Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor DonWoozy » 11 jun 2009 13:58

"lappen tekst" is flink overdreven .........


what ever....

Rolf

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Rolf » 11 jun 2009 16:28

@Don Woozy
Sommige posten van jou lees ik met interesse, die voegen ook iets toe.
Maar posten zoals de voorgaande sla ik altijd direct over.
Komt erg onplezierig over. Waarom geef je er niet een beetje een
persoonlijke tint aan? Of plaats je gewoon een link, of vermeld de bron?

Op sommige autosites staan ook gewoon kopieën van berichten.
Waarschijnlijk is dit in de eerste plaats normaal gesproken verboden.
En ten tweede, zulke sites hebben niet mijn voorkeur. Tenzij
gewoon de bron vermeld wordt. Zoals o.a. Autoweek.nl ook doet.

Alleen bedoeld als een uiting, van hoe een lezer er tegen aan kijkt.

Nu ik toch bezig ben, de posten met soms vele grote foto's zijn erg onhandig.
Voor het lezen van de volgende posten moet dan veel gescrold worden.
Makkelijker is het als er een kleine foto staat, met zonodig een link naar een
grotere. Dat is sneller te scrollen.
Dit is echt niet demotiverend bedoeld. Beschouw het als opbouwende kritiek.

Multiair
Fiat heeft een systeem waarbij de luchthoeveelheid niet meer door de gasklep,
maar de wijziging in de lichthoogte van de kleppen wordt geregeld. Hiervoor is
er een hydraulische cilinder aangebracht tussen de nokkenas en de kleppen.
Doordat er zo minder weerstand is in het toevoerkanaal, wordt de doorstroming
van de lucht bevordert, en neemt de vullingsgraad iets toe. Positief gevolg
hiérvan is meer trekkracht bij laag toerental en een hoger topvermogen.
De 1.4 ltr. in de Alfa Mito met dit systeem levert 135 pk. Volledig artikel.

Opel
Nieuwe kleine Opel (3,30 m) als concurent van Toyota IQ en Smart Fortwo.

VW
Nieuwe VW Polo 1.2 (3-cil.) 70 pk vanaf €13.990. Dit verschilt zo op het oog
niet veel van de concurentie, alleen bieden die voor rond €14.000 daarbij
motoren met één cilinder meer aan, en iets meer vermogen.

Nieuw soort autolak hersteld zelf kras
Autolak die zichzelf herstelt na een kras, of autolak die zichzelf schoonmaakt,
zodat een wasbeurt niet meer nodig is. In het laboratorium van Akzo Nobel
in Sassenheim bestaan ze al. Het zal nog wel even duren voordat ze te koop zijn.

Krassen
"Ik heb zelf pas een paneel met zelfherstellende lak mee naar huis genomen" zegt
de Amerikaanse topman Jim van Rees van Akzo Nobel Car Refinishes. Met een sleutel
heb ik er een krassen op gemaakt. Vervolgens de fohn van mijn vrouw gepakt, en binnen
een minuut waren de krassen weg. Door de warmte vloeit een deel van de verf uit,
en bedekt deze.
"We kunnen een stukje plastic film maken, in de exacte kleur van de auto." Daarvoor heeft
het bedrijf een volledige bibliotheek waarin de kleuren van alle autofabrikanten, types en
gebruikte lakken zijn opgeslagen. In de toekomst moet het mogelijk worden om met de flinterdunne
kleurfilm een hele auto te bedekken.


Schoonmaken overbodig
Ook wordt er gewerkt aan lotus bloemverf. "Het blad van de lotus kan zichzelf schoonmaken.
Wij zijn bezig met verf die dezelfde eigenschappen heeft." Aan de KLM levert Akzo al verf
waaraan vuil zich minder snel hecht. Dat scheelt in het kerosinegebruik van vliegtuigen.
Jaarlijks zet Akzo Nobel 885 miljoen om in autolakken.

Laatste 2 alinea's zijn overgenomen uit de Stentor, do 11 juni 2009.
Laatst gewijzigd door Rolf op 11 jun 2009 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor jans1 » 11 jun 2009 18:29

Ik ben opel fan, maar deze is niet mooi :( =;
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Rolf

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Rolf » 11 jun 2009 18:39

Als je met deze de Trix bedoeld, het model is weer uit de ijskast gehaald.
Het was eerst de bedoeling de Trix in 2006 op de markt te brengen.
Dat is, misschien mede door toedoen van GM, die nu veel minder zeggenschap
heeft, niet doorgegaan. De definitieve versie van de Trix zal er waarschijnlijk
veel mooier (afgeronder en moderner) uitzien. Foto's daarvan hebben al op internet
gestaan.

Kleine auto's moeten wel, om als fabriek overeind te blijven. De C1, Aygo en 107
zijn gescheiden. Samen waren ze vorig jaar in Nederland verreweg het meest verkochte
model. Komt ook doordat er toen nog geen nieuwe Suzuki Alto was.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor jans1 » 11 jun 2009 18:44

Ik bedoel de Trix ja... Ik vind het helemaal geen "opelmodel"... Vind em wat uit de toon vallen :wink:
Ben benieuwd hoe de rondere versie er dan uit zal gaan zien...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Rolf

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Rolf » 12 jun 2009 17:07

SAAB
Goed nieuws voor de SAAB-rijder: SAAB is overgenomen door Koenigsegg.
De nieuwe 9-5 van SAAB.

Opel Trixx
Drie meter lang, en vier zitplaatsen.
Mede door enkele speciale constructies, zoals o.a. de radiator boven de motor.
Zie verder: 18 foto's van de nieuwe Opel Trixx.

De nieuwe Opel Astra.

Drie nieuwe multi-air motoren in de Alfa Mito.
Allen 1.4 ltr., vermogens resp. 105, 135 en 170 pk.

Speciale (roze) Fiat 500 voor dames.


Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor jans1 » 17 jun 2009 18:01

Even iets anders tussendoor..

Hoe staat het bij jullie met de benzineprijs?
Ik hoorde pas dat Shell zijn prijzen weer gaat verlagen, maar hier gaan de cijfertjes echter nog steeds omhoog.
De stand staat nu op €1,40/l
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Rolf

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Rolf » 17 jun 2009 18:08

Hier €1,39, Shell. Firezone iets goedkoper.
Maar dat schijnt ook een hoger verbruik op te leveren.
Hogere benzineprijs door duurdere olie.
Goedkoop alternatief: LPG.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor jans1 » 17 jun 2009 22:18

Kben toch echt niet van plan om weer een andere auto te kopen :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

meissie88

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor meissie88 » 18 jun 2009 15:07

Rolf schreef:Hier €1,39, Shell. Firezone iets goedkoper.
Maar dat schijnt ook een hoger verbruik op te leveren.
Hogere benzineprijs door duurdere olie.
Goedkoop alternatief: LPG.


Als je LPG hebt, mag je bepaalde parkeergarages niet meer in! Ook zo lekker!
Ik blijf lekker bij m'n dieseltje, bevalt me geweldig, in 2/2,5 maand 10.000 km, dus tja :lol:

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor jans1 » 18 jun 2009 16:12

meissie88 schreef:
Rolf schreef:Hier €1,39, Shell. Firezone iets goedkoper.
Maar dat schijnt ook een hoger verbruik op te leveren.
Hogere benzineprijs door duurdere olie.
Goedkoop alternatief: LPG.


Als je LPG hebt, mag je bepaalde parkeergarages niet meer in! Ook zo lekker!
Ik blijf lekker bij m'n dieseltje, bevalt me geweldig, in 2/2,5 maand 10.000 km, dus tja :lol:


*broem broem* [:)8
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Rolf

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Rolf » 18 jun 2009 16:41

jans1 schreef:Kben toch echt niet van plan om weer een andere auto te kopen :wink:
Het omslagpunt ligt vaak tussen de 15.000 en 30.000 km.
Afhankelijk van soort auto. Een auto met dieselmotor is, in dezelfde uitvoering, zo'n 75 - 125 kg zwaarder,
en kost, mede daardoor, veel meer aan belasting. Tweedehands zijn ze minder waard.
Bovendien, als de omstandigheden veranderen (minder kilometers) blijft wel de hoge belasting.
Een familielid heeft een Opel Zafira diesel, rijdt nu niet veel kilometers meer, maar moet wel meer dan €1200 belasting betalen.

Meissie88 schreef:Als je LPG hebt, mag je bepaalde parkeergarages niet meer in! Ook zo lekker!
In parkeergarages zonder goede afzuiging.
O.a. in Parijs mag het niet, en in bijna heel Tsjechië. Desnoods kan tijdig overgeschakeld worden op benzine.
Topic op Autoweek.nl over LPG in parkeergarages.
Ondanks dat zou ik toch liever LPG rijden dan diesel (i.g.v. veel kilometers).
LPG is veel goedkoper (€0,45/ltr) en ook aanzienlijk goedkoper in de belasting dan diesel.

Interieurfo'to's nieuwe Opel Astra.
Misschien dat deze Astra een keerpunt teweegbrengt, de Astra weer nr. 1 i.p.v. de Golf.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor jans1 » 18 jun 2009 17:53

Mijn liefde voor de Opel Corsa is zich langzaam aan het verplaatsen richting de Opel Astra geloof ik!!! :8>
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor MissF » 18 jun 2009 22:58

Ik heb nu spijt dat we een benzine auto gekocht hebben. Diesel was sowieso al echt niet meer goedkoper voor ons, maar we rijden denk ik wel genoeg om LPG voordelig te laten zijn. Ik tankte vandaag 50 liter voor 1,41 per liter. Mijn collega tankte 50 liter voor 45 cent! En zij vertelde dat de wegenbelasting niet eens zo veel scheelt. Dus een volgende auto wordt zeker wel LPG denk ik (of de diesel moet echt heel goedkoop worden, maar dat zit er vast niet in).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten