verbinding tussen computer en router valt steeds uit.

Ik veronderstel dat je Chrome gebruikt? Daar komt het bij voor namelijk.
Probeer daarom een andere browser en kijk wat er gebeurt.

Hier is een in het Engels geschreven oplossing.
http://smallbusiness.chron.com/resolve- ... 46829.html

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4560
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor naamloos » 03 mar 2014 20:49

Mijn man en ik zitten op dezelfde wifi/modem (weet ik veel) en zijn laptop doet het goed en de mijne niet.
Die van mij is veel beter volgens hem, ik weet dat mijn laptop nieuwer is, en duurder, toch denkt hij dat ik iets fout doet! *PIEP*
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23619
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2014 12:15

Mogelijk een probleem met drivers.... even zoeken wat voor draadloze netwerkkaart je hebt en daar nieuwe drivers voor downloaden en installeren. Dat zou het probleem kunnen oplossen. En even checken of je geen virus hebt die dataverkeer genereert en daardoor voor vertraging zorgt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boerin » 08 mar 2014 08:44

laat maar zitten
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23619
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2014 10:50

Al een maand geen reacties in dit subforum. Blijkbaar gaat het goed met ieders computer :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Kvinna
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 22 nov 2012 13:08

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Kvinna » 09 apr 2014 10:56

Marnix schreef:Al een maand geen reacties in dit subforum. Blijkbaar gaat het goed met ieders computer :)


Hier eentje dan:
Hoe serieus moet ik de waarschuwingen rond Windows XP nemen? Is het echt een ramp om nog met XP te werken, en wat zou ik er aan moeten doen? Geen zin in een nieuwe zolang dit oude beestje het nog doet.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 09 apr 2014 12:47

Je PC zal niet direct ontploffen of zo, maar XP is echt stok- en stokoud. Ook dat het niet meer wordt ondersteunt - dat wil zeggen: lekken worden niet meer gedicht - is wel iets om je zorgen om te maken. Zeker als je ook alleen de windows XP firewall gebruikt, is het wel iets om aan te denken. Je wilt toch niet dat je PC wordt overgenomen en voor allerlei illegale praktijken kan worden misbruikt?

Je hoeft trouwens echt niet een hele nieuwe PC aan te schaffen, gewoon een cdtje met een nieuwere versie van Windows kopen, meer niet. (wel eventjes naar de systeemeisen kijken)

Het is alleen zo jammer dat Windows 7 ook al niet meer te krijgen is, maar dat komt doordat Microsoft mensen Win8 door de strot wil duwen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7934
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2014 12:52

Mortlach schreef:Je PC zal niet direct ontploffen of zo, maar XP is echt stok- en stokoud. Ook dat het niet meer wordt ondersteunt - dat wil zeggen: lekken worden niet meer gedicht - is wel iets om je zorgen om te maken. Zeker als je ook alleen de windows XP firewall gebruikt, is het wel iets om aan te denken. Je wilt toch niet dat je PC wordt overgenomen en voor allerlei illegale praktijken kan worden misbruikt?

Je hoeft trouwens echt niet een hele nieuwe PC aan te schaffen, gewoon een cdtje met een nieuwere versie van Windows kopen, meer niet. (wel eventjes naar de systeemeisen kijken)

Het is alleen zo jammer dat Windows 7 ook al niet meer te krijgen is, maar dat komt doordat Microsoft mensen Win8 door de strot wil duwen.

Aan de andere kant is het voor hackers vervolgens ook een iets minder interessant object om in een botnet te zetten.
Geloof niet dat ik mijn XP-machine zou vervangen puur en alleen hierom.
Bovendien heb je een levenslange gebruikslicentie gekocht bij aanschaf van je PC, het lijkt me dus ook niet geheel juist als MS je zou dwingen van een nieuwer product gebruik te gaan maken (en daarvoor te moeten betalen)...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23619
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2014 12:57

Tja dat is het nadeel van Windows, het OS is duur als je een nieuwe versie nodig hebt. Wat dat betreft ben ik toch wel blij met Apple, OS X 10.7 kostte 23,99, 10.8 kostte 15 euro en Mountain Lion is zelfs gratis. En geen last van virussen, grote lekken, herinstallaties enz :)

Windows 8 kost meer dan 100 euro en veel mensen vinden het totaal niet prettig werken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten