Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Katwijker
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 apr 2017 19:31

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Katwijker » 19 okt 2017 15:33

@Marnix: Ja, hij is 3250 euro, met ietsjes meer dan 40k op de kilometerstand. Bouwjaar 2005, een van de laatst gemaakte Rovers, het betreft de Sterlingversie en niet de Classic of de Club. De Sterlingversie is trouwens de meest dure versie, nieuwprijs was destijds rond de 25.000 euro. De auto is wat mij betreft best luxe, vanbuiten sowieso, maar hij heeft ook parkeersensoren, stoelverwarming enz. Rovers worden over het algemeen niet zo vaak gekocht, dus ik denk dat er makkelijk nog wat van de prijs afkan... De verkoper heeft de auto al flink wat weken in de verkoop staan...

@StillAwake
Het is puur voor privé gebruik, dus niet voor het werk...

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 19 okt 2017 18:38

Katwijker schreef:@Marnix: Ja, hij is 3250 euro, met ietsjes meer dan 40k op de kilometerstand. Bouwjaar 2005, een van de laatst gemaakte Rovers, het betreft de Sterlingversie en niet de Classic of de Club. De Sterlingversie is trouwens de meest dure versie, nieuwprijs was destijds rond de 25.000 euro. De auto is wat mij betreft best luxe, vanbuiten sowieso, maar hij heeft ook parkeersensoren, stoelverwarming enz. Rovers worden over het algemeen niet zo vaak gekocht, dus ik denk dat er makkelijk nog wat van de prijs afkan... De verkoper heeft de auto al flink wat weken in de verkoop staan...

@StillAwake
Het is puur voor privé gebruik, dus niet voor het werk...

Daar lag een hondablok in toch?
Als je er weinig mee rijdt kan een rover met weinig km een leuke aankoop zijn.
Mocht je er meer mee gaan rijden adviseer ik je geen rover, voor hetzelfde geld levert Mazda, Toyota of VAG meer auto.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katwijker
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 apr 2017 19:31

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Katwijker » 20 okt 2017 05:19

Ja dat weet ik dus niet precies, ik lees idd dat Honda tot 2005 samenwerkte met Rover, maar ik lees ook weer dat BMW Rover in die tijd ongeveer over had genomen.

Maar volgens mij zijn de Honda motors redelijk betrouwbaar toch?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 21 okt 2017 23:26

Ja, nu wel, ik weet niet hoe dat in 2005 was. Hmm dit is interessant. Rover minst betrouwbaar en Honda meest betrouwbaar ;-)

Http://www.autoblog.nl/top-10-automerke ... en%3famp=1
Laatst gewijzigd door Marnix op 23 okt 2017 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Markie » 22 okt 2017 18:31

Das mooi, ik heb net een honda gekocht.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2017 07:45

Markie schreef:Das mooi, ik heb net een honda gekocht.


Leuk, ik rij ook Honda maar het valt me altijd op hoe weinig je er ziet rijden in Nederland. Terwijl ze hele goede auto's maken en ik vind ze vaak ook nog wel mooi. Wat voor Honda rij je?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 24 okt 2017 10:15

Marnix schreef:Leuk, ik rij ook Honda maar het valt me altijd op hoe weinig je er ziet rijden in Nederland. Terwijl ze hele goede auto's maken en ik vind ze vaak ook nog wel mooi. Wat voor Honda rij je?

Honda kiest voor een redelijk uitgesproken lijn, en daar is niet iedereen van gediend.
Bovendien heeft Honda met zijn eerste hybridemodellen niet echt een technisch hoogstandje geleverd, waardoor de naam van het merk er niet op vooruit is gegaan...
Jammer, want ik vond die hoogtoerige blokjes die ze ooit maakten geweldig...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 24 okt 2017 11:39

Hoogtoerig is het nog steeds wel :) Ondanks dat de hybridemodellen misschien iets minder waren zag je daarvoor ook al weinig Honda's in Nederland dus lijkt me dat niet direct de reden. Daarnaast staat Honda nog steeds in de top 10 van meest betrouwbare automerken en zie je wel een hoop auto's rijden van merken die niet in dat lijstje te vinden zijn. En is Honda wereldwijd ontzettend groot. Er is dus iets met Honda en Nederland, waardoor het hier niet zo van de grond komt, waar dat elders in de wereld wel het geval is. Dat blijft me altijd wel verbazen. Zeker omdat ik erg tevreden ben met mijn auto.

Overigens hoorde ik vanochtend dat het aandeel automaten in Nederland heel hard aan het groeien is. Waar 10 jaar geleden nog geen 1 op de 5 auto's die verkocht werd een automaat was, is dat nu al ruim 1/3e. Gaat de schakelbak uit het straatbeeld verdwijnen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Chaya » 24 okt 2017 11:44

Marnix schreef:Overigens hoorde ik vanochtend dat het aandeel automaten in Nederland heel hard aan het groeien is. Waar 10 jaar geleden nog geen 1 op de 5 auto's die verkocht werd een automaat was, is dat nu al ruim 1/3e. Gaat de schakelbak uit het straatbeeld verdwijnen?

Dat hoorde ik ook en dat zal dan wennen worden.
In Amerika kun je nauwelijks nog een handgeschakelde auto huren, zei Gerard Tertoolen.
Verder was de uitkomst van een enquete over het oplossen van de file's o.m. om een rechterrijstrook uitsluitend voor vrachtwagens te houden.
Dat lijkt op zich een goed plan, maar wie weleens op de A15 rijdt, merkt dat de rechterrijbaan een soort lange trein is van vrachtwagens en als je er af moet in je minicooper of C1, is dat best griezelig.
Het aantal files zal nog toe gaan nemen.
Er is nauwelijks nog een spits, er zijn ook files in de avond en nacht, soms.
Vanmorgen stond er ruim 600 kilometer!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 24 okt 2017 11:59

Marnix schreef:Hoogtoerig is het nog steeds wel :) Ondanks dat de hybridemodellen misschien iets minder waren zag je daarvoor ook al weinig Honda's in Nederland dus lijkt me dat niet direct de reden. Daarnaast staat Honda nog steeds in de top 10 van meest betrouwbare automerken en zie je wel een hoop auto's rijden van merken die niet in dat lijstje te vinden zijn. En is Honda wereldwijd ontzettend groot. Er is dus iets met Honda en Nederland, waardoor het hier niet zo van de grond komt, waar dat elders in de wereld wel het geval is. Dat blijft me altijd wel verbazen. Zeker omdat ik erg tevreden ben met mijn auto.

Overigens hoorde ik vanochtend dat het aandeel automaten in Nederland heel hard aan het groeien is. Waar 10 jaar geleden nog geen 1 op de 5 auto's die verkocht werd een automaat was, is dat nu al ruim 1/3e. Gaat de schakelbak uit het straatbeeld verdwijnen?

de Civic is juist een auto geweest die het heel goed deed in Nederland.

1.Lexus – 86 punten
2.Toyota – 78 punten
3.Buick – 75 punten
4.Audi – 71 punten
5.Kia – 69 punten
6.Mazda – 68 punten
7.Hyundai – 66 punten
8.Infiniti – 62 punten
9.BMW – 57 punten
10.Honda – 57 punten

Hier het lijstje waar je het over had. Een vreemd lijstje, omdat VW/Seat/Skoda er niet in voorkomen, terwijl ze technisch identiek zijn aan Audi (op positie 4) (overigens geldt hetzelfde voor Nissan t.o.v. Infiniti en voor Toyota/Lexus).
Je zou juist verwachten dat de topmodelen dicker aangekleed zijn en dus meer electronica aan boord hebben (lees: storingen).

Over die automaat: het is qua bediening vrijwel onmogelijk om een hybryde met handbak te bouwen (hoewel het gedaan is). Een hybride, die zelf continue kiest welke motor hij gebruikt is vrijwel standaard een automaat. Wat dat betreft lijkt het belastingregime daar mede schuldig aan.
Ook de supersportief rijdende dubbele koppeling bakken zijn erg complex om met de hand te bedienen (al wordt het in de F1 wel gedaan).
Bovendien worden de automaten steeds beter (waarbij we voor het gemak de robotbakken ook even "automaat" noemen)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 24 okt 2017 12:03

Chaya schreef:Dat hoorde ik ook en dat zal dan wennen worden.
In Amerika kun je nauwelijks nog een handgeschakelde auto huren, zei Gerard Tertoolen.
Verder was de uitkomst van een enquete over het oplossen van de file's o.m. om een rechterrijstrook uitsluitend voor vrachtwagens te houden.
Dat lijkt op zich een goed plan, maar wie weleens op de A15 rijdt, merkt dat de rechterrijbaan een soort lange trein is van vrachtwagens en als je er af moet in je minicooper of C1, is dat best griezelig.
Het aantal files zal nog toe gaan nemen.
Er is nauwelijks nog een spits, er zijn ook files in de avond en nacht, soms.
Vanmorgen stond er ruim 600 kilometer!

Went heel snel. Bovendien zie je in de VS juist meer handbakken te huur worden aangeboden (overigens voornamelijk europese auto's).
Ik kom net van de A15 af, maar die vrachtwagentrein viel wel mee ;-)
De A15 is sowieso een slecht voorbeeld. Bij Rotterdam is de weg breed en loopt het lekker door, maar zodra je de noordtunnel passeert en dus de regio Rotterdam uitrijdt is het een smalle filegevoelige weg.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 24 okt 2017 13:33

StillAwake schreef:de Civic is juist een auto geweest die het heel goed deed in Nederland.

1.Lexus – 86 punten
2.Toyota – 78 punten
3.Buick – 75 punten
4.Audi – 71 punten
5.Kia – 69 punten
6.Mazda – 68 punten
7.Hyundai – 66 punten
8.Infiniti – 62 punten
9.BMW – 57 punten
10.Honda – 57 punten

Hier het lijstje waar je het over had. Een vreemd lijstje, omdat VW/Seat/Skoda er niet in voorkomen, terwijl ze technisch identiek zijn aan Audi (op positie 4) (overigens geldt hetzelfde voor Nissan t.o.v. Infiniti en voor Toyota/Lexus).
Je zou juist verwachten dat de topmodelen dicker aangekleed zijn en dus meer electronica aan boord hebben (lees: storingen).

Over die automaat: het is qua bediening vrijwel onmogelijk om een hybryde met handbak te bouwen (hoewel het gedaan is). Een hybride, die zelf continue kiest welke motor hij gebruikt is vrijwel standaard een automaat. Wat dat betreft lijkt het belastingregime daar mede schuldig aan.
Ook de supersportief rijdende dubbele koppeling bakken zijn erg complex om met de hand te bedienen (al wordt het in de F1 wel gedaan).
Bovendien worden de automaten steeds beter (waarbij we voor het gemak de robotbakken ook even "automaat" noemen)


Hoe dat lijstje precies is ontstaan weet ik niet, volgens mij houden ze gewoon het aantal problemen per merk bij. Waarom het ene merk dan meer problemen heeft dan een ander met een technisch identieke auto weet ik niet.

De opkomst van de automaat is zeker gelinkt aan de opkomt van de hybride en de elektrische auto. Daarnaast speelt denk ik ook wel mee dat automaten steeds beter en zuiniger worden waar automaten vroeger nog wel eens minder prettig reden en vaak ook een stuk minder zuinig waren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 24 okt 2017 13:37

Marnix schreef:Hoe dat lijstje precies is ontstaan weet ik niet, volgens mij houden ze gewoon het aantal problemen per merk bij. Waarom het ene merk dan meer problemen heeft dan een ander met een technisch identieke auto weet ik niet.

De opkomst van de automaat is zeker gelinkt aan de opkomt van de hybride en de elektrische auto. Daarnaast speelt denk ik ook wel mee dat automaten steeds beter en zuiniger worden waar automaten vroeger nog wel eens minder prettig reden en vaak ook een stuk minder zuinig waren.

een elektrische auto zal geen automatische versnellingsbak hebben. Over vrijwel het gehele toerenbereik draait het ding een (orde) gelijk koppel. Dat is de reden dat er überhaupt geen transmissie (anders dan een differentieel met eindoverbrenging) tussen hangt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23521
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 24 okt 2017 14:11

Das waar :) Nou ja, ze hebben ook geen versnellingsbak dus het zorgt er wel voor dat die van het straatbeeld verdwijnt ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Markie » 26 okt 2017 16:42

@Marnix,

Ik heb tijdelijk een accord uit 2002 op G3. Ding heeft al 322.000 gelopen inmiddels. Heb een nieuwe seat ibiza besteld en kon mijn auto die ik op dat moment had goed verkopen. Alleen laat de seat langer op zich wachten dan ik dacht helaas. Wordt hoogswaarschijnlijk pas februari. Had in de eerste instantie een 1.0 tsi besteld met 115 pk en een zes bak. Er waren op dat moment maar 2 motoren leverbaar. 95 pk 5 bak of deze. Na een maand zag ik echter dat de 1.5 tsi 150 pk ook geconfigureerd kon worden. Gelijk de dealer gecontacteerd en ik kon het gelukkig nog wijzigen. Krijg nu dus de 150 pk tsi. Dat is een viercilinder, ook met zes bak. Als ie op toeren is schakelen er 2 cilinders uit. Om zuiniger te rijden.
Heb de laatste 15 jaar alleen maar diesel gereden. De seat is benzine en de honda benzine/gas. Daarnaast hebben we ook nog een bmw e46 323. Een 6 in lijn dus. Dat is een heerlijk ding om mee te rijden uiteraard.
De seat is trouwens een fr business intense. Die heeft al behoorlijk wat opties, maar heb er daarnaast nog wat opties bij besteld. Alles eigenlijk op een trekhaak en rode remklauwen na.

De Honda heb ik nu een paar weken, maar hij rijdt best eigenlijk. Honda is 1 van de betrouwbaarste merken. Samen met toyota. Lees de beoordelingen van o.a. de anwb er maar op na. Ik vind alleen die modellen van tegenwoordig verschrikkelijk. Net als een aantal toyota modellen. Het lijkt wel of toyota en honda erom strijden wie de lelijkste auto kan ontwerpen...


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten