Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Yoshi

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Yoshi » 23 apr 2016 20:09

Mijn Cactus krijgt slechts 4 sterren. En dat omdat er zoiets als actieve lane departure mist. Lekker belangrijk denk ik dan.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor MoesTuin » 24 apr 2016 16:36

Sabra schreef:
Ook met je 3 sterren van Euro NCAP?

Dat is een prima resultaat, zeker als je bedenkt dat de eisen de laatste tijd behoorlijk zijn aangescherpt :wink:
We rijden hem nu een poosje, een heerlijke auto, model nieuw 2016 met cruise control en stop start systeem (die hadden we nog niet)
Een heerlijk rijdende auto, zeer comfortabel en over de ruimte....zeeeen!
We zijn er persoonlijk zeer tevreden mee (ondanks de 3 sterren :) )
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Autoliefhebber
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 dec 2015 01:03

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Autoliefhebber » 24 apr 2016 20:23

Yoshi schreef:Mijn Cactus krijgt slechts 4 sterren. En dat omdat er zoiets als actieve lane departure mist. Lekker belangrijk denk ik dan.

Leuke auto om te zien, zo'n C4 Cactus.
Auto van de zaak of privé?

Yoshi

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Yoshi » 24 apr 2016 20:31

Van de zaak.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 25 apr 2016 09:03

Duuk schreef:
De vraag is wat onzuiniger is: raampjes open of airco aan. Beiden geven meerverbruik. Airco geeft meer comfort


Ik had het vooral over hoe gezond het is. Maar airco verbruikt duidelijk een hoop extra benzine t.o.v. ramen open.

Uit Mythbusters:

AC vs Windows

Explanation: When the weather warms up, is driving with the windows down or with the air conditioning running more fuel efficient? Auto experts have claimed that AC is the wisest way to go, but MythBusters Jamie Hyneman and Adam Savage fueled up two identical SUVs and took them to the tracks to truly solve this roadside riddle.

With five gallons of gasoline in each tank, the MythBusters saddled up their SUVs and circled Northern California's Altamont Raceway at 45 miles (72 kilometers) per hour to see which one ran out of fuel first. Before starting their engines, Jamie cranked up the AC, Adam rolled down his windows, and the pair set off on their race to nowhere.

In the end, Jamie's air-conditioned SUV stopped first, while Adam's window-cooled car ran for 15 miles (24 kilometers) more. Since rolling down the windows sustained Adam's SUV for a significantly longer distance, the MythBusters busted the expert advice.

For fuel-savvy summertime driving, keep your air cooling au naturel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Duuk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 feb 2016 21:05

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Duuk » 25 apr 2016 13:54

De snelheid maakt een groot verschil. Hoe sneller je rijdt, hoe meer het meerverbruik is van open ramen. En oncomfortabeler

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 25 apr 2016 14:50

Klop. Denk ik. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 25 apr 2016 14:56

Yoshi schreef:Mijn Cactus krijgt slechts 4 sterren. En dat omdat er zoiets als actieve lane departure mist. Lekker belangrijk denk ik dan.


Ah grappig, had ik nog helemaal niet gekregen. 5 sterren krijgt de Jazz.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Duuk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 feb 2016 21:05

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Duuk » 25 apr 2016 15:10

Yoshi schreef:Mijn Cactus krijgt slechts 4 sterren. En dat omdat er zoiets als actieve lane departure mist. Lekker belangrijk denk ik dan.


Kom, doe niet zo geprikkeld :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 25 apr 2016 15:50

Lijkt me ook sterk, wij hebben ook geen Lane Departure. Heb je ook niet nodig zolang je niet slaperig achter het stuur zit ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Mortlach » 25 apr 2016 19:49

Omdat er geen LEGO-topic is :-)

http://gizmodo.com/legos-new-2-700-piec ... socialflow

Het nieuwste Lego Technics model is de Porsche 911 GT3-RS en ziet er bijzonder sexy uit. Ik denk dat mijn gecombineerde Kerst- en verjaardagscadeau bekend is nu, want het ding is wel aardig aan de prijs. Ben zeer benieuwd naar de bewegende onderdelen binnenin. De bewegende buitendelen zijn wat minder indrukwekkend (deuren, voorklep, achterklep).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 27 apr 2016 17:26

Mortlach schreef:Het nieuwste Lego Technics model is de Porsche 911 GT3-RS en ziet er bijzonder sexy uit.

Die mening deel ik niet echt. Ik vind het op zo'n manier van Lego bouwen van een auto eerder behelpen. Nee, dan spreekt een goed model of een mooi bouwpakket mij meer aan. In de catalogus van Bburago kom ik bijvoorbeeld een Porsche 911 GT3 RS 4.0 tegen in de categorie 1/18 plus. Zie hier. En hier kom ik hem ook tegen.
Ik heb zelf een model van de Porsche 911 Carrera uit 1993, rood, 1/18.

Vroeger, als jong ventje van 9 jaar bouwde ik van Lego wel eens Porsches 911. Dat was dan een eigen ontwerp, uit mijn hoofd. Niet schaal 1:8, maar ter grootte van een gewoon speelgoedautootje, van schaal 1:50 of zo.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Mortlach » 27 apr 2016 17:43

Boekenlezer schreef:Die mening deel ik niet echt. Ik vind het op zo'n manier van Lego bouwen van een auto eerder behelpen. Nee, dan spreekt een goed model of een mooi bouwpakket mij meer aan. In de catalogus van Bburago kom ik bijvoorbeeld een Porsche 911 GT3 RS 4.0 tegen in de categorie 1/18 plus. Zie hier. En hier kom ik hem ook tegen.
Ik heb zelf een model van de Porsche 911 Carrera uit 1993, rood, 1/18.

Vroeger, als jong ventje van 9 jaar bouwde ik van Lego wel eens Porsches 911. Dat was dan een eigen ontwerp, uit mijn hoofd. Niet schaal 1:8, maar ter grootte van een gewoon speelgoedautootje, van schaal 1:50 of zo.


Ieder zijn smaak, natuurlijk. Ik heb dan weer niks met bouwpakketten, als ik heel eerlijk ben, maar Technics vind ik dan weer helemaal geweldig. Ik ben erg benieuwd naar de versnellingsbak die ze hebben weten te bouwen. Nieuwe technieken zijn meestal ontzettend vernuftig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 27 apr 2016 18:06

Mortlach schreef:Ieder zijn smaak, natuurlijk. Ik heb dan weer niks met bouwpakketten, als ik heel eerlijk ben, maar Technics vind ik dan weer helemaal geweldig. Ik ben erg benieuwd naar de versnellingsbak die ze hebben weten te bouwen. Nieuwe technieken zijn meestal ontzettend vernuftig.

Wat ik op deze website zie staan, ziet er erg leuk uit. Dat zeker.

Ik herinner mij uit mijn jeugd een (blauwe) skelter van technisch Lego, met versnellingsbak. Dat vond ik wel heel interessant, hoe dat in elkaar zou zitten. Helaas lag die skelter buiten mijn bereik, en kreeg ik die ook nooit.
Ik had zelf een tractor van technisch Lego. En daar kon je van alles achterop zetten. Ik denk wel dat dat mijn interesse in/affiniteit met techniek sterk bevorderde.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Mortlach » 28 apr 2016 11:21

Ik zal eens kijken of ik een foto van mijn collectie kan wegzetten hier :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten