Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 28 sep 2017 14:10

Marnix schreef:Precies. En helemaal nu hij ook weet waar files staan en daardoor de snelste route kan aanpassen aan de veranderende omstandigheden. Als me dat filerijden / reistijd scheelt vind ik dat wel winst. Daarnaast, als je ergens zijn moet en je weet niet waar het is en je moet telkens stoppen om je stratenplan te kunnen raadplegen, rij ik toch liever op de navigatie die me prima kan uitleggen waar ik naartoe moet :)

Ik woon in een buurt met eenrichtingsverkeer.
Je halt de "tomtommers" er zo uit: die volgen de navigatie en rijden dus tegen het verkeer in.
Opvallend vaak neemt de navigatie het over van het gezond verstand, waarna mensen op fietspaden, tegen het eenrichtingsverkeer in, of zelfs de plomp inrijden omdat de pont er nog niet is...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 28 sep 2017 16:18

Bijzonder, dan hebben ze blijkbaar verouderde software en is de situatie later veranderd of zo. Mijn navigatie weet altijd keurig waar ik wel en niet in moet rijden. Maar wel helemaal mee eens, je moet je gezonde verstand wel gebruiken, blijven kijken en niet blind de navigatie volgen. Ik ken ook mensen die bijvoorbeeld naar Zeeland moeten, een plaats invullen die ook in Friesland bestaat en dan eerst een uur naar het noorden rijden voordat ze ontdekken dat er iets niet goed gaat :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor mohamed » 28 sep 2017 22:22

Ik gebruik de tomtom en zorg altijd dat ik de meest recente update heb, dan werkt het prima. :)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 29 sep 2017 07:06

Marnix schreef:Bijzonder, dan hebben ze blijkbaar verouderde software en is de situatie later veranderd of zo. Mijn navigatie weet altijd keurig waar ik wel en niet in moet rijden. Maar wel helemaal mee eens, je moet je gezonde verstand wel gebruiken, blijven kijken en niet blind de navigatie volgen. Ik ken ook mensen die bijvoorbeeld naar Zeeland moeten, een plaats invullen die ook in Friesland bestaat en dan eerst een uur naar het noorden rijden voordat ze ontdekken dat er iets niet goed gaat :D

Dat eenrichtingsverkeer is nog door de Batavieren ingesteld (bij wijze van spreken), en bestaat op die plaats al zeker 25 jaar. Lijkt me dus geen kwestie van verouderde software. Blijkbaar toch niet goed aangemeld in de software...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 30 sep 2017 22:39

Nou ja ik vind de nadelen niet opeegen tegen de voordelen. En een beetje je gezonde verstand gebruiken en gewoon kijken naar borden moet je altijd doen. Tomtom is niet leidend. Als het goed is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Chaya » 16 okt 2017 12:28

Een vraagje. Ik was mijn auto meestal zelf, gewoon met wash and shine en met een microvezeldoekje gaat het vuil er zo af.
Nu valt het mij steeds op dat de velgen van de voorwielen veel vuiler zijn dan de velgen van de achterwielen.
Heeft iemand daar een verklaring voor?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Race406 » 16 okt 2017 14:32

Chaya schreef:Een vraagje. Ik was mijn auto meestal zelf, gewoon met wash and shine en met een microvezeldoekje gaat het vuil er zo af.
Nu valt het mij steeds op dat de velgen van de voorwielen veel vuiler zijn dan de velgen van de achterwielen.
Heeft iemand daar een verklaring voor?
Slijpsel van de remschijven en -blokken. Waarschijnlijk heb je achter zogenoemde trommelremmen. Daar heb je geen rotzooi van.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Chaya » 16 okt 2017 14:49

Race406 schreef:Slijpsel van de remschijven en -blokken. Waarschijnlijk heb je achter zogenoemde trommelremmen. Daar heb je geen rotzooi van.

Ah, dank je. d:)b Het is een vettige zwarte substantie, achter is het gewoon vrij loszittend vuil.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 16 okt 2017 14:57

sowieso hebben de meeste auto's ook voorwielaandrijving dus als het wat natter of modderiger is zullen je voorwielen bij het wegrijden vaak ook wat meer accelereren. Kan ook nog een reden zijn voor meer vuil bij de voorwielen hoewel dat er wel makkelijker af zou moeten gaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katwijker
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 apr 2017 19:31

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Katwijker » 17 okt 2017 16:45

Beste refowebbers,

Ik (jongen van 18 jaar) heb bijna mijn autorijbewijs, laten we hopen haha!
Maar nu wat vragen voor de autokenners, want ik ben nog niet zo handig met auto's.
Ik wil graag een Rover 45 kopen, ik heb er eentje op het oog met nog geen 41.000 km NAP. Ik hoor wel is negatieve geluiden over Rover. Maar deze Rover heeft heel weinig kmtrs, maakt dit sowieso uit of zegt dit eigenlijk niks??
Hopelijk zijn er mensen met ervaringen en wat advies.

Groetjes Katwijker

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 17 okt 2017 19:52

Geen ervaring mee. Wat zijn de bekende problemen? Is dat motorisch, of vooral slijtage bij ouderdom? Dat is handig om te weten, dan weet je of de lage km-stand een voordeel is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katwijker
Verkenner
Verkenner
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 apr 2017 19:31

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Katwijker » 18 okt 2017 17:20

Ik heb even nagevraagd en de problemen zijn voornamelijk motorisch...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 18 okt 2017 22:16

dan moet je je afvragen waarom je zo graag deze auto wil en of je voor dat geld niet een betere auto kan kopen. En als je dat graag wil, of je dat het risico van motorproblemen waard vindt ;)

En je kan natuurlijk geluk hebben en er 10 jaar zonder problemen mee rondrijden ;) Maar je kan ook pech hebben.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 19 okt 2017 14:15

Chaya schreef:Een vraagje. Ik was mijn auto meestal zelf, gewoon met wash and shine en met een microvezeldoekje gaat het vuil er zo af.
Nu valt het mij steeds op dat de velgen van de voorwielen veel vuiler zijn dan de velgen van de achterwielen.
Heeft iemand daar een verklaring voor?

Inderdaad je rennen.
Je remt voornamelijk met je voorwielen.
Dat je aandrijving daar ook zit kan meespelen, maar bij achterwielaandrijvers met rondom schijfremmen zie je het ook.
Er is een speciaal goedje voor op de markt.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 19 okt 2017 14:16

Katwijker schreef:Ik heb even nagevraagd en de problemen zijn voornamelijk motorisch...

Dan werkt een lage km stand in je voordeel.
Hoeveel denk je ermee te gaan rijden?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten