nieuwe fiets

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: nieuwe fiets

Berichtdoor Boekenlezer » 24 mei 2013 18:37

Stel, je bent predikant in een kerk van de uiterste rechterflank van de gereformeerde gezindte. Gereformeerde Gemeenten in Nederland bijvoorbeeld. Je moet dus altijd in het zwart lopen. Maar ja, je bent nou ook weer niet zo'n type die zich vermaakt achter de geraniums. En altijd maar autorijden is ook niet je ding. Nee, je houdt van fietsen, en graag een beetje stevig! Dus een racefiets kan je wel gebruiken. Welke racefiets zou dan in aanmerking komen?

Ik zet er eens een paar op een rijtje, die mijns inziens wel het geschikte uiterlijk hebben.

Cannondale Supersix EVO Black Inc.

Afbeelding
Een geheel zwarte fiets. Zelfs de naam spreekt ervan. Hij heeft wel een joekel van een prijs: € 10.000,-! Ik kan me zo voorstellen dat je niet direct trek hebt om dat uit te geven. Alhoewel... ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het financieel erg lucratief is om predikant in de uiterste rechterflank van de gereformeerde gezindte te zijn. Reed ds. F. Mallan ook niet rond in een (jawel!) zwarte Audi A8? Als ik bijvoorbeeld eens terugdenk aan wat voor auto's ik wel eens geparkeerd heb zien staan op de VDM-parkeerplaats van de Gereformeerde Gemeente alhier: Mercedes-Benz E-klasse, Porsche Panamera. Ach, dan valt de prijs van deze fiets toch ook wel mee? Zeker als je bedenkt dat fietsen achteraf toch heel wat lekkerder voelt dan een rit in een auto.

Koga Kimera Road 3k

Afbeelding
Met deze fiets steek je € 7.000,- in je zak t.o.v. de voorgaande. Dat scheelt nogal! Ook al vermoeden we dat dat voor betreffende predikanten waarschijnlijk niet zo'n probleem was.

Trek Madone 7.9

Afbeelding
Omdat de prijs voor een betreffende predikant dan toch niet het probleem was, hebben we er maar gelijk de duurste bij gepakt. Net zo duur als de Cannondale.

Fietskleding
En niet te vergeten natuurlijk: de fietskleding! Dat hoort er bij het rijden op een racefiets ook helemaal bij. Ik heb eens wat zitten kijken op de website van Agu.

Afbeelding
JACK NIAGARA COMPACT ZWART
Fietsjack.

Afbeelding
SHIRT LM TORNAGO ZWART
Shirt met lange mouwen.

Afbeelding
SHIRT LEDRO BLACK
Shirt met korte mouwen. (Even bij de kerkeraad en het kerkvolk polsen of dat mag!)

Afbeelding
BIBCOLLANT WINTER WIND WITH PAD
Lange fietsbroek. (Het spreekt voor zich dat een korte fietsbroek voor genoemde predikanten streng verboden is.)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten