Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 05 sep 2017 11:00

Marnix schreef:Even opgezocht, volgens mij heeft de polo 75 pk en de golf fsi 115. Ruim voldoende om die 200-300 kg verschil in gewicht te compenseren. En ruim voldoende voor normaal weggebruik.

OK.
Ik had het niet nagezocht, maar deed het uit mijn hoofd.
115 pk is inderdaad meer dan ruim voldoende voor normaal weggebruik.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 05 sep 2017 15:27

StillAwake schreef:Een 1.6 kan aardig wat vermogen herbergen. De FSi zit als ik me niet vergis rond de 100/105 pk. daar trek je de klinkers niet mee uit de straat, maar in normaal verkeer kun je prima meekomen. Uiteindelijk gaat het om het vermogen (in Kilowatt of in pk) wat je motor kan leveren, en is het motorvolume (tenzij je er zware aanhangers mee door de bergen wilt trekken) daarin ondergeschikt.
Heel oude auto's halen soms maar 20 pk uit een 5 litermotor (de vooroorlogse modellen), terwijl de moderne geblazen (dus met een turbo) motoren wel 200 pk uit een 1.6 kunnen halen.

Dat een jongere Golf meer vermogen heeft dan een oudere Polo is in die zin logisch, de techniek staat niet stil...
In principe is een Golf een betrouwbare auto, prettig is ook dat het een redelijk courante auto is, wat eventuele (sloop) onderdelen goedkoper maakt.

Als het je puur om VAG (Volkswagen AG) technologie en betrouwbaarheid gaat kun je ook eens kijken bij Skoda of Seat (of Audi).
Een Seat Leon, Audi A3 of een Skoda Octavia is technisch gezien (vrijwel) identiek aan de Golf.

Ja, het moet sowieso een VAG auto zijn, voorlopig wil ik niet meer anders. Een Seat Leon was mijn oog al op gevallen en dat vind ik zeker een mooie auto's. Maar de Golf FSI vind ik nog net wat mooier. Qua uiterlijk is het eigenlijk de enige Golf die mij aanspreekt.

Nu is me helder dat ik niet zozeer op de motor inhoud hoef te letten, de Polo heeft inderdaad 75 pk en is vrij traag in het optrekken. Dat mag van mij wel wat sneller.

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 05 sep 2017 15:32

Marnix schreef:Ja dat klopt, hoewel dat denk ik wel meevalt als hem dan bij een dealer inruilt. Sommige mensen boeit het inderdaad niet en er zijn altijd mensen die het wel leuk vinden, juist omdat het merendeel in een neutrale kleur rondrijdt. :) Overigens hebben wij de auto gekocht toen hij 4,5 jaar oud was dus volgens die theorie hebben we ook minder ervoor betaald ;)

Ik vind het juist wel mooi een auto met een felle kleur. Toen ik nog naast een kinderopvang woonde en mijn felrode Polo net had, waren de kinderen er helemaal wild van en een kind verzuchtte een keer: 'wat vind ik dat toch een mooie auto!' En ja, dat vond ik natuurlijk ook leuk om te horen! :lol:

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 23 sep 2017 11:21

Auto's als Audi, BMW en Mercedes-Benz zijn van die auto's die je nooit standaard koopt, en waar je flink bij kan betalen voor de extra's. Maar wat als je dat nou eens gewoon vertikt?
Back to Basics: Mercedes-Benz C-klasse

Een BMW 650i lijkt mij een geweldige auto. Misschien als x-drive voor het geval de ondergrond wat gladder is? Maar € 124.594,- of € 136.194,- - en dan ben je uiteraard nog niet klaar! - is een hoop geld! Wat dan? Een 640i? € 98.994,- is nog altijd veel geld. Ik heb het in ieder geval niet. En sparen duurt vreselijk lang, en is ook eigenlijk een absurd idee voor zoiets.
Nou schrijven die dingen ontzettend af! Een lijst als dit → maakt wel duidelijk dat het ook voor vele tienduizenden minder kan! BMW 6-serie 2011-2017.

Een BMW in Alpina-versie schijnt ook erg leuk te zijn. Een flinke stap voorwaarts ten opzichte van een gewone BMW. Ja, ze hebben meer vermogen dan een standaard BMW. Maar ze zijn toch ook afgestemd op goed comfort. Dus geen plankharde racebak, zoals een M-model van BMW.
Voor de 6-serie is er dan de B6 Biturbo. Die heeft een 4,4 V8 met 600 pk vermogen, 0-100 km/u in 4,2 seconden en een topsnelheid van 330 km/u. Dat laatste, daar zal het vrijwel nooit van komen, maar het is wel een lekker idee!

Afbeelding

Een paar links:
BMW 6-serie
BMW Alpina B6 Biturbo
BMW ALPINA B6 BITURBO (2:46)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 26 sep 2017 07:50

Boekenlezer schreef:Auto's als Audi, BMW en Mercedes-Benz zijn van die auto's die je nooit standaard koopt, en waar je flink bij kan betalen voor de extra's. Maar wat als je dat nou eens gewoon vertikt?
Back to Basics: Mercedes-Benz C-klasse

Afgezien van cruisecontrol (wat in mijn ogen verplicht op elke auto geleverd zou moeten worden) lijkt me dat een redelijk uitgeruste auto eigenlijk.
Ik heb in mijn auto een ingebouwd navigatiesysteem zitten, maar je betaald je krom aan updates (waardoor ik nog steeds met het wegennet van 2008 in mijn navigatiesysteem rondrijd).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 26 sep 2017 08:31

Terwijl je tegenwoordig gratis of bijna gratis prima navigatie met live traffic en dat soort dingen op je telefoon kan hebben draaien. En mijn telefoon moet ik toch koppelen want ik wil daar ook muziek van kunnen luisteren. Ik snap die ingebouwde navigatie niet zo... Dat was leuk voordat het smartphone-tijdperk een beetje was opgestart.... scheelde je weer een extra apparaat meesjouwen. Maar dat is niet meer aan de orde.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 26 sep 2017 08:36

Marnix schreef:Terwijl je tegenwoordig gratis of bijna gratis prima navigatie met live traffic en dat soort dingen op je telefoon kan hebben draaien. En mijn telefoon moet ik toch koppelen want ik wil daar ook muziek van kunnen luisteren. Ik snap die ingebouwde navigatie niet zo... Dat was leuk voordat het smartphone-tijdperk een beetje was opgestart.... scheelde je weer een extra apparaat meesjouwen. Maar dat is niet meer aan de orde.

eens, maar dan zou het wel fraai zijn om je smartphone automatisch door te koppelen naar een vast scherm in je auto (Tesla doet zoiets).
In mijn auto kan ik overigens nog steeds geen muziek van mijn telefoon naar mijn audiosysteem streamen via Bluetooth, blijkbaar werkt dat onder een ander protocol...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 26 sep 2017 10:50

Zou kunnen. Bij mij gaat het gewoon via een kabeltje, als je muziek afspeelt en zeker als je navigeert met je telefoon gaat de accu heel snel leeg dus je hebt toch stroom nodig dus ik vind het geen punt om de iPhone in de houder te stoppen en een kabeltje aan te sluiten. Dat kabeltje gaat naar een USB-ingang in de auto die weer naar de autoradio gaat. Audio gaat dus gewoon via die kabel en dan krijgt hij gelijk stroom. Handsfree bellen gaat dan wel weer via bluetooth, via de Parrot die ook in de auto zit. Had ook best via het kabeltje kunnen lopen maar ach.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Chaya » 26 sep 2017 11:25

StillAwake schreef:Afgezien van cruisecontrol (wat in mijn ogen verplicht op elke auto geleverd zou moeten worden) lijkt me dat een redelijk uitgeruste auto eigenlijk.
Ik heb in mijn auto een ingebouwd navigatiesysteem zitten, maar je betaald je krom aan updates (waardoor ik nog steeds met het wegennet van 2008 in mijn navigatiesysteem rondrijd).

:lol:
Dus je mist tunnels en bruggen? En de A4 bestaat ook nog niet?
Ik reed vorige week met iemand mee die de instructies van Miep (zo noem ik de nav) niet opvolgde.
Over 300 meter rechtsaf, en vervolgens sloeg hij links af. Miep is dan even van slag, maar ze pikt het toch weer snel op.
Toen dat nog een aantal keren gebeurde, vroeg ik hem: waarom stel je eigenlijk je nav in, als je toch je eigen route kiest?
Tja, als steuntje in de rug bij het eindpunt.
StillAwake schreef:eens, maar dan zou het wel fraai zijn om je smartphone automatisch door te koppelen naar een vast scherm in je auto

In onze Toyota is dat ook zo. We bellen evt. via het nav scherm.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 26 sep 2017 12:43

Chaya schreef::lol:
Dus je mist tunnels en bruggen? En de A4 bestaat ook nog niet?
Ik reed vorige week met iemand mee die de instructies van Miep (zo noem ik de nav) niet opvolgde.
Over 300 meter rechtsaf, en vervolgens sloeg hij links af. Miep is dan even van slag, maar ze pikt het toch weer snel op.
Toen dat nog een aantal keren gebeurde, vroeg ik hem: waarom stel je eigenlijk je nav in, als je toch je eigen route kiest?
Tja, als steuntje in de rug bij het eindpunt.

In onze Toyota is dat ook zo. We bellen evt. via het nav scherm.

de A4 heet in mijn navi "offroad"...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Chaya » 26 sep 2017 12:51

StillAwake schreef:de A4 heet in mijn navi "offroad"...

:mrgreen: Ze hebben toch ruim 40 jaar de tijd gehad om de route op te nemen.
Heb je er weleens op gereden intussen?
Ik vind het een prettige weg, en ben blij dat ik niet altijd meer de A13 hoef te pakken.
Handig ook als je van de A15 af komt, dan kun je zo rechtdoor naar "de mooiste stad achter de duine" .
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 26 sep 2017 12:53

Chaya schreef::mrgreen: Ze hebben toch ruim 40 jaar de tijd gehad om de route op te nemen.
Heb je er weleens op gereden intussen?
Ik vind het een prettige weg, en ben blij dat ik niet altijd meer de A13 hoef te pakken.
Handig ook als je van de A15 af komt, dan kun je zo rechtdoor naar "de mooiste stad achter de duine" .

Ik heb er al wel eens op gereden, maar ligt voor mij niet heel logisch.
Mooie weg inderdaad.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 26 sep 2017 17:32

Ik gebruik helemaal nooit navigatie in de auto, ik heb het niet eens. Dus al die problemen ermee heb ik ook niet. :D
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 27 sep 2017 08:00

Boekenlezer schreef:Ik gebruik helemaal nooit navigatie in de auto, ik heb het niet eens. Dus al die problemen ermee heb ik ook niet. :D

ik heb het ook heel lang niet gebruikt. Wilde het niet, omdat ik dacht dat het mij mijn navigatievaardigheid zou kosten.
Maar op gegeven moment ontdekte ik dat het toch handig kan zijn als je auto je een aankomsttijd voorrekent. sindsdien ben ik "om".
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 28 sep 2017 13:31

Precies. En helemaal nu hij ook weet waar files staan en daardoor de snelste route kan aanpassen aan de veranderende omstandigheden. Als me dat filerijden / reistijd scheelt vind ik dat wel winst. Daarnaast, als je ergens zijn moet en je weet niet waar het is en je moet telkens stoppen om je stratenplan te kunnen raadplegen, rij ik toch liever op de navigatie die me prima kan uitleggen waar ik naartoe moet :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten