Fotografie, de apparatuur en de techniek

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.
(Off topic en niet-serieuze posts worden verwijderd)

Moderators: johannes1, Moderafo's

Yoshi
Kolonel
Kolonel

Re: Fotografie, de apparatuur en de techniek

Berichtdoor Yoshi » 14 mar 2018 22:24

Marnix schreef:Precies, het moet wel een beetje leuk blijven. Nogmaals, ik heb totaal niet de behoefte om duizenden euro’s aan camera’s / objectieven etc uit te geven. Het gaat maar om foto’s ;) bij jou ligt de bovengrens een stuk hoger. ;)

Het is de GX800 geworden met standaard lens (10/32) Ik zie wel of we daar ooit nog een bij willen kopen, dat kan altijd.

O ja en voor oranjebruine gekozen omdat bijna alle camera’s zo saai zilver of zwart zijn... zelfde als met auto’s, daar hebben we een felgroene als tegengeluid ;-)

Afbeelding

Gave camera. Heerlijk compact objectief ook. Heel veel plezier er mee.

Zelf heb ik deze;
Afbeelding

Eigenlijk zoek ik nog een compact objectief (denk de 17mm prime) om de camera zo compact mogelijk te maken zonder horizontale en verticale grip.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 mar 2018 12:30

ja ik vind hem wel mooi en compact, lijkt me een prima instapmodel. Zal mijn bevindingen nog wel een keer laten weten.... komende zomer als het goed is naar Noorwegen dus zal daar eens wat mooie plaatjes schieten dan :)
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis

Ravo540
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ravo540 » 22 mar 2018 19:48

Ik wilde deze week naar de Professional imaging in Nijkerk gaan maar helaas kon dat niet.

Yoshi
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Yoshi » 23 aug 2018 17:14

@boekenlezer, ik had eigenlijk wel een update van je verwacht na al het Nikon geweld van vandaag. :D

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 25 aug 2018 21:13

Yoshi schreef:@boekenlezer, ik had eigenlijk wel een update van je verwacht na al het Nikon geweld van vandaag. :D

Tja, dat kan ik mij goed voorstellen!
Mijn laatste update dateert van 1 juli vorig jaar. (Zie pagina 59.) Dus om dat allemaal goed te maken, dan heb ik wat te doen!

Donderdag 23 augustus was een historische dag voor Nikon: een nieuwe objectiefvatting! De F-vatting, die in gebruik is bij de spiegelreflexcamera's, dateert al van 1959.
Zo'n Z6 lijkt me best een leuk ding. Maar die kost natuurlijk weer stevig wat geld! Terwijl ik dat smijten met geld net een beetje zat was na mijn aankopen van vorig jaar.

Die nieuwe AF-S 500mm f/5.6E ED VR PF sneeuwt een beetje onder in het Z6/7-geweld, maar dat is ook een leuk ding! De aanschaf maakt je alleen wel € 4.000,- lichter! Maar dat is dan wel slechts een derde van wat de AF-S 500mm f/4E ED VR FL kost, die ook nog eens iets meer dan twee keer zo zwaar is.
Nothing in theology makes sense except in the light of the creation.
— mijn variatie op Theodosius Dobzhansky

Terug naar “Algemene Zaken”