@Don WoozySommige posten van jou lees ik met interesse, die voegen ook iets toe.
Maar posten zoals de voorgaande sla ik altijd direct over.
Komt erg onplezierig over. Waarom geef je er niet een beetje een
persoonlijke tint aan? Of plaats je gewoon een link, of vermeld de bron?
Op sommige autosites staan ook gewoon kopieën van berichten.
Waarschijnlijk is dit in de eerste plaats normaal gesproken verboden.
En ten tweede, zulke sites hebben niet mijn voorkeur. Tenzij
gewoon de bron vermeld wordt. Zoals o.a. Autoweek.nl ook doet.
Alleen bedoeld als een uiting, van hoe een lezer er tegen aan kijkt.Nu ik toch bezig ben, de posten met soms vele grote foto's zijn erg onhandig.
Voor het lezen van de volgende posten moet dan veel gescrold worden.
Makkelijker is het als er een kleine foto staat, met zonodig een link naar een
grotere. Dat is sneller te scrollen.
Dit is echt niet demotiverend bedoeld. Beschouw het als opbouwende kritiek.
MultiairFiat heeft een systeem waarbij de luchthoeveelheid niet meer door de gasklep,
maar de wijziging in de lichthoogte van de kleppen wordt geregeld. Hiervoor is
er een hydraulische cilinder aangebracht tussen de nokkenas en de kleppen.
Doordat er zo minder weerstand is in het toevoerkanaal, wordt de doorstroming
van de lucht bevordert, en neemt de vullingsgraad iets toe. Positief gevolg
hiérvan is meer trekkracht bij laag toerental en een hoger topvermogen.
De 1.4 ltr. in de Alfa Mito met dit systeem levert 135 pk.
Volledig artikel.OpelNieuwe kleine Opel (3,30 m) als concurent van Toyota IQ en Smart Fortwo.VWNieuwe VW Polo 1.2 (3-cil.) 70 pk vanaf €13.990. Dit verschilt zo op het oog
niet veel van de concurentie, alleen bieden die voor rond €14.000 daarbij
motoren met één cilinder meer aan, en iets meer vermogen.
Nieuw soort autolak hersteld zelf krasAutolak die zichzelf herstelt na een kras, of autolak die zichzelf schoonmaakt,
zodat een wasbeurt niet meer nodig is. In het laboratorium van Akzo Nobel
in Sassenheim bestaan ze al. Het zal nog wel even duren voordat ze te koop zijn.
Krassen
"Ik heb zelf pas een paneel met zelfherstellende lak mee naar huis genomen" zegt
de Amerikaanse topman Jim van Rees van Akzo Nobel Car Refinishes. Met een sleutel
heb ik er een krassen op gemaakt. Vervolgens de fohn van mijn vrouw gepakt, en binnen
een minuut waren de krassen weg. Door de warmte vloeit een deel van de verf uit,
en bedekt deze.
"We kunnen een stukje plastic film maken, in de exacte kleur van de auto." Daarvoor heeft
het bedrijf een volledige bibliotheek waarin de kleuren van alle autofabrikanten, types en
gebruikte lakken zijn opgeslagen. In de toekomst moet het mogelijk worden om met de flinterdunne
kleurfilm een hele auto te bedekken.Schoonmaken overbodigOok wordt er gewerkt aan lotus bloemverf. "Het blad van de lotus kan zichzelf schoonmaken.
Wij zijn bezig met verf die dezelfde eigenschappen heeft." Aan de KLM levert Akzo al verf
waaraan vuil zich minder snel hecht. Dat scheelt in het kerosinegebruik van vliegtuigen.
Jaarlijks zet Akzo Nobel 885 miljoen om in autolakken. Laatste 2 alinea's zijn overgenomen uit de Stentor, do 11 juni 2009.