Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Rozijn » 09 apr 2014 18:48

Als computer waar kinderen spelletjes op doen is onze XPlaptop nog prima. Ik heb wel de draadloze internetverbinding uitgezet.
Sommige spelletjes doen het niet op de laptop met windows 7, wel op de oude. :)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 09 apr 2014 19:22

Marnix schreef:Tja dat is het nadeel van Windows, het OS is duur als je een nieuwe versie nodig hebt. Wat dat betreft ben ik toch wel blij met Apple, OS X 10.7 kostte 23,99, 10.8 kostte 15 euro en Mountain Lion is zelfs gratis. En geen last van virussen, grote lekken, herinstallaties enz :)

Windows 8 kost meer dan 100 euro en veel mensen vinden het totaal niet prettig werken.

Ellende is alleen dat de software die ik voor mijn werk nodig heb niet soepel draait op een apple (dan moet je een windows-omgeving installeren)...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2014 09:19

StillAwake schreef:Bovendien heb je een levenslange gebruikslicentie gekocht bij aanschaf van je PC,


Daar bedoelen ze ongetwijfeld de levensduur van de PC mee, oftewel een jaartje of 3. En natuurlijk mag je het product blijven gebruiken, hoor. Je mag ook nog steeds in een Ford Model T rijden of op een hoge bie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2014 09:21

Marnix schreef:Tja dat is het nadeel van Windows, het OS is duur als je een nieuwe versie nodig hebt. Wat dat betreft ben ik toch wel blij met Apple, OS X 10.7 kostte 23,99, 10.8 kostte 15 euro en Mountain Lion is zelfs gratis. En geen last van virussen, grote lekken, herinstallaties enz :)

Windows 8 kost meer dan 100 euro en veel mensen vinden het totaal niet prettig werken.


Windows 8 is dan ook een drama. Ik heb gelukkig nog Win7 op mijn pc's en die vervang ik pas als er een opvolger is die niet zo hard zuigt als Win8.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 10 apr 2014 10:45

StillAwake schreef:Bovendien heb je een levenslange gebruikslicentie gekocht bij aanschaf van je PC,

Mortlach schreef:Daar bedoelen ze ongetwijfeld de levensduur van de PC mee, oftewel een jaartje of 3. En natuurlijk mag je het product blijven gebruiken, hoor. Je mag ook nog steeds in een Ford Model T rijden of op een hoge bie.

Klopt.
Maar met die T-ford (of in mijn geval: met een auto van 1956) mag ik nog steeds bij de garage komen.
Sterker nog, als ik de importeur of de fabrikant opbel levert deze mij nog steeds gloednieuwe onderdelen voor een autootje van 58 jaar oud...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Rolf

Schadelijke internetsites

Berichtdoor Rolf » 28 mei 2014 15:34

Vanmorgen heeft McAfee gescand, en twee niet veilige internetsites gedetecteerd.
Tussendoor, het is een vraag hoe deze scanner op de PC is gekomen. Misschien bij het downloaden van een bepaald programma. Standaard staat nl. Microsoft Security Essentials erop.
De hoofdvraag is echter deze. Is er nu op de PC iets geinstalleerd, waardoor deze twee internetsites schade kunnen aanrichten?
(Een volledige scan met MSE gaf als resultaat: geen problemen.)
Zo ja, is er een methode om om het probleem op te lossen, zonder McAfee aan te schaffen?
Hetgeen voor het verwijderen met McAfee vereist wordt.
Tenslotte, gisteren kwam bij het zoeken naar online winkels voor planten en zaden er enkele keren een site met een fout. Misschien dat het daarmee verband houdt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Schadelijke internetsites

Berichtdoor Mortlach » 28 mei 2014 16:51

Rolf schreef:Vanmorgen heeft McAfee gescand, en twee niet veilige internetsites gedetecteerd.
Tussendoor, het is een vraag hoe deze scanner op de PC is gekomen. Misschien bij het downloaden van een bepaald programma. Standaard staat nl. Microsoft Security Essentials erop.
De hoofdvraag is echter deze. Is er nu op de PC iets geinstalleerd, waardoor deze twee internetsites schade kunnen aanrichten?
(Een volledige scan met MSE gaf als resultaat: geen problemen.)
Zo ja, is er een methode om om het probleem op te lossen, zonder McAfee aan te schaffen?
Hetgeen voor het verwijderen met McAfee vereist wordt.
Tenslotte, gisteren kwam bij het zoeken naar online winkels voor planten en zaden er enkele keren een site met een fout. Misschien dat het daarmee verband houdt.


Je moet altijd uitkijken bij het installeren van gratis tools en zelfs browser-balkjes enzo. Heel vaak zit daar allerlei zooi tussen die je niet wilt. Nooit te snel op Accepteren klikken. Altijd goed kijken wat je precies binnenhaalt.

Verder kun je programma's op de gebruikelijke manier verwijderen via het control panel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Rolf

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Rolf » 28 mei 2014 18:24

Hierbij twee knipsels van de geinstalleerde programma's: foto 1 en foto 2.
(McAfee is niet verwijderd, omdat deze zo af en toe aut. scant, en verder geen hinder geeft.)
Welk onderdeel zou evt. schadelijk kunnen zijn?
Eén van de volgende misschien?
- FilesFrogUpdate checker?
- Naviextax Toolbox Prerequesites?

Verder is een schoonmaakactie met CCleaner uitgevoerd. Met onderstaande instellingen, waarbij tevens de verw. onderdel worden getoond: foto 3.
Bewust zijn een aantal opties uitgevinkt. Vooral opdat de gepinde links van programma's (verschijnt rechts als een programma wordt aangeklikt in Windows 7) behouden blijven.

Tenslotte, bij het downloaden van een nieuwe versie van CCleaner, verscheen er meerdere malen een download voor een ander programma, nl. RegCleanPro. Deze heeft blijkbaar iets geinstalleerd. Want na enige tijd verscheen er een waarschuwing: foto 4.
Bedreigend?
Na enkele malen proberen lukte het uiteindelijk wel om een nieuwe versie van CCleaner te downloaden.
Laatst gewijzigd door Rolf op 28 mei 2014 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Bambi » 28 mei 2014 19:47

Je kunt McAfee er toch zo af gooien?
Als je wil weten hoe het er op komt, kun je bij je downloads kijken naar iets wat je op 12-02-2014 gedownload hebt.


Ik zie dat je wel een verouderde versie van CCleaner hebt.
Ik heb al de versie 4.14.4707.
Ik weet niet waar je hem update, ik doe het altijd bij FileHippo:

http://www.filehippo.com/

Rolf

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Rolf » 28 mei 2014 20:26

Inmiddels is ook versie 4.14.4707 van CCleaner geinstalleerd.
Van Piriform. Zoals vermeld, lukte dat uiteindelijk, na meerdere malen klikken op download.
Een beetje onduidelijk zo.
Als dat bij FileHippo eenvoudiger gaat, en ook een Nederlandstalige 64-bits versie mogelijk is,
lijkt het handig om het daar vandaan te halen.
Kunnen de instellingen van CCleaner ook verbeterd worden, zonder dat de recent geopende onderdelen van programma's verwijderd worden?
Ietsje verder nu, alleen ook graag een reactie m.b.t. foto 1,2 en 4.

Bambi

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Bambi » 28 mei 2014 21:04

Rolf schreef:Verder is een schoonmaakactie met CCleaner uitgevoerd. Met onderstaande instellingen, waarbij tevens de verw. onderdel worden getoond: foto 3.
Bewust zijn een aantal opties uitgevinkt. Vooral opdat de gepinde links van programma's (verschijnt rechts als een programma wordt aangeklikt in Windows 7) behouden blijven.

Tenslotte, bij het downloaden van een nieuwe versie van CCleaner, verscheen er meerdere malen een download voor een ander programma, nl. RegCleanPro. Deze heeft blijkbaar iets geinstalleerd. Want na enige tijd verscheen er een waarschuwing: foto 4.
Bedreigend?
Na enkele malen proberen lukte het uiteindelijk wel om een nieuwe versie van CCleaner te downloaden.

Als je op details klikt bij die waarschuwingen, krijg je dan geen informatie?

Het kan gewoon zijn dat er op de pagina waar jij die update voor CCleaner deed gewoon een virus zat.
Dat virus heeft McFee dan onderschept en in quarantaine geplaatst.
Je kunt ook nog bij quarantaine kijken of er items bij staan die er op dat tijdstip ingezet zijn.

Rolf

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Rolf » 29 mei 2014 20:09

Datails
Er is een nieuwe scan uitgevoerd met Advanced System Protector.
Daarbij 5 gesignaleerde problemen. Details:
1 Int. Expl. beperkt.
Geen probleem, het is bekend dat IE (versie 11) niet correct werkt.
Daarom worden FireFox en Chrome gebruikt.
Firefox werkt het meest probleemloos, maar mogelijk is Chrome iets sneller.
2 c:\users\rk\AppData\local\files frog update checker\update_checker.exe
Verwijderd.
3 c:|users\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\FilesForg\Update Checker\Check for Updates.Ink
Verwijderd.
4 c:\users\rk\AppData\local\adobe\acrobat\11.0\cache\rdlang_search.nld
Niet verwijderd. Van Adobe. Is dat niet veilig?
5 c:\windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-ie-iepress_31bf3856ad364e35_9.27930.16406_none_b4c468f12524086d\wextract.exe
Verwijderd, op twee mappen na. Berichten:
- Administrator machtiging
- Door sytem gemachtigd (Info:http://www.kernnet.nl/com/index.php/systeem-tips/95-wordt-zelf-de-baas-over-windows-vista.html) Ook na wijziging van de machtiging werden twee mappen niet verwijderd.

Verwijderde programma's
- Allmyapps
- FLV Player (Programma voor afspelen van eigenhandige films. Niet onveilig, maar niet meer nodig.)
- FilesFrog Update Checker (volgens scan niet veilig)
- Microsoft Visual C++ (6 maal, niet meer nodig.)
- Opera (Niet meer nodig.)
- MyPCBackup (Gaf telkens boodschappen na opstarten)
- PC CLeaner
- Systweak Support Dock

Niet verwijderd
- Advanced Disk Recovery
- Advanced System Protector
Kunnen nuttig zijn. Zoals bovenstaand aangegeven, na een scan is het mogelijk de problemen op te lossen. Het startte tegelijk met Windows, maar dat kon via Instellingen worden uitgevinkt. Vraag is of het volledig veilig is.

Oorzaak problemen
Misschien zijn bij het downloaden van de nieuwe versie van CCleaner via Piriform een aantal extra en mogelijk schadelijke programma's geïnstalleerd.

PC lijkt weer schoon
Een nieuwe scan met McAfee gaf als resultaat: geen problemen.
De problemen lijken opgelost nu. Tevens is het bureaublad opgeruimd en via MSConfig het opstarten aan aangepast. Vraag hierbij: kan Google Update worden uitgevinkt? De PC start weer in 1 minuut op. (Dell Inspiron 545, 2009, Quad CPU, 2,5 GHz, 64 bits, 8 GB RAM, Windows 7)

Foto's uploaden
Niet volledig ontopic, maar er wel mee verbonden: foto's uploaden (tussen 50 en 100 kB). Op google, via de bestandsbrowser, of slepen, of vanaf de PC, duurt dit soms meer dan 4 minuten, en soms gaat het in enkele seconden. Is daar een oplossing voor? Het kan ook m.b.v. Picasa, maar dit programma is niet eenvoudig en daarom weer van de PC verwijderd.

Tenslotte
Bedankt tot zover. Als het niet teveel moeite is, nog graag een reactie op de vier resterende vragen (onderstreept).

Aanvulling (vr. 6 juni)
Achteraf blijkt dat niet CCleaner is gedownload van Piriform, maar van Softonic.
Daar zijn mogelijk vele problemen door ontstaan.
Piriform is originele site van CCleaner, en wel veilig.

Rolf

Probleem in MS Word (2007)

Berichtdoor Rolf » 20 jun 2014 16:34

Een vraag over MS Word (2007).

Na enter springt de cursor telkens twee, i.p.v. één regel naar beneden.
Als op shift gedrukt wordt één.
Maar het zou zo moeten werken.
Ook bij kopieren worden telkens lege regels ingevoegd.

A.d.h.v. dit topic, op Helpmij, is naar een oplossing gezocht.
Maar niet duidelijk is waar het pijltje rechtsonder (met het woord "Stijlen") te vinden is.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Pcrtje » 20 jun 2014 17:39

Ik snap niet precies wat nu je vraag is, Rolf.
"Een libelle zweeft over het water..."

Rolf

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Rolf » 20 jun 2014 19:36

Ter verduidelijking, een afbeelding van de tekst.
Geprobeerd is op tabblad Start, in de sectie Alinea, met verschillende knoppen de instelling te wijzigen.
Zodanig dat aan het einde van een regel, na indrukken van Enter, niet twee regels versprongen wordt,
maar één. Dat is niet gelukt. De vraag nu: hoe kan het wel juist worden ingesteld?

Enige tijd later: oplossing gevonden.
Na nog enig zoekwerk met Google, hier een instructie gevonden die duidelijk is en werkt.

Het geldt alleen voor documenten gebaseerd op de sjabloon Normal.dot.
Een word document kan ook als apart sjabloon worden opgeslagen.
Aangepaste instellingen zijn daar dan in opgeslagen, maar niet in Normal.dot.
Zodat bij een volgende opening van Word de 'gewone' instellingen worden toegepast.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten