Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 13 jan 2018 20:25

Het lijkt erop dat het nieuwe jaar voor verschillende autofabrikanten een mooie gelegenheid gevonden is om het leveringsprogramma voor Nederland maar eens te versoberen. Er zijn vandaag bij mij al drie verschillende modellen de revue gepasseerd die recentelijk de nek om zijn gedraaid! Ik som ze even op:
Misschien zijn er nog wel meer.
De Volkswagen Golf 3-deurs staat zo te zien stiekem al langere tijd op een laag pitje.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 13 jan 2018 20:29

mohamed schreef:Boekenlezer (lees: de minima) in een Nissan Maxima? Wellicht kan je tijdens het inparkeren een boekje lezen! :mrgreen:

Als 'ie automatisch kan inparkeren... Tegenwoordig kunnen diverse auto's dat. De Ford Focus is er in ieder geval een van. Alleen zal dat niet lang genoeg duren om in die tijd een boekje even uit te lezen. :-k
Maar eerlijk gezegd houd ik liever zelf mijn inparkeervaardigheden op peil.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 13 jan 2018 23:12

Inparkeren is een vak apart maar zo strak als de parkeercomputers heb ik het mensen niet vaak zien doen.

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 13 jan 2018 23:28

Boekenlezer schreef:Het lijkt erop dat het nieuwe jaar voor verschillende autofabrikanten een mooie gelegenheid gevonden is om het leveringsprogramma voor Nederland maar eens te versoberen. Er zijn vandaag bij mij al drie verschillende modellen de revue gepasseerd die recentelijk de nek om zijn gedraaid! Ik som ze even op:
Misschien zijn er nog wel meer.
De Volkswagen Golf 3-deurs staat zo te zien stiekem al langere tijd op een laag pitje.

De VW Golf 3-deurs vind ik een erg mooie wagen, zeker mijn keus van de drie.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 14 jan 2018 22:53

Boekenlezer schreef:Eigenlijk heb ik het niet zo op SUV's, en nog minder op cross-overs. En de Audi Q2 is echt zo'n cross-over, een slap aftreksel van de SUV, wat op zijn beurt weer een wat slap aftreksel is van de terreinwagen. Dat soort wannabe-terreinwagens die een soort van identiteitscrisis uitstralen... nee, niet mijn ding. Bah!
Al moet ik toegeven dat er ook nog wel mooie SUV's zijn, zoals de Volvo XC60 (vooral het eerste model), het eerste model Audi Q5, of de Mercedes-Benz GLC. Maar die hebben dan weer als nadeel dat ze een forse stap duurder zijn dan de Volvo S60/V60, Audi A4 en de Mercedes-Benz C-klasse. Dus dan toch maar niet, zeker niet als ik liever een normale auto heb!


SUV’s worden zelden als terreinwagen gebruikt maar meestal als gezinswagen vanwege de ruimte. De auto’s zijn doorgaans vrij hoog en breed en hebben daardoor ook veel laadtuimte.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jan 2018 21:09

Marnix schreef:SUV’s worden zelden als terreinwagen gebruikt maar meestal als gezinswagen vanwege de ruimte. De auto’s zijn doorgaans vrij hoog en breed en hebben daardoor ook veel laadruimte.

Voor dat soort toepassingen zou ik eerder aan een MPV denken, of gewoon een stationwagon. Zeker een MPV is ook ruim.

Omdat mijn auto voor onderhoud weg is, en hij vandaag niet klaar gemaakt kon worden, heb ik even een Ford C-Max mee. Een MPV-versie van de Ford Focus. Het eerste model ervan begon als Focus C-Max. Maar die heeft wel even fors meer ruimte dan een Fiesta! Al vind ik de Focus dan mooier. Als ik er zelf een moest kopen, zou ik eerder aan een Focus denken. Alleen kost die nieuw nogal wat.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 16 jan 2018 21:31

Boekenlezer schreef:Voor dat soort toepassingen zou ik eerder aan een MPV denken, of gewoon een stationwagon. Zeker een MPV is ook ruim.

Omdat mijn auto voor onderhoud weg is, en hij vandaag niet klaar gemaakt kon worden, heb ik even een Ford C-Max mee. Een MPV-versie van de Ford Focus. Het eerste model ervan begon als Focus C-Max. Maar die heeft wel even fors meer ruimte dan een Fiesta! Al vind ik de Focus dan mooier. Als ik er zelf een moest kopen, zou ik eerder aan een Focus denken. Alleen kost die nieuw nogal wat.


Je moet ook geen nieuwe auto kopen ;) gewoon een van een jaar of 4, 5 oud. Die zijn prima en de eerste jaren is de afschrijving zo hoog....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 20 jan 2018 12:55

Marnix schreef:Je moet ook geen nieuwe auto kopen ;) gewoon een van een jaar of 4, 5 oud. Die zijn prima en de eerste jaren is de afschrijving zo hoog....

Dat scheelt inderdaad wel flink geld!
Bijvoorbeeld deze is best leuk, en aanmerkelijk goedkoper dan een gloednieuwe.

Bij Mazda en Kia zijn de auto's relatief voordelig, en betaal je wat minder, als ik het uitreken. Maar als je dan een beetje een leuke uitvoering wilt, zit je vast aan donkere achterruiten, en dat vind ik lelijk. Dus dat zal het niet gaan worden.
Een nieuwe Ford Fiesta is eigenlijk best wel prijzig met prijzen tussen de € 22.000,- en € 25.000,- voor de leuke versies.
Een Audi A1 is helemaal duur, met zo'n € 30.000,- als ik hem configureer! (1.4 TFSI van 125 pk)
Een Renault Clio is een mooie auto, maar daar is een CD-speler helaas verboden (niet leverbaar).
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Chaya » 20 jan 2018 14:57

Boekenlezer schreef:Voor dat soort toepassingen zou ik eerder aan een MPV denken, of gewoon een stationwagon. Zeker een MPV is ook ruim.

Omdat mijn auto voor onderhoud weg is, en hij vandaag niet klaar gemaakt kon worden, heb ik even een Ford C-Max mee. Een MPV-versie van de Ford Focus. Het eerste model ervan begon als Focus C-Max. Maar die heeft wel even fors meer ruimte dan een Fiesta! Al vind ik de Focus dan mooier. Als ik er zelf een moest kopen, zou ik eerder aan een Focus denken. Alleen kost die nieuw nogal wat.

Ik ben overgestapt van een Suzuki Alto naar een Swift. Iets ruimer en wat "volwassener." Ben er heel content mee.
Ik heb toevallig ook een proefritje gemaakt in de Fiësta, maar ik vond hem duur en bovendien kreeg ik veel minder terug voor mijn auto.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Ravo540 » 13 feb 2018 19:11

Wellicht dat er mensen zijn die in een Mercedes 240 diesel met lederen bekleding rijden, maar ook een Land Rover niet te vergeten enz.
Of een busje, maakt niet uit wat voor soort auto, een Volkswagen Caddy, nieuwe Mercedes Vito bus, of Sprinter vind ik ook geweldige auto 's.
Eigenlijk vind ik alle bedrijfsauto 's indrukwekkende auto 's, ik denk bijv. aan een heel groot Reformatorisch gezin dat in een Mercedes Vito bus rijdt.
Maar er zijn ook woonvoorzieningen voor mensen met een beperking die met busjes rijden, graag wil ik weten of een van jullie Auto aktief kent.
De nieuwe Volkswagen Crafter vind ik ook een mooie bus, beter dan zijn voorganger.
Een hele oude Volkswagen Golf uit ongeveer het jaar 1989, met lederen bekleding met dieselmotor vind ik ook geweldig.
Wellicht kennen sommige mensen uit Dirksland Helena wel, die rijdt met een oude Saab 900.

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 15 feb 2018 23:29

Chaya schreef:Ik ben overgestapt van een Suzuki Alto naar een Swift. Iets ruimer en wat "volwassener." Ben er heel content mee.

Ik heb ook een Swift gehad, die trok lekker snel op! :mrgreen:

(Ook een Alto, die was niet vooruit te branden!)

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Ravo540 » 16 feb 2018 19:32

Prima.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 24 feb 2018 21:07

Wat kun je kopen voor rond de € 26.000,-? Je kan er een nieuwe auto voor kopen. Bijvoorbeeld een zeer luxueus aangeklede B-segmenter, zoals een Ford Fiesta Vignale met wat extra's erbij. Of een C-segmenter (VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, etc.), wat dan niet het topmodel uit de reeks zal zijn.
Je kan er ook een Rolls-Royce voor kopen, zoals deze Silver Spirit III uit 1994. Ziet er zo te zien nog erg netjes uit! Wow, dat lijkt mij wel mooi, om zoiets te rijden! Alleen lijkt een goede garage me dan wel goed om te hebben. Zo'n auto valt nogal uit de toon in een flatbuurt. En je zult hem niet te vaak nodig moeten hebben. Dan zal een andere auto geschikter zijn.

Er zijn ook nieuwe motorfietsen voor rond dat bedrag te koop. Zoals de BMW K 1600GT, of de Ducati Panigale V4.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2018 12:44

Best leuk ja, maar dan moet je wel zelf veel verstand van auto’s hebben. Anders wordt het onderhoud heel duur, de onderdelen zullen wel redelijk duur zijn en de auto is natuurlijk wat ouder dus er zal regelmatig wat aan moeten gebeuren / vervangen worden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Yoshi » 25 feb 2018 12:50

Toen ik zelf nog auto's kocht ging mijn grote voorkeur altijd uit naar Japans. De Japanse auto's die ik heb gereden waren altijd aangenaam in onderhoudskosten en betrouwbaar. Nu lease ik en maakt het me eigenlijk nog maar weinig uit. Wel ga ik af op fiscale waarde en leaseprijs inc brandstof. Momenteel als voorloper een VW Golf VII uit 2016, kan niet wachten tot mijn 'eigen' auto geleverd wordt.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten