Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 05 sep 2016 18:44

Marnix schreef:Waarom zou je een Porsche willen rijden. Is duur en niet praktisch.

Ik heb helemaal niets met auto's als statussymbool... en geef mijn geld liever aan nuttige dingen uit :)

Waarom een Porsche? Omdat me dat aanmerkelijk spannender lijkt dan een burgerwagentje.
Ik heb motor gereden. Dat was ook niet praktisch, maar als je dan - uiteraard uit noodzaak - overgestapt bent op een burgelijk autootje, dan mis je dat spannende en avontuurlijke. Een auto is praktisch, maar een motorfiets is gaaf, kicken! En dat laatste verwacht ik ook wel van een Porsche.

Zoals jij op Porsche reageert, lijkt nogal veel op een man die niet opgewonden raakt van het contact met een erg mooie vrouw. Dan mist er wat.

Ik zie een auto ook niet als statussymbool. Het gaat me om heel wat anders. Het gevoel, de beleving.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 05 sep 2016 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 05 sep 2016 18:46

pindas83 schreef:Nou ik wil dan deze:

http://www.porsche.com/netherlands/nl/m ... -targa-4s/

Maar ik moet er waarschijnlijk een inzamelingsactie voor houden. Misschien heeft Mortlachs vrouw nog schilderijtjes waar ze vanaf moet en kan ik zo aan de 165.000 komen. Dan betaal ik zelf de kosten rijklaar maken wel :D

Een inzamelingsactie voor het goede doel is natuurlijk nooit verkeerd. En een Porsche is best wel een goed doel. Er is niks mis mee als anderen eens wat voor hun naaste over hebben, zodat die ook eens ergens van kan genieten.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2016 19:25

Boekenlezer schreef:Waarom een Porsche? Omdat me dat aanmerkelijk spannender lijkt dan een burgerwagentje.
Ik heb motor gereden. Dat was ook niet praktisch, maar als je dan - uiteraard uit noodzaak - overgestapt bent op een burgelijk autootje, dan mis je dat spannende en avontuurlijke. Een auto is praktisch, maar een motorfiets is gaaf, kicken! En dat laatste verwacht ik ook wel van een Porsche.

Zoals jij op Porsche reageert, lijkt nogal veel op een man die niet opgewonden raakt van het contact met een erg mooie vrouw. Dan mist er wat.


Ik ben een stuk gevoeliger voor mooie vrouwen dan voor Porsches. Maar begrijp me niet verkeerd. Ik zou best wel een keer in een Porsche willen rijden. Liefst op een circuit. Maar ik zou nooit zelf een Porsche willen hebben. Gewoon omdat het duur en niet praktisch is. Een Porsche is duur. Onderhoud is duur. Onderdelen zijn duur. Verbruik is hoog. Verzekering is duur. Als ik dan kijk naar wat het kost en wat het oplevert vind ik dat het geld absoluut niet waard. Om nog maar te zwijgen over het feit dat het geen praktische gezinsauto's zijn :) En dat is niet alleen dat ik het geld niet heb, als ik het wel zou hebben zou ik het er ook niet aan uitgeven. Zoveel extra levert het voor mijn gevoel ook niet op, je blijft max 130 kunnen rijden op de snelwegen en je blijft net zo goed in de files staan als met een andere auto. Levert dus weinig op. Dan kan ik leukere of nuttiger bestedingen van dat geld verzinnen.
Laatst gewijzigd door Marnix op 05 sep 2016 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 05 sep 2016 19:55

Een Porsche kopen is nogal een beslissing. Dat doe ik ook niet zo maar even. Maar huren kan natuurlijk ook, om zo toch te weten te komen hoe het is om erin te rijden. Kost ook best wel wat, maar dat is dan meer eenmalig en controleerbaar. Of ik er ooit een zal kopen, betwijfel ik nogal, maar er een huren, dat denk ik toch wel eens te doen. Dan kun je toch uit eigen ervaring vertellen hoe het is. En ik heb er genoeg vrije tijd voor nodig. Want met een werkdag laat zoiets zich niet echt combineren.

Een Porsche duur. Hoeft toch niet. Ik vind dit bijvoorbeeld niet echt een dure Porsche: Porsche 944 2.5 TURBO COUPÉ Een dergelijk bedrag is nog wel bereikbaar, en je rijdt dan toch wat moois. Ik weet het nog wel, hoe ik als jongen van 14 jaar deze auto in gedachten had als een echt mooie auto die toch wel duidelijk uitstak boven het saaie alledaagse. Een soort van droomauto.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor pindas83 » 05 sep 2016 20:03

Boekenlezer schreef:Een inzamelingsactie voor het goede doel is natuurlijk nooit verkeerd. En een Porsche is best wel een goed doel. Er is niks mis mee als anderen eens wat voor hun naaste over hebben, zodat die ook eens ergens van kan genieten.


En zo is dat. Gelukkig zijn er nog mensen die het snappen :) .

Een 944 kan mij dan een stukje minder bekoren. Net als een Cayenne of die 'familiePorsche'.
Nee er gaat mij wat betreft niks boven de 911

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 05 sep 2016 20:19

pindas83 schreef:Een 944 kan mij dan een stukje minder bekoren. Net als een Cayenne of die 'familiePorsche'.
Nee er gaat mij wat betreft niks boven de 911

Een Cayenne vind ik ook niks. Net zoals dat een Panamera van mij niet zo hoeft.
Wat de 911 betreft, als ik daarnaar ga zoeken wordt dat best wel duur. De 997 is dan wel mijn favoriete model. Als ik daar echter naar zoek, zit ik zo op € 47.000,- (bijvoorbeeld voor deze, deze of deze), met een gunstige uitschieter voor minder dan € 40.000,- (zoals deze). Een Turbo is natuurlijk helemaal gaaf, maar eh, € 80.000,-, slik! :shock: (Zie deze).
Zo te zien levert een Duitse zoekopdracht dan wel wat lagere prijzen op. Maar ik weet niet hoe dat zit met invoer.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor pindas83 » 05 sep 2016 20:56

Boekenlezer schreef:Een Cayenne vind ik ook niks. Net zoals dat een Panamera van mij niet zo hoeft.
Wat de 911 betreft, als ik daarnaar ga zoeken wordt dat best wel duur. De 997 is dan wel mijn favoriete model. Als ik daar echter naar zoek, zit ik zo op € 47.000,- (bijvoorbeeld voor deze, deze of deze), met een gunstige uitschieter voor minder dan € 40.000,- (zoals deze). Een Turbo is natuurlijk helemaal gaaf, maar eh, € 80.000,-, slik! :shock: (Zie deze).
Zo te zien levert een Duitse zoekopdracht dan wel wat lagere prijzen op. Maar ik weet niet hoe dat zit met invoer.


Ja, mooi spul hoor. Een auto importeren heb ik nooit gedaan maar vooral de BPM is een flinke post waarmee je rekening moet houden. Verder kosten voor transport en kosten RDW/douane.
Zou me niet verbazen dat het 40:000-50.000 ipv 30.000 wordt maar misschien weet iemand hier meer?!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor JeeWee » 07 sep 2016 07:34

pindas83 schreef:Een auto importeren heb ik nooit gedaan maar vooral de BPM is een flinke post waarmee je rekening moet houden. Verder kosten voor transport en kosten RDW/douane.
Zou me niet verbazen dat het 40:000-50.000 ipv 30.000 wordt maar misschien weet iemand hier meer?!

Het is makkelijker en voordeliger dan je denkt en je bent in heel veel gevallen veel voordeliger uit.
Google eens op 'auto kopen Duitsland' en er komen goede bedrijven die alles regelen.
Zoals HIER...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 16 sep 2016 19:15

Porsches zijn de laatste tijd enorm in prijs gestegen. Daar kwam ik al kort geleden iets over tegen op het Porscheforum. Ik kwam er zojuist ook een artikel over tegen op de website van Autobild: Elfer-Preise heben immer mehr ab

Daar zag ik ook een artikel over de nieuwe Honda Civic. Maar wat ziet dat ding er raar uit, zeg! Net een vrouw die veel te veel make-up opgedaan heeft. Echt geen gezicht! Soberheid in het ontwerp zou al veel schelen.
Civic, bist du groß geworden!

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

MarijnV
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 mei 2009 08:27

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor MarijnV » 29 sep 2016 13:16

Boekenlezer schreef:Daar zag ik ook een artikel over de nieuwe Honda Civic. Maar wat ziet dat ding er raar uit, zeg! Net een vrouw die veel te veel make-up opgedaan heeft. Echt geen gezicht! Soberheid in het ontwerp zou al veel schelen.


Ik vind ze juist fantastisch, die futuristische ontwerpen van Honda. Klassiekers in de dop.

Over Honda gesproken, ik ga morgen proefrijden in een Insight uit 2010. Iemand ervaring, tips, aandachtspunten? Bij voorbaat zeer veel dank :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 30 sep 2016 07:18

Ik normaal ook wel maar deze vind ik behoorlijk over the top.

De Insight vind ik wel weer mooi. Rij zelf een Jazz Hybride uit 2011. Veel verwantschap, zelfde motor, continue variabele transmissie. Maar dan is de Jazz veel praktischer qua ruimte en de Insight een stuk sportiever. Ik vind het heerlijk rijden.

Enige waar je echt goed op moet letten is de harde afstelling. Dat vind je prettig of dat vind je heel storend. Als dat laatste niet het geval is, prima koop dan. Uitstekende auto waar je niet zoveel mensen in ziet rijden ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

MarijnV
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 mei 2009 08:27

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor MarijnV » 04 okt 2016 15:12

Marnix schreef:Enige waar je echt goed op moet letten is de harde afstelling. Dat vind je prettig of dat vind je heel storend. Als dat laatste niet het geval is, prima koop dan. Uitstekende auto waar je niet zoveel mensen in ziet rijden ;-)


Thanks :) Voor zover je aan een halfuurtje sturen conclusies kunt verbinden vind ik 'm fantastisch rijden. Ga deze week nog rijden in een iets oudere Prius, maar ben al gewaarschuwd voor het weggedrag van die auto. Dus ik denk dat ik diep in mijn hartje de keuze al heb gemaakt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2016 16:49

Mooi. Ik vind de Jazz ook heerlijk rijden. En het zijn superstabiele auto's, gaat nooit wat aan kapot! Ik verbaas me er altijd over dat je zo weinig honda's ziet rijden in Nederland.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor benefietdiner » 06 okt 2016 09:12

Marnix schreef: Rij zelf een Jazz Hybride uit 2011. Veel verwantschap, zelfde motor, continue variabele transmissie. Maar dan is de Jazz veel praktischer qua ruimte en de Insight een stuk sportiever. Ik vind het heerlijk rijden.

Ik heb nooit in een Honda gereden maar er wel veel naar gekeken of ik ooit eens een proefritje zou gaan maken. Er is nooit van gekomen ook omdat ik het eigenlijk geen mooie auto vind. Wat ik wel mooi vind aan bepaalde Honde series is de ‘continu variabele transmissie’ (CVT). Ik heb jaren Volvo gereden de 440 en de 460 met een CVT. Dit reed zo geweldig dat ik altijd kijkt welke automaten er voor handen zijn bij automerken.
Ik vraag mij af wat jij lekker vind rijden? En waar dat door komt. Persoonlijk vind ik alle auto’s met een cvt automaat lekker rijden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 06 okt 2016 13:54

Ja, CVT rijdt misschien sowieso wel lekker. Heb niet gekoeg vergelijkingsmateriaal. Wel lees ik regelmatig dat er weinig mensen zo tevreden zijn met hun auto als Honda-rijders. Ook al is de gemiddelde leeftijd misschien wat hoger. Voor het spannende rijden hoef je geen Honda Jazz of Insight de kopen. Maar het rijdt wel soepel, stabiel, gaat zelden of nooit kapot. Dat vind ik lekker rijden. Ik hoef geen 2.0-motor of hoger, binnen 8 seconden op de 100 zitten enz ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten