Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2017 08:49

Wel leuk. Er zijn veel te veel zwarte, grijze en donkerblauwe auto's op de weg. En veel te weinig fel gekleurde! :)

Honda Jazz blijft ook fantastisch, wat een heerlijke auto om in te rijden! Nog geen moment spijt van gehad!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2017 10:50

Marnix schreef:Wel leuk. Er zijn veel te veel zwarte, grijze en donkerblauwe auto's op de weg. En veel te weinig fel gekleurde! :)

Honda Jazz blijft ook fantastisch, wat een heerlijke auto om in te rijden! Nog geen moment spijt van gehad!

Daar heb je ook wel weer gelijk in.
Aan de andere kant: ik heb ooit een groene auto gehad, omdat mijn toenmalige partner dat mooi vond. Ik heb me alle keren dat ik met dat ding reed gegeneerd voor de kleur van dat karretje...

Dat was overigens in een tijd dat er heel veel groene auto's op de markt kwamen, dus het straatbeeld heb ik er (als dat met die kleur al zou kunnen) niet me opgevrolijkt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2017 11:29

Haha. Daarom zijn er dus zoveel zwarte auto's op de markt, omdat mannen zich blijkbaar generen voor felle kleuren. Ik heb daar geen last van, ik vind het wel leuk dat de kleur opvallend is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2017 14:35

Marnix schreef:Haha. Daarom zijn er dus zoveel zwarte auto's op de markt, omdat mannen zich blijkbaar generen voor felle kleuren. Ik heb daar geen last van, ik vind het wel leuk dat de kleur opvallend is.

Op zich vind ik dat ook geen ramp, maar voor de bewuste kleur groen zou jij je ook gegeneerd hebben ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2017 16:13

Ik weet het niet hoor. Heb je gezien wat voor kleur groen onze Honda is? :)

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2017 16:17

Marnix schreef:Ik weet het niet hoor. Heb je gezien wat voor kleur groen onze Honda is? :)

Afbeelding

geloof me: die van ons was erger...
Afbeelding
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2017 16:28

Prima kleurtje (ook al doet de afbeelding het zo niet)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2017 18:17

Marnix schreef:Prima kleurtje (ook al doet de afbeelding het zo niet)
ik heb deze kleur vanaf dag 1 dat het op auto's gesmeerd werd wanstaltig gevonden.
Ik heb nog geen lelijker kleur gevonden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2017 19:43

Smaken verschillen
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 28 aug 2017 21:04

Marnix schreef:Smaken verschillen

Blijkbaar, anders was die kleur niet eens in productie genomen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 04 sep 2017 15:56

StillAwake schreef:De kleur rood heft niemand je aangeraden hoor ;-)
Maar fijn dat je karretje bevalt.

:mrgreen:

Ja hij bevalt goed, maar ik kijk toch om me heen voor wat anders. Dus misschien kan je me wederom adviseren en met het bepalen van de kleur hoef ik geen hulp. ;)

Wat mij wel wat lijkt is een Golf FSI. Deze auto's vind ik het mooiste in de driedeurs uitvoering.

Afbeelding

Deze 2.0 is helaas wat te duur voor mij, anders zou ik 'm direct kopen, maar zoiets zoek ik. Het budget zit rond de 3000 euro + inruil van mijn huidige Polo die motorisch prima is.

Deze auto's hebben meestal een 1.6 motor en ik vraag me af, zal mij dat wel kunnen bekoren aangezien mijn huidige kleinere auto al een 1.6 heeft? Of maakt het hogere aantal pk's van de FSI t.o.v. de Polo het verschil? Ben je bekend met het type auto en zo ja, wat vind je er van?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Chaya » 04 sep 2017 16:06

Marnix schreef:Wel leuk. Er zijn veel te veel zwarte, grijze en donkerblauwe auto's op de weg. En veel te weinig fel gekleurde! :)

Honda Jazz blijft ook fantastisch, wat een heerlijke auto om in te rijden! Nog geen moment spijt van gehad!

Omdat zo'n felle kleur vaak maar een korte tijd in is en je dus na 4 of 5 jaar echt minder terug krijgt voor je auto.
Sommige mensen boeit het niet om in een pimpelpaarse of gifgroene 2e hands te rijden, maar het merendeel van de mensen kiest blijkbaar toch voor een neutrale kleur.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2017 08:07

Ja dat klopt, hoewel dat denk ik wel meevalt als hem dan bij een dealer inruilt. Sommige mensen boeit het inderdaad niet en er zijn altijd mensen die het wel leuk vinden, juist omdat het merendeel in een neutrale kleur rondrijdt. :) Overigens hebben wij de auto gekocht toen hij 4,5 jaar oud was dus volgens die theorie hebben we ook minder ervoor betaald ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 05 sep 2017 08:12

mohamed schreef::mrgreen:

Ja hij bevalt goed, maar ik kijk toch om me heen voor wat anders. Dus misschien kan je me wederom adviseren en met het bepalen van de kleur hoef ik geen hulp. ;)

Wat mij wel wat lijkt is een Golf FSI. Deze auto's vind ik het mooiste in de driedeurs uitvoering.

Afbeelding

Deze 2.0 is helaas wat te duur voor mij, anders zou ik 'm direct kopen, maar zoiets zoek ik. Het budget zit rond de 3000 euro + inruil van mijn huidige Polo die motorisch prima is.

Deze auto's hebben meestal een 1.6 motor en ik vraag me af, zal mij dat wel kunnen bekoren aangezien mijn huidige kleinere auto al een 1.6 heeft? Of maakt het hogere aantal pk's van de FSI t.o.v. de Polo het verschil? Ben je bekend met het type auto en zo ja, wat vind je er van?

Een 1.6 kan aardig wat vermogen herbergen. De FSi zit als ik me niet vergis rond de 100/105 pk. daar trek je de klinkers niet mee uit de straat, maar in normaal verkeer kun je prima meekomen. Uiteindelijk gaat het om het vermogen (in Kilowatt of in pk) wat je motor kan leveren, en is het motorvolume (tenzij je er zware aanhangers mee door de bergen wilt trekken) daarin ondergeschikt.
Heel oude auto's halen soms maar 20 pk uit een 5 litermotor (de vooroorlogse modellen), terwijl de moderne geblazen (dus met een turbo) motoren wel 200 pk uit een 1.6 kunnen halen.

Dat een jongere Golf meer vermogen heeft dan een oudere Polo is in die zin logisch, de techniek staat niet stil...
In principe is een Golf een betrouwbare auto, prettig is ook dat het een redelijk courante auto is, wat eventuele (sloop) onderdelen goedkoper maakt.

Als het je puur om VAG (Volkswagen AG) technologie en betrouwbaarheid gaat kun je ook eens kijken bij Skoda of Seat (of Audi).
Een Seat Leon, Audi A3 of een Skoda Octavia is technisch gezien (vrijwel) identiek aan de Golf.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2017 10:51

Even opgezocht, volgens mij heeft de polo 75 pk en de golf fsi 115. Ruim voldoende om die 200-300 kg verschil in gewicht te compenseren. En ruim voldoende voor normaal weggebruik.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten